نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 اسفند 1402 6:06 ق.ظ

ظرفيت هاي فرهنگي و هنري كشور يك مزيت مهم است


دكتر ايماني در مراسم امضاي تفاهم نامه همكاري مشترك بين كميسيون ملي يونسكو و پارك ملي علوم و فناوري هاي نرم و صنايع فرهنگي جهاد دانشگاهي گفت: فعاليت در زمينه صنايع مبتني بر فرهنگ و هنر مزيتي است كه مي توانيم با توسعه آن در فضاي بين الملل سرمان را در دنيا بالا بگيريم و به آن افتخار كنيم.
ظرفيت هاي فرهنگي و هنري كشور يك مزيت مهم است به گزارش ايسنا، مراسم امضاي تفاهم نامه همكاري مشترك بين كميسيون ملي يونسكو و پارك ملي علوم و فناوري هاي نرم و صنايع فرهنگي توسعه با موضوع همكاري در حوزه صنايع خلاق و فرهنگي، با حضور دكتر حجت الله ايوبي، دبيركل كميسيون ملي يونسكو و دكتر محمد حسين ايماني خوشخو، رييس پارك ملي علوم و فناوري هاي نرم و صنايع فرهنگي و ساير معاونان و اعضاي دو مجموعه، برگزار شد.

فرهنگ و هنر، براي ايجاد شغل هاي پايدار نيازمند به علم و فناوري است

دبيركل كميسيون ملي يونسكو در ابتداي اين مراسم گفت: مشكل اصلي كشور ما، بي توجهي به فرهنگ و صنايع فرهنگي است كه مي توانند نقش مهمي در اقتصاد و تجارت جهاني داشته باشد. ما بايد در عرصه هنر و فرهنگ با بهره گيري از علم و فناوري، گام هاي بلندي برداريم، زيرا فرهنگ و هنر ظرفيت بالايي براي ايجاد شغل هاي پايدار دارد كه نيازمند به علم و فناوري است.

دكتر ايوبي افزود: امروزه به فعاليت هاي فرهنگي به عنوان يك شغل پايدار نگاه مي شود و ديگر نگاه لوكس روي اين فعاليت ها نيست. اگر به دنبال كارآفريني هستيم، بي شك فرهنگ و هنر انتخاب منطقي تري است. دراين راستا نيز اروپايي ها تجربه خوبي در اين زمينه دارند، چرا كه آنها به خوبي توانستند علم و فناوري را در اين عرصه به خدمت بگيرند.

به گفته دكتر ايوبي، فعاليت پارك ملي علوم و فناوري هاي نرم و صنايع فرهنگي ارزش زيادي براي كشور دارد. از آنجايي كه ايران تاريخ اثرگذاري در جهان دارد، ظرفيت بسيار قابل قبولي هم براي ايجاد توسعه پايدار در فرهنگ وجود دارد. در اين راستا نيز با توجه به بزرگترين سرمايه خود كه نيروي انساني است، مي توانيم برنامه ريزي هاي خود را جامعه عمل بپوشانيم.

با توسعه فرهنگ سرمان را در فضاي اقتصادي دنيا بالا بگيريم

رييس پارك ملي علوم و فناوري هاي نرم و صنايع فرهنگي نيز با اشاره به فعاليت هاي كميسيون ملي يونسكو گفت: هميشه شاهد فعاليت هاي ارزشمند كميسيون ملي يونسكو در عرصه هاي گوناگون فرهنگي و هنري بوده ايم، از سوي ديگر مجموعه پارك ملي علوم و فناوري هاي نرم و صنايع فرهنگي نيز نخستين پارك علم و فناوري در صنايع فرهنگي است كه اگر چه عمر طولاني ندارد، اما به خوبي توانسته در اين مسير قدم هاي بزرگي بردارد.

دكتر ايماني افزود: در عرصه بين المللي، ظرفيت هاي فرهنگي و هنري كشور يك مزيت مهم به شمار مي رود؛ براي مثال صنعت خودرو هيچ گاه مزيت نيست. نمي گويم رشد آن بد است، اما آن چيزي كه مزيت حساب مي شود، حوزه فرهنگ و هنر است كه مي توانيم با توسعه آن سرمان را در فضاي اقتصادي دنيا بالا بگيريم. بايد شيوه هاي جديدي را براي توسعه صنايع فرهنگي به كار بگيريم. زبان امروز دنيا، زبان فناوري است و ما بايد با اين روش ظرفيت هاي فرهنگي و بالقوه خود را به دنيا عرضه كنيم.

وي خاطر نشان كرد: اميدواريم با حمايت هاي كميسيون ملي يونسكو در عرصه بين المللي شاهد اتفاقات خوبي باشيم و بتوانيم بيش از گذشته خود را به دنيا عرضه كنيم. با توجه به اينكه اين روزها اغلب مردم دنيا تشنه فرهنگ هاي اصيل و ناب هستند، ما مي توانيم از طريق توانمندي هاي كشورمان در اين مسير به موفقيت هاي مهمي برسيم.

به گزارش روابط عمومي پارك ملي علوم و فناوري هاي نرم و صنايع فرهنگي، اين تفاهم نامه به منظور توسعه همكاري در حوزه صنايع فرهنگي و خلاق و بهره گيري از ظرفيت هاي متقابل، ميان كميسيون ملي يونسكو و پارك ملي علوم و فناوري هاي نرم و صنايع فرهنگي با محوريت راه اندازي unesco startup studio art، تجاري سازي محصولات و خدمات صنايع خلاق و فرهنگي با استفاده از ارتباطات بين المللي، برگزاري جايزه نوآوري در زمينه هنر و راه اندازي باشگاه صنايع خلاق فرهنگي در فدراسيون باشگاه يونسكو ايران منعقد شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *