نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:33 ق.ظ

چه چیزی باعث می شود کارکنان در صحبت کردن احساس قدرت کنند؟

13 اکتبر 2021 شیلپا مادان ، کوین ناناکدوا ، کریشنا ساوانی و هازل رز مارکوس

master1305/گتی ایماژ

ریچارد برانسون معروف ، مدیرعامل Virgin Enterprises ، می گوید: “انتخاب به افراد قدرت می دهد و نیروی کار با محتوای بیشتری را ایجاد می کند. Virgin Enterprises همچنین به خاطر گوش دادن به ایده ها و نظرات کارکنان مشهور است. در سال 2015 ، بتان پتفیلد ، کارمند خط مقدم ویرجین ترنز ، متوجه شد که سرآشپز مشهور برین ویلیامز مشتری دائمی شده است که به لندن رفت و آمد می کند. پتفیلد پیشنهاد کرد که ویرجین با ویلیامز همکاری کند تا منوی هیجان انگیز هواپیما را تغییر دهد. در پایان ، ویرجین و ویلیامز یک منوی جدید ایجاد کردند که به نظر می رسید برای مشتریان بسیار جذاب بود. آیا بین تأکید ویرجین بر انتخاب و تأکید آن بر صدای کارکنان رابطه وجود دارد؟

اکثر مدیران درک می کنند که توانمندسازی کارکنان برای بیان نظرات خود می تواند به شرکت ها در نوآوری و کشف کاستی های خود کمک میکند. با این حال ، به نظر نمی رسد این درک به عمل تبدیل شود. تحقیقات نشان می دهد که بیش از 85 درصد از کارکنان در مورد مسائل مهم سکوت می کنند زیرا نگران هستند که به آنها منفی نگاه شود. مدیران چگونه می توانند کارکنان را تشویق کنند تا نظرات خود را در محل کار بیان کنند؟

احتمال استفاده از صدای کارکنان تحت تأثیر شخصیت فردی آنها و فرهنگ شرکتی است که در آن غرق شده اند. اما مهمتر از همه ، فرهنگ شرکت ها آنقدر قدرتمند است که می تواند نقش مهم شخصیت را در شکل دادن به صدای کارکنان نادیده بگیرد. به عبارت دیگر ، حتی کسانی که بعید است ایده های خود را با تمایل بیان کنند ، با توجه به محیط مناسب ، می توانند آنها را به اشتراک بگذارند. بنابراین ، کلید تحریک صدای کارکنان ، ایجاد فرهنگ مناسب  در شرکت است.

تحقیقات ما که به تازگی در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است ، روش جدیدی را برای تشویق کارکنان به استفاده از صدای خود شناسایی کرد ؛ ایجاد فرهنگ شرکتی که بر ایده انتخاب تأکید دارد. داشتن انتخاب ها باعث می شود افراد احساس قدرت و کنترل محیط خود را داشته باشند. تحقیقات نشان می دهد که احساس کنترل ، پیش زمینه اصلی احساس مالکیت و تعلق بیشتر در محل کار است. ما این پیشنهاد را در سه آزمایش در ایالات متحده ، هند و سنگاپور آزمایش کردیم. ما دریافتیم که کارمندان به احتمال زیاد ایده ها و نظرات خود را در شرکتی به اشتراک می گذارند که فرهنگ آنها بر این ایده تأکید دارد که مردم همیشه حق انتخاب دارند.

در یک آزمایش ، ما از بزرگسالان شاغل آمریکایی خواستیم که نقش متقاضیان کار را بر عهده بگیرند. ما بروشورهای شرکت را به آنها ارائه کردیم که یا بر ایده انتخاب در فرهنگ شرکت تأکید می کردند یا آن را نداشتند. به عنوان مثال ، بروشور شرکت با تمرکز بر انتخاب ذکر شده است:

    در اینجا [نام شرکت] ، باید به خود یادآوری کنیم که همیشه انتخاب داریم. چه در مورد گسترش به بازارهای جدید ، راه اندازی یک محصول جدید ، یا تغییر شیوه کار ما ، همیشه انتخابی داریم . به طور خلاصه ، به جای اینکه شرایط را بصورت اجتناب ناپذیر بپذیریم ، کارکنان ما انتخاب هایی را انجام می دهند که به ما در پیشرفت کمک می کند.

بروشور دیگر شرکت به ایده انتخاب اشاره نکرده است.

از شرکت کنندگان پرسیدیم که چقدر مایلند ایده های جدیدی را در مورد بهبود فرایندهای شرکت به اشتراک بگذارند و نظر خود را در مورد مسائل مربوط به کار اعلام کنند ، حتی اگر نظر آنها با دیگران متفاوت باشد. ما همچنین احتمال صحبت آنها و تشویق دیگران به مشارکت در مسائلی که بر شرکت تأثیر می گذارد را ارزیابی کردیم. ما به طور مداوم دریافتیم که شرکت کنندگان تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن نظرات ، افکار و ایده های خود در شرکت دارند که بر دسترسی به انتخاب به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ آن تأکید می کند.

علاوه بر این ، شرکت کنندگان بیشتر علاقه مند به کار در سازمانی بودند که بر انتخاب تأکید داشتند تا سازمانی که این کار را نکرد. بنابراین برجسته کردن انتخاب ممکن است به سازمانها اجازه دهد تا مشارکت کارکنان را تقویت کرده و در جذب استعدادها به آنها مزیت بدهند.

ما در ادامه این سوال را مطرح کردیم: دقیقاً چه چیزی در مورد انتخاب است که باعث می شود افراد رفتار خود را تغییر دهند؟ ما دریافتیم که تفکر در مورد انتخاب ها باعث می شود افراد احساس قوی تر و قدرتمندتری داشته باشند ، که این امر منطقی است زیرا عمل انتخاب به افراد اجازه می دهد تا در هنگام بیان ترجیحات ، ارزشها و باورهای خود بر محیط خود تأثیر بگذارند. به عنوان مثال ، از طریق اقدامات ساده انتخاب ایمیل هایی که باید ابتدا به آنها پاسخ داده شود ، روی کدام پروژه ها تمرکز شود و در کدام جلسات شرکت شود ، انتخاب کنندگان نه تنها اولویت ها و اهداف خود را بیان می کنند ، بلکه تعیین می کنند که چه کاری انجام می شود (و چه چیزی باقی می ماند ) بنابراین ما استدلال می کنیم که تأکید بر انتخاب باعث می شود کارکنان تمایل بیشتری به صحبت داشته باشند زیرا انتخاب ها احساس خود را به عنوان افرادی مستقل و قوی تقویت می کنند که سرنوشت خود را رقم می زنند و جهان پیرامون خود را تحت تأثیر قرار می دهند.

اگرچه ممکن است انتخاب به عنوان یک کالای بدون پیوند به نظر برسد ، مانند بسیاری از برنامه ها و مداخلات محل کار ، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است نقطه ای وجود داشته باشد که در آن گزینه های بیشتر لزوماً بهتر نیستند. گزینه های بسیار زیاد می تواند مشکل زا باشد ، بنابراین احساس قدرت و اختیار که آنها به دنبال تقویت آن هستند ، نادیده گرفته می شود. با این حال ، سازمان ها می توانند برای ایجاد فرهنگی که بر ایده انتخاب تأکید می کند کار کنند ، بدون آنکه کارکنان را با صدها گزینه خسته کنند.

به طور کلی ، اگر شرکت ها می خواهند کارکنان خود را تشویق به استفاده از صدای خود کنند ، باید محیطی را ایجاد کنند که مشارکت را تقویت کند. تحقیقات ما یک ویژگی ساده اما موثر از فرهنگ سازمانی – تأکید بر ارزش انتخاب – را شناسایی می کند که می تواند به مدیران و سازمان ها در انجام این کار کمک کند. https://hbr.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *