نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 7:49 ق.ظ

مهارت‌های مورد نیاز برای نوآوری در کارخانه هوشمندتر

5 اکتبر 2021 توسط The Manufacturer

فلور دویدج بررسی می‌کند که چگونه تولیدکنندگان در انگلستان می‌توانند مهارت‌های فناوری اطلاعات و دیجیتال را به دست آورند که باعث ایجاد نوآوری در «کارخانه هوشمندتر» می‌شود.

مهارت‌های پیشرفته فناوری اطلاعات از هوش مصنوعی (AI) و علم داده گرفته تا برنامه نویسی برای توسعه نرم افزار مورد نیاز است و تولیدکنندگان باید برای دریافت سهم خود رقابت کنند.

همان‌طور که Hizmy Hassen، مدیر ارشد دیجیتال تولید کننده Apollo Tires تأیید می‌کند، اکثر ماشین آلات تولیدی در حال حاضر قادر به جمع آوری و برقراری ارتباط با داده‌ها برای به دست آوردن مزیت دیجیتالی شدن رقابتی هستند.

او می‌گوید: «ماشین‌ها می‌توانند با ما صحبت کنند – مشکل این است که ما به این داده‌ها گوش نمی‌دهیم و از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.» یافتن دانشمندان تصمیم گیر که در زمینه محصول مورد تولید یا هنر امکان در زمینه هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین (ML) متخصص هستند و همچنین مهندسان داده و دانشمندان داده دشوار است.

هاسن خاطرنشان می‌کند: «برخی از مشکلات پروژه‌های دکتری ایده آل هستند.» با این حال، بازار استعداد برای مهارت‌های دیجیتال در انگلستان تا حد زیادی با تجربه در صنایع غیر تولیدی است.» هاسن می‌گوید: «آن‌چه نیاز است، استراتژی واضح‌تر در مورد چگونگی ایجاد کارخانه آینده است که به جذب علاقه داخلی و خارجی به نقش‌های دیجیتالی نیز کمک می‌کند.»

این موضوع با گزارش دولت انگلستان در مه 2021 نشان می‌دهد که میزان مهارت‌های داده در سطح بین 178،000 تا 234،000 موقعیت خالی را مشخص می‌کند و 48 درصد از شرکت‌ها به دنبال جذب نیروی کار با مهارت‌های داده هستند-و 46 درصد از همه شرکت‌ها می‌گویند که در انجام این کار کوتاهی کرده‌اند.

نظریه و عمل

سرینیواسا چاکراورتی، نایب رئیس و رئیس بخش تجارت تجاری در TCS، پیشنهاد می‌کند که شرکت‌ها باید مهارت‌های اساسی و کاربردی را برای حل این چالش توسعه دهند.

مهارت‌های اساسی با سایر صنایع و بخش‌هایی که نیاز به مدیریت داده دارند همپوشانی دارد و از روندهای فناوری داده محور به عنوان استقرار اینترنت اشیا (IoT) استفاده می‌کند. چاكراوارتي می‌گويد: اما برخي مهارت‌هاي بالغ‌تر و توسعه يافته، از جمله براي روباتيك و دوقلوهاي ديجيتال، در حالي كه بر روي مهارت‌هاي بنيادي بنا شده‌اند، به زمينه توليد بيشتري نياز دارد.

یک چالش کلیدی استفاده یا توسعه مهارت‌های عمومی برای حل تغییر از طریق کاربردهایی مانند روش چابک یا تفکر طراحی، توسعه حداقل محصول زنده (MVP) برای ایجاد مارپیچ ارتقای مجازی برای حمایت از رشد است که نه تنها استعداد و سرمایه‌گذاری بیشتری را جذب می‌کند. اما با محدودیت‌های امروز (از جمله عدم مهارت انگلستان یا جهانی بودن مهارت‌ها) بهترین کار را می‌کند.

چاكراوارتي مي‌گويد: «توصيه واقعاً اين است كه برخي از چالش‌هاي اصلي كسب و كار در هر شركت را شناسايي كنيد و به ياد داشته باشيد كه به تعداد بيشتري از افراد مهارت‌هاي اساسي را ارائه دهيد.» افرادی که به طور مثال روی سیستم‌های اتوماسیون کارخانه کار می‌کنند، می‌توانند تا حدی از ابزارها و چارچوب‌های پیشرفته‌ای برخوردار باشند که نشان می‌دهد آن‌ها می‌توانند به سیستم‌های دیجیتالی بیشتری روی آورند.

فرصت‌هایی برای تقویت ‌های داخلی نیز می‌تواند کلیدی برای تغییر فرایندها باشد تا در نهایت عملیات مجدداً انجام شود و در زنجیره ارزش بالاتر برود، به ویژه هنگامی که رقابت برای استعدادها شدید است.

«یک همپوشانی [مهارت] وجود دارد، اما در عین حال تخصص نیز وجود دارد، با پتانسیل زیاد در نقطه تقاطع – اگر بتوانید داده‌های بیشتری بگیرید، آن را در ابر قرار دهید، تجزیه و تحلیل بیشتری انجام دهید تا بتوانید، به عنوان مثال، عملکرد دستگاه یا خرابی آن‌را پیش بینی کنید. 

من حتی این ریسک را می‌کنم که تولید را بستری برای همگرایی بسیاری از قابلیت‌های دیجیتالی بدانم، خواه زیرساخت‌های مورد نیاز، قرار دادن آن در فضای ابری یا سیستم‌های اتوماسیون کارخانه‌ای که نیاز به نوسازی دارند.»

سرعت بیشتر نوآوری

آرتم کروپنف، نایب رئیس-استراتژی ارائه دهنده پلت فرم نرم افزار تشخیص ماشین Augury، می‌گوید که قابلیت پشتیبان برای ایجاد محلی و تنوع در زنجیره‌های تأمین جهانی تا حدی روند پس از 1970 برای برون سپاری به اقتصاد کم هزینه را معکوس می‌کند- که مشتریان بزرگتر می‌گویند استراتژی در مورد تامین منابع برای کارخانه‌های آینده مهم‌تر از همیشه است.

کروپنف می‌گوید: «با انجام این کار، ما کارآیی زیادی در فرآیند و انواع خاصی از هزینه‌ها و همچنین شکاف عظیمی در زمینه نوآوری، قابلیت‌ها و مهارت‌ها ایجاد کردیم. در نتیجه، در طول بیماری همه گیر، در برخی موارد، در مقایسه با پنج تا 10 سال گذشته قبل، 10 برابر در نوآوری سرمایه گذاری شده است.»

آموزش کاربر

از نظر کروپنف، هم اکنون شکاف نسلی وجود دارد که از دانش در حتی ابتدایی‌ترین سطح عملیاتی کاسته می‌شود و همچنین در شناخت نحوه جذب استعدادهای علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) برای نوآوری در مدیریت و مهندسی شکاف وجود دارد.

کروپنف می‌گوید: «یک نفر در یک تولید کننده بزرگ در واقع به ما گفت که هر سال حدود 15 درصد از نیروی کار خود را از دست می‌دهد، اما در واقع آن‌ها حدود 25 درصد از مهارت‌های خود را از دست می‌دهند.»

در عین حال، بسیاری از خطوط تولید و سیستم‌هایی که سال‌ها پیش طراحی و مهندسی شده‌اند، با نوآوری سریع که توسط تغییرات رفتار جامعه و مصرف کننده ایجاد می‌شود، مقابله می‌کنند. با این حال، پوشاندن شکاف‌ها نه تنها به معنی استخدام و توسعه مهارت‌های دیجیتالی خاص است، بلکه توجه به مهارت‌های نرم و همچنین حمایت و کمک به کارکنان نه تنها برای همکاری با یکدیگر برای پراکندن ایده‌ها و انتقال دانش بلکه به ماموریت و پیشرفت خود ایمان دارد. – به عنوان مثال با نشان دادن موفقیت با ایجاد موارد استفاده کلیدی.

کروپنف معتقد است که طرز فکر برای آزمایش و یادگیری چابک و ناب بسیار مهم است – تا حدی به این دلیل که حرکت به سمت کارخانه‌های هوشمند یک جهش است و نیاز به تفکر انقلابی و سازگاری دارد.

او می‌گوید: «تولیدکنندگان در این تقاطع بیت‌ها، پیچ‌ها و نورون‌ها تغییر می‌کنند. بنابراین، این در مورد افرادی است که باید در تولید وارد شوند و باید تغییر کنند. البته، سازندگان مجبور نیستند این کار را به تنهایی انجام دهند.»

برون سپاری خدمات و راه حل‌ها برای شرکای متمرکز بر فناوری اطلاعات از جمله TCS و Augury می‌تواند به رفع شکاف بین نیازهای Big Data از واقعیت افزوده یا مختلط (AR/MR) به سیستم عامل‌های ابری و اینترنت اشیا (IoT) کمک کند.

گاوین هریسون، مدیر فروشی در انگلستان ارائه دهنده راه حل‌های انبار Element Logic، خاطرنشان می‌کند که تولید کنندگان می‌توانند با تقویت نوآوری و مشارکت، از جمله با حمایت از تولید که توسط کارگران کم دستمزد در خط تولید از آن‌ها پشتیبانی کنند و فرصتی برای خلاقیت در نقش‌های خود و مهارت‌های دیجیتالی را افزایش دهند.

خلاقیت در کنار توانایی کار با داده و فناوری، استعداد کلیدی است و پیوند همه موارد را با هم برای یافتن قطعات گمشده یا در حال ظهور یک پازل تولیدی تسهیل می‌کند.

او می‌گوید اگرچه استخدام و توسعه کارگرانی که در زمینه ریاضیات و شیمی و فناوری اطلاعات مهارت دارند، ارزشمند است، اما افراد خلاق از زمینه‌های دیگر نیز می‌توانند در این نقش‌ها واقعاً خوب عمل کنند.

هریسون می‌گوید: «شما می‌توانید تعداد زیادی از اعداد و کد را مشاهده کنید و هیچ تصوری از آن‌چه دارید می‌بینید، نداشته باشید  اما هنگامی که شروع به فاش کردن آن کردید، آنقدرها هم پیچیده نیست و منطقی به نظر می‌رسد.»

سوئیچ پورت‌های AutoStore

هریسون توضیح می‌دهد، در گذشته، اگر چیزی تغییر می‌کرد یا به سمت دیگری حرکت می‌کرد، مردم در عکس العمل و تغییر سریع چندان خوب عمل نمی‌کردند، در حالی که با تولید و ذخیره سازی هوشمند جدید، هرگونه اتوماسیون باید با تغییرات درجا سازگار شود.

او می‌گوید: «برای تجزیه و تحلیل علمی آن، واقعاً نمی‌توانید این کار را، فقط با تماشای افراد که در انبار و موارد دیگر قدم می‌زنند به صورت دستی انجام دهید.» بنابراین افرادی که متفکران خلاقی هستند، حتی کمی غیرمتعارف، که می‌توانند الگوها را ببینند و از ترفند زدن و آزمایش گام به گام روش‌ها نمی‌ترسند، می‌توانند هنگام توسعه برای کارخانه شما بسیار مفید باشند.

هریسون همچنین پیشنهاد می‌کند از مهندسان بالقوه در نیروی کار، کسانی که ممکن است این ویژگی‌ها را داشته باشند، استفاده کنید و همچنین آن‌ها را آماده استخدام کنید. «در Element، ما یک تیم معمار راه حل داریم، باغ نرم افزاری خودمان.

و این همان کاری است که آن‌ها انجام می‌دهند، آن‌ها فقط کار را نظارت می‌کنند، یا وقتی پیامی خطا دریافت می‌کنند، عمل می‌کنند. آن‌ها گاهی اوقات روزها از یک سوراخ خرگوش پایین می‌روند – اما این همان چیزی است که شما می‌خواهید.» هریسون خاطرنشان می‌سازد که این فرصت برای خلاقیت و خودگردانی، توسعه نوآوری‌ها و پیشرفت‌هایی که در زمین تغییر واقعی ایجاد می‌کند، می‌تواند یک مزیت کلیدی برای تولیدکنندگان باشد که سعی می‌کنند کارکنان ماهر دیجیتالی را از شرکت‌های بزرگ فناوری جذب کنند.

مهره، پیچ و مهره و نورون

تولیدکنندگان همچنین می‎‌توانند برنامه‌ها و ابتکاراتی را برای کمک به فارغ التحصیلان جدید به این بخش توسعه دهند – همانطور که میک گودوین، مهندس برنامه‌های کاربردی در شرکت چاپ سه بعدی MarkForged توضیح می‌دهد. MarkForged با PrintCity، مرکز تولید دیجیتال پیشرفته مستقر در دانشگاه متروپولیتن منچستر، همکاری می‌کند.

PrintCity که تقریباً چهار سال پیش تأسیس شد، به تیمی متشکل از 20 مشارکت کننده تبدیل شد که همه فناوری‎‌های مختلفی را که صنعت در حال پذیرش یا استفاده از آن‌ها در چند سال آینده است، از فناوری‌های افزودنی گرفته تا اسکن و نرم افزار، نشان می‌دهد.

ابتکار PrintCity در کنار کارشناسی ارشد و 16 دوره کارشناسی که فرصت صنعتی شدن دیجیتال را پوشش می‌دهد، کار می‌کند. گودوین می‌گوید: «آن‌ها واقعاً کار بزرگی برای جذب مخاطبان گسترده‌تر در زمینه حل چالش‌ها، نه تنها مهندسان، بلکه افرادی از زمینه‌های تجاری، طراحی و خلاقانه انجام می‌دهند. برخی از دانش آموزان نیز از زمینه نساجی آمده اند.»

چنین ابتکاراتی به دانش آموزان فرصتی می‌دهد تا کارها را آزمایش کنند و زمینه‌های متنوع‌تری را به سمت یک فضای صنعتی ترسیم کنند که در غیر این صورت ممکن است بسته به نظر برسد و فقط برای رشته‌های STEM قابل دسترسی باشد.

فارغ التحصیلان هنر و طراحی می‌توانند به جای رنگ یا خاک رس، با فولاد یا مواد پیشرفته مانند فیبر کربن کار کنند. هریسون می‌گوید: «تقاضا برای دانش و مهارت در فناوری تولید جدید سال به سال در حال افزایش است.»

PrintCity همچنین در سطح ابتدایی و متوسطه، با برنامه‌ای در مدارس محلی در حال مشارکت است. اگر نظرسنجی اتحادیه اروپا راهنمایی باشد، کمبود مهارت‌های دیجیتالی مانعی برای سرمایه گذاری در توسعه فناوری برای بیش از 70 درصد مشاغل است.

همچنین، مک کینزی نیاز فزاینده‌ای را برای آن‌چه استعداد تخصیص پویا می‌نامد برای ایجاد نوآوری در همه بخش‌ها، از جمله تولید، تشخیص داده است.

جیندر جین، مدیر فروش در شرکت فناوری Tech Mahindra، موافق است و می‌افزاید که کاهش تولید ناخالص داخلی به دلیل کمبود مهارت‌ها می‌تواند میلیاردها پوند در سال باشد. برآوردها نشان می‌دهد که فقدان مهارت‌های دیجیتالی می‌تواند پشت بسیاری از مشاغل خالی باشد که کارفرمایان برای پر کردن آن‌ها تلاش می‌کنند.

«تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از ابزار مهارت‌های دیجیتال یا پورتال آنلاین مهارت‌های موجود کارکنان را ارزیابی کنند. بر اساس سطح مهارت، نیازهای خاص صنعت و ارتباط آن‌ها، محتوای دیجیتالی مناسب باید برای آن‌ها ایجاد شود.»

دسترسی به رایانه و وای فای برای همه کارکنان، همراه با آموزش رایگان و صدور گواهینامه‌های تشویقی، مربیگری و حتی هکاتون، و روابطی با شرکای فناوری اطلاعات و دیجیتال، دانشگاه و سایر بخش‌های صنعت برای ارائه دوره‌های مناسب و آموزش برای الزامات منحصر به فرد شرکت باید در دسترس قرار گیرد.

وی می‌گوید که دولت نیز باید در اینجا نقشی ایفا کند – شاید او با ارائه مشوق‌های مالیاتی برای استفاده از کارآموزان و تمدید حقوق وام، پیشنهاد دهد.

جین خاطرنشان می‌کند: «هک هاتون‎‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از استعدادها را برای حل مشکلات موجود در صنعت گرد هم آورند و روش جدیدی را برای تأمین استعدادها در سازمان‌ها و همچنین در خارج معرفی کنند.»

Home

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *