19 نوامبر 2021توسط پیر هانری دشایس
Yara Birkeland نیاز به حدود 40000 سفر با کامیون در سال را از بین خواهد برد که اکنون با سوخت گازوئیل آلاینده انجام می شود.
انتشار صفر و به زودی خدمه صفر: اولین کشتی باری کاملاً الکتریکی جهان در نروژ رونمایی شد، گامی کوچک اما امیدوارکننده در جهت کاهش ردپای آب و هوای صنعت دریایی.
با ارسال تا 120 کانتینر کود از یک کارخانه در شهر جنوب شرقی پورسگرون به بندر برویک در 12 کیلومتری (حدود هشت مایل) دورتر، Yara Birkeland با تاخیر بسیار که در روز جمعه به رسانه ها نشان داده شد، نیاز را برای حدود 40000 سفر با کامیون در سال که اکنون سوخت آنها از گازوئیل آلاینده تامین می شود ، برطرف می کند.
Svein Tore Holsether، مدیر اجرایی غول کود شیمیایی نروژی Yara، گفت: البته، مشکلات و موانعی وجود داشته است.
او در حالی که کشتی آبی و سفید براق پشت سر او در اسکله اسلو لنگر انداخته بود، گفت: «ما امروز اینجا در مقابل این کشتی ایستاده و می بینیم که ما توانستیم این کار را انجام دهیم، لذتبخش است.» .
این کشتی 80 متری و وزن مرده 3200 تنی به زودی آزمایش های دو ساله خود را آغاز خواهد کرد که طی آن برای یادگیری مانور به تنهایی تنظیم می شود.
هولزتر گفت: زمانی که کشتی به تنهایی با کمک حسگرها سفرهای 7.5 مایلی دریایی خود را انجام دهد،
Jostein Braaten، مدیر پروژه، از اشتباه احتمالاً محکوم به فنا گفت: «بسیاری از حوادثی که روی کشتیها اتفاق میافتد به دلیل خطای انسانی، به عنوان مثال، به دلیل خستگی است.او گفت: عملیات خودران میتواند یک سفر ایمن را فراهم کند.
اگرچه مسافتی که Yara Birkeland طی خواهد کرد ممکن است کوتاه باشد، اما با موانع زیادی روبرو خواهد شد.قبل از اینکه در یکی از شلوغ ترین بنادر نروژ پهلو بگیرد، باید در یک آبدره باریک حرکت کند و در حالی که جریان و ترافیک سنگین کشتی های تجاری، کشتی های تفریحی و کایاک را مدیریت می کند، زیر دو پل حرکت کند.چند ماه آینده یک دوره آموزشی خواهد بود.
کامیل اگلوف، کارشناس حملونقل دریایی گروه مشاوره بوستون در این باره میگوید: «الکتریسیته کاربرد ویژهای دارد، بهویژه برای کشتیها، زیرا این مسیرها اغلب مسیرهای کوتاه و پایدار هستند، احتمالاً در حملونقل ساحلی و رودخانهای. اما برای گذرگاههای طولانی اقیانوسها مناسب نیست.»
او گفت: “نه تنها (یک کشتی) باید برای مسافت های طولانی مستقل باشد، بلکه باید پورت ها را به شارژرهای باتری نیز مجهز کنید. بنابراین چالش های فنی و زیرساختی وجود دارد که باید هماهنگ شوند.”
در حالی که دهها کشتی برقی در حال عبور از آبدرههای نروژ – یک تولیدکننده بزرگ نفت و گاز که به طور متناقضی در حملونقل الکتریکی نیز پیشرو است – کشتیهای اقیانوس پیما باید برای سبز شدن به فناوریهای دیگری مانند LNG، متانول الکترونیکی و هیدروژن تکیه کنند.
https://techxplore.com