نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 2:21 ب.ظ

چرا آینده انرژی باید با تعالی عملیاتی تعریف شود

Lead Monitor 21 Sep 2021

خطوط مرزی بین شرکت‌های بزرگ نفتی و شرکت‌های برق به طور فزاینده‌ای مبهم است. تقاضای سرمایه گذاران، فشارهای قانونی رو به رشد، اهداف جاه طلبانه کاهش کربن، تغییر رفتار مصرف کنندگان، تغییر الزامات حمل و نقل، توانایی رو به رشد برای بهره برداری از داده های بزرگ، و پیشرفت در تولید، ذخیره سازی و مقرون به صرفه بودن منابع انرژی تجدید پذیر تنها برخی از عوامل تغییر شکل چشم انداز انرژی هستند.

آینده انرژی

شان روی از CGI در مورد موضوعات کلیدی که انتقال انرژی کربن زدایی شده را تعریف می کنند – و اینکه چرا حل معمای انرژی نیاز به اقدام و نوآوری در سراسر زنجیره ارزش دارد بحث می کند. با این حال، در حالی که به نظر می رسد مسافت زیادی طی شده است، ما به آغاز این سفر نزدیکتر هستیم تا پایان آن. آینده انرژی بدون کربن هنوز در حال تعریف است.

حل پازل انرژی: حرکت به سوی آینده ای کربن زدایی شده

از آنجایی که صنعت انرژی در آستانه یک تغییر پارادایم است و مدل‌های کسب‌وکار خود را متحول می‌کند، بسیاری از شرکت‌ها به طور همزمان مسیرهای کربن‌زدایی را برای کسب‌وکارهای موجود خود در نظر می‌گیرند و اغلب به طور فعال با شرکای اکوسیستم برای تسریع این فرآیند کار می‌کنند.

قبلا تمرکز اصلی صرفاً مربوط به قدرت بود. شان روی از CGI در مورد مکالمات خود با مشتریان نفت و گاز در رابطه با انتقال انرژی می‌گوید چگونه از فروش هیدروکربن‌ها به فروش الکترون‌هایی می‌رویم که تمایز آن‌ها آسان نیست. آنچه اخیراً دیده‌ایم، تشخیص بسیار بیشتری است که فقط تک تک تکه‌های پازل نیست که باید حل شود، بلکه کل خود پازل انرژی است. چگونه می‌توانید همه عناصر مختلف را در کل زنجیره ارزش انرژی نه تنها برای انرژی، بلکه برای همه جایگزین‌های انرژی پاک‌تر ادغام کنید؟

معاون CGI برای انرژی؛ نفت و گاز این زنجیره ارزش را به‌عنوان مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر، از طریق تولید، ذخیره‌سازی، توزیع، مدیریت بازار، خرده‌فروشی و صورت‌حساب انرژی توصیف می‌کند. هیچ شکی در پیچیدگی این کار وجود ندارد – استعاره پازل بسیار مناسب است. او همچنین اذعان می‌کند که اشتها برای گستردگی تحولات فرهنگی و عملیاتی مورد نیاز متفاوت است – به‌ویژه در زمانی که بخش نفت و گاز شاهد کاهش حاشیه‌های سود عملیات سنتی است.

روی می‌گوید: بعضی‌ها هنوز همه اینها را صرفاً از طریق دریچه قدرت یا برق می‌بینند. اما تعداد فزاینده‌ای نیاز به پرداختن به انرژی‌های تجدیدپذیر، یعنی سوخت‌های زیستی را می‌بینند. چگونه آنها همه اینها را گرد هم می آورند، یک رویکرد استاندارد در سراسر زنجیره ارزش دارند که از بهترین کارهایی که در فضای هیدروکربن انجام می دهند استفاده می کند، اما همچنین بیت هایی را که ندارند تشخیص می دهد و نحوه پر کردن این شکاف ها را در نظر می گیرد.

“سفر به ردپای کربن صفر”

برای روی، که بیش از دو دهه را صرف کمک به شرکت‌ها در راستای همسویی اهداف تجاری و فناوری اطلاعات کرده است و مسئول مشاوره راه‌حل‌های استراتژیک برای مشتریان نفت، گاز و انرژی است، سه الزام کلی وجود دارد که مسیر سفر و شکل‌دهی به آینده را هدایت می‌کند: مشتری محوری ، محیط محوری؛ و عملیات محوری.

روی می پرسد : “مشتری آینده چگونه به نظر می رسد و آنها از سازمان های بزرگ چه می خواهند؟”. تقاضای شهروند محور راه حل ها و پیشنهادات را به سمت مشتری نهایی هدایت می کند. این فقط به قدرت مربوط نمی شود. این در سراسر زنجیره حمل و نقل الکترونیکی، شارژ EV، انرژی به عنوان یک سرویس – همچنین، مفاهیمی مانند ریزشبکه ها را در بر می گیرد، که در آن شهروندان می توانند به تولیدکنندگان انرژی تبدیل شوند، جایگزین های انرژی کم کربن خود را نصب کنند، و از مصرف کننده به تولید کننده منتقل شوند.

مدیریت پایان به پایان  سرتاسر دارایی‌ها و خدمات انرژی کار ساده‌ای نیست و پیچیدگی درک شده تا حدودی به توضیح این موضوع می‌پردازد که چرا شرکت‌های انرژی تا حدودی با این چالش مواجه شده‌اند. روی می‌گوید: «خودروهای الکتریکی را یکپارچه در نظر بگیرید. “شما خود تولید برق، جنبه تامین، شارژ و حتی تحرک را به عنوان یک سرویس دارید. همپوشانی های قوی با نفت و گاز و انرژی و همچنین حمل و نقل با دولت محلی وجود دارد. همه این قطعات باید کنار هم جمع شوند تا به این نکته واحد بپردازند و این یک چالش است. من فکر می‌کنم مواردی وجود داشته است که شرکت‌های انرژی به یکدیگر نگاه می‌کنند و می‌گویند: «چه کسی می‌خواهد اول پازل را حل کند؟». اما ایجاد این دیدگاه متصل و شهروند محور تنها یک بخش است.

این امر ما را به مؤلفه محیطی گفتگو می برد – ملاحظاتی که از نظر روی، همیشه به اندازه شهروند محوری از اهمیت برخوردار نبوده است. او می گوید: این در مورد سفر به ردپای صفر کربن است – نه فقط صفر خالص، زیرا صفر خالص ممکن است کافی نباشد. این جایی است که ما شاهد ظهور مدل‌های کسب‌وکار جدید، راه‌های جدید برای بهینه‌سازی جایگزین پاک‌تر و راه‌حل‌های زنجیره تأمین در هر خط تجاری هستیم.

چالش‌های پایین‌دستی با چالش‌هایی که در بالادست با آن مواجه هستند کاملاً متفاوت است، برای مثال، رویکرد دستیابی به مجموعه‌ای از اهداف پایداری در اکتشاف و زنجیره تولید در مقابل خرده‌فروشی پایین‌دست بسیار متفاوت است و با سرعت فردی حرکت می‌کند.

تامین بودجه راه حل های انرژی پاک تر برای آینده

این چالش‌ها مستقیماً به سومین بخش اصلی وارد می‌شوند: عملیات محوری. تأمین مالی راه‌حل‌های انرژی پاک‌تر یک چیز است، اما چالش در مورد نحوه ادغام این تغییرات به صورت عملیاتی در زنجیره ارزش اصلی باقی می‌ماند. از ذخیره‌سازی و شارژ گرفته تا بازارهای مرکزی و معاملات، شرکت‌های بزرگی مانند BP، Shell و Total در سال‌های اخیر فعالیت‌های خرید قابل توجهی را برای تنوع بخشیدن به سبدهای خود انجام داده‌اند. این روند احتمالاً ادامه خواهد داشت و ادغام پیشنهادات جدید – و انطباق مدل‌های موجود – را به یک اولویت اساسی تبدیل می‌کند.

روی توضیح می دهد: همه باید به هم مرتبط باشند. یکپارچه‌سازی خریدها، دید بهتر از آنچه در دارایی‌های شما اتفاق می‌افتد، درک اینست که یک پیشنهاد یکپارچه برای پایگاه مشتری شما چگونه به نظر می‌رسد – برای مثال، ارائه خدمات پهنای باند، شارژ هوشمند یا راه‌حل‌های خانه هوشمند. این به مجموعه ای متعادل بین این سه بخش متحرک می رسد: شهروند، محیط زیست و عملیات. همه آنها به هم مرتبط هستند، اما در عین حال با سرعت و اولویت متفاوت ظاهر می شوند.

این آخرین نکته حیاتی است. در حالی که پیشرفت در سراسر زنجیره ارزش در حال انجام است، در حال حاضر، حداقل، بسیاری از این تلاش‌ها همچنان در حال انجام است. روی می‌گوید: «هر چه که در دو، پنج یا ده سال آینده به نظر برسد، باید تأکید کرد که چندین دولت موقت وجود خواهد داشت.» آیا ما تصویر انرژی کامل در حال تحول را داریم؟ در کمال صداقت، نه. همه ما هنوز در حال تلاش برای یافتن ظاهر خوب هستیم.

روی به وسعت کاری که CGI برای برجسته کردن پیچیدگی این تصویر انجام می دهد اشاره می کند. او به تلاش‌ها در زمینه شهرهای هوشمند و 5G اشاره می‌کند که به شرکت‌های انرژی و دولت‌های محلی کمک می‌کند تا از فناوری برای به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای و ایجاد جوامع مرتبط‌تر استفاده کنند. سیستم مدیریت انرژی های تجدیدپذیر گروه (RMS)، که مجموعه ای یکپارچه از ابزارها را برای کمک به به حداکثر رساندن تولید انرژی، افزایش در دسترس بودن، کنترل تلفات انرژی و بهبود عملکرد کلی ارائه می دهد.

روی توضیح می‌دهد: این در مورد آوردن ترکیبی از استراتژی‌های شریک، IP و محصولات خود و تخصص برای درک تصویر بزرگتر است. آینده انرژی در نهایت به تعالی عملیاتی خواهد رسید. درست کردن آن بخش مستلزم بهینه‌سازی اکوسیستم شریکتان، همکاری با کسانی است که اجزای مختلف سفری را که در حال انجام آن هستید، درک می‌کنند.

آینده انرژی شهروند محور، محیط زیست محور و عملیات محور است. ادغام هر سه نیاز به نوآوری قابل توجهی بر اساس داده ها، جاه طلبی و استفاده از فناوری های نوظهور، پلت فرم ها و ارائه دهندگان دارد. این روند سریعی نخواهد بود، اما به نظر می رسد که اشتهای رو به رشدی در میان تعدادی از بزرگترین بازیگران صنعت برای مقابله با چالش وجود دارد.

https://techmonitor.ai/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *