نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 6:50 ب.ظ

اولین ساختمان با کربن صفر و انرژی خالص مثبت در کانادا در مسیر انتقال انرژی انتاریو قرار دارد.

15 فوریه 2023 -توسط دانشگاه واترلو-چکیده گرافیکی اعتبار: انرژی و ساختمان (2022). DOI:

ساختمان‌های اداری معمولاً در مصرف انرژی کارآمد نیستند و در سطح جهانی تقریباً در یک سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای از ساخت‌وساز تا پایان عمر نقش دارند. یک مطالعه جدید از دانشگاه واترلو، پیشرفت‌های مبتنی بر داده‌ها را در اولین ساختمان با کربن صفر و انرژی خالص مثبت در کانادا تجزیه و تحلیل می‌کند که نشان می‌دهد چگونه نقش حیاتی در تولید انرژی بیشتر از مصرف انرژی در آن ساختمان بازی می‌کند.

در اولین مطالعه موردی از نوع خود در کانادا، محققان دریافتند که ساختمان مثبت خالص انرژی بیشتری را در طول 9 ماه اول بهره برداری از پیش بینی اولیه مصرف می کند، در حالی که اپراتورها هنوز در مورد سیستم های ساختمان یاد می گرفتند. این مقاله در مجله Energy and Buildings منتشر شده است.

در سال 2019، این ساختمان به وعده خود مبنی بر تولید انرژی خورشیدی کافی برای عملیات خود و مقداری برای جامعه عمل نکرد. با این حال، از طریق نظارت مستمر و اجرای بهبودها، کارکنان عملیات توانستند مصرف انرژی ساختمان را تا حدود 15٪ کاهش دهند بدون اینکه آسایش افراد شاغل در فضا به خطر بیفتد.

مونیکا میخائیل، دانشجوی فارغ التحصیل در دانشکده محیط زیست، شرکت و توسعه و محقق ارشد این کار، گفت: «مطالعه موردی نشان می‌دهد که همه ساختمان‌ها می‌توانند ناکارآمدی‌های عملیاتی از جمله مدل‌های سازگار با محیط زیست را تجربه کنند. “پیاده سازی بهبودهای مبتنی بر داده برای تنظیم دقیق عملیات می تواند به ساختمان های با طراحی پایدار کمک کند تا به وعده خود برای ایجاد انرژی پاک برای جامعه دست یابند.”

برای رفع شکاف‌های عملکرد، کارکنان عملیات تجهیزات انتخابی مانند پمپ‌ها را ارتقا دادند تا گرما را به طور موثر در سراسر ساختمان توزیع کنند. آنها همچنین اقدامات جدیدی را آزمایش کردند، مانند تنظیم برنامه های گرمایش و تهویه مطبوع برای بهبود. اتخاذ ذهنیت بهبود مستمر با کاهش انرژی مصرف شده برای انجام آن وظایف نتیجه داد. اکنون ساختمان خالص مثبت در مسیر دستیابی به هدف خود در سال 2022 است و پنج درصد بیشتر از مصرف خود انرژی پاک تولید می کند و آن را به شبکه انتاریو اضافه می کند.

میخائیل گفت: ما فناوری و ابزارهایی برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی داریم، اما آنها به تنهایی کافی نیستند. “بهره گیری از تجربه و تخصص متخصصان عملیات ساختمان و تجزیه و تحلیل داده ها برای اطمینان از دستیابی به اهداف پایداری حیاتی است.”

در آینده، محققان امیدوارند که این یافته‌ها الهام بخش دیگر مالکان ساختمان‌ها باشد تا از تولید فقط سهمیه انرژی خود (انرژی صفر خالص) فراتر رفته و به انرژی مثبت خالص دست یابند.

پل پارکر، استاد دانشکده محیط زیست، شرکت و توسعه، گفت: «انرژی پاک مازاد می‌تواند کربن جاسازی شده در ساخت‌وساز را جبران کند و در نتیجه به عملکرد کربن صفر دست یابد، که گامی اساسی در جهت دستیابی به اهداف ملی کربن ما است». این تلاش مستلزم همکاری قوی بین بسیاری از گروه‌های ذینفع، از جمله طراحان، اپراتورها و نهادهای تأمین مالی است.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *