نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

19 اردیبهشت 1403 11:31 ب.ظ

برنامه بین المللی حذف کار کودکان و کار اجباری

برنامه پیشتاز IPEC+ دو برنامه همکاری فنی پیشرو ILO- برنامه بین المللی حذف کار کودکان (IPEC) و برنامه اقدام ویژه برای مبارزه با کار اجباری (SAP/FL)- را برای ایجاد یک نیروی جدید بزرگ گرد هم می‌آورد. که کار کودکان، کار اجباری و قاچاق انسان است. این سازمان تشخیص می‌دهد که این اشکال غیرقابل قبول کار، حقوق اولیه انسانی را از کارگران در محل کار محروم می‌کند و در حالی که همپوشانی آن‌ها به 4.5 میلیون کودک گرفتار در اشکال معاصر برده‌داری مربوط می‌شود، آن‌ها در علل ریشه‌ای حکومت‌داری ضعیف، تبعیض و طرد اجتماعی، فقر خانواده و جامعه و عدم دسترسی به کار شایسته و حقوق آزادی تشکل و چانه زنی جمعی مشترک هستند..

هدف برنامه IPEC+ در راستای هدف 8.7 برنامه توسعه پایدار 2030، ارائه رهبری سازمان بین المللی کار در تلاش‌های جهانی برای ریشه کنی همه اشکال کار کودکان تا سال 2025 و همه اشکال برده داری و قاچاق انسان معاصر تا سال 2030 است. همچنین هدف آن تضمین این امر است که همه مردم در برابر این موارد نقض فاحش حقوق بشر -می‌توانند از خود- محافظت کنند.

برنامه IPEC+، از روستا تا مرحله جهانی، با مؤسسات سازمان بین المللی کار (دولت‌ها، سازمان‌های کارفرمایی و کارگری)، و همچنین با شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدکنندگان کوچک، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های جامعه مدنی برای ترویج ریشه کنی کار کودک و کار اجباری و احقاق کلیه حقوق اساسی در کار با تمرکز بر:

  • اقتصاد روستایی و غیررسمی؛
  • شرکت‌ها و زنجیره‌های تامین جهانی؛
  • کشورهایی که در شرایط بحرانی و شکننده قرار دارند.

برنامه IPEC+ و COVID-19

کووید-19 جهان را در یک بحران بی‌سابقه و مقیاس بزرگ فرو برده است. اثرات مضر این بیماری همه گیر به طور مساوی توزیع نمی‌شود. انتظار می‌رود که آن‌ها برای کسانی که از قبل در موقعیت‌های محروم یا آسیب‌پذیر هستند، مانند کودکان در حال کار کودکان و قربانیان کار اجباری و قاچاق انسان، به ویژه زنان و دختران، بیشترین آسیب را داشته باشند. این گروه‌های آسیب پذیر بیشتر تحت تاثیر شوک‌های درآمدی به دلیل عدم دسترسی به حمایت‌های اجتماعی از جمله بیمه درمانی و مزایای بیکاری قرار می‌گیرند.

برنامه IPEC+ برنامه‌هایی را برای کاهش خطرات و تغییر هدف استراتژی خود ایجاد کرده است و به دنبال تخصیص بودجه اضافی برای حمایت از تلاش‌ها برای نظارت بر تأثیر COVID-19 بر کار کودکان و کار اجباری است. تأثیر مختصر COVID-19 که اخیراً بر کار کودکان و کار اجباری راه اندازی شده است: پاسخ برنامه شاخص IPEC+ 6 مداخله کلیدی را ارائه می‌دهد که هدف آن دستیابی به حدود 1 میلیون کودک، جامعه و خانواده آسیب پذیر در 10 کشور دیگر است.

https://www.ilo.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *