نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 2:36 ب.ظ

آیا چاپ سه بعدی راهی برای خروج از بحران مسکن است ؟

نوربرت اسپارو | 18 اوت 2021

تصویر فوق خانه مدولار چاپ سه بعدی با قیمت این خانه با چاپ سه بعدی و 700 فوت مربع از 255000 دلار شروع می‌شود را نشان می‌دهد.

با استفاده از مواد پیشرفته، چاپ سه بعدی و اتوماسیون، استارتاپ Mighty Buildings تصور می‌کند که می‌تواند تأثیر معنی داری بر کمبود مسکن ارزان قیمت داشته باشد. به نظر می‌رسد سرمایه گذاران موافق هستند.

در حال حاضر، بازار مسکن در بسیاری از کشورها دیوانه کننده است – بسیاری از خریداران به دنبال املاک بسیار کوچک با نرخ بهره در پایین‌ترین سطح تاریخی آن هستند، که قیمت مسکن را به آسمان می‌رساند. Mighty Buildings، یک استارتاپ مستقر در اوکلند، کالیفرنیا، ممکن است یک راه حل داشته باشد که با ترکیب فناوری چاپ سه بعدی، اتوماسیون و مواد پیشرفته، به ویژه کامپوزیت ترموست، خانه‌های مدولار و واحدهای مسکونی جانبی (ADU) را سریع‌تر و کمی ارزان‌تر از آن‌چه که می‌توان با استفاده از تکنیک‌های معمول ساخت و ساز ساخت، به انجام رساند، چاپ می‌کند. یک فناوری تخریبگر این است، اما سازندگان ساختمان‌های بزرگ نمی‌خواهند صنعت ساختمان را جا به جا کنند بلکه می‌خواهد ابزارهای جدیدی را برای افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت به آن ارائه دهد.

سام روبن، یکی از چهار بنیانگذار شرکت و مدیر ارشد پایداری، و همکار، الکسی دوبوف، مدیر عامل، در رویداد Plastec West و Medical Design & Manufacturing (MD&M) West در این مورد سخنرانی خواهند کرد.

Mighty Buildings توسعه فناوری چاپ سه بعدی اختصاصی خود را در سال 2017 آغاز کرد، اما تا سال 2020، هنگامی که 30 میلیون دلار بودجه جمع آوری کرد، عملاً به صحنه عمومی نرسید. امسال 40 میلیون و 22 میلیون دلار دیگر در دو دور جمع آوری بودجه تامین کرد. مدل کسب و کار و همچنین فناوری به وضوح توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و دلیل خوبی نیز دارد. کامپوزیت Thermoset عنصر اساسی این فناوری است.

روبن به PlasticsToday گفت: «ما فناوری اختصاصی چاپ سه بعدی خود، Extrusion Photo-Activated Component Extrusion یا PACE را ایجاد کرده و مواد را تولید کرده‌ایم، یک کامپوزیت ترموست که هیچکس برای ساخت خانه از آن استفاده نمی‌ک ند.” “بدیهی است، ما کامپوزیت‌های حرارتی را مشاهده می‌کنیم که در صفحات میز و روکش‌ها به دهه 1960 برمی‌گردد، اما هیچکس راهی برای پرینت سه بعدی این مواد تقریباً به شکلی که بتوان از آن‌ها استفاده کرد، پیدا نکرده است. بنابراین این در مورد کاری که ما انجام می‌دهیم واقعاً متفاوت است. و علاوه بر این، مواد قابل فتوکراسی هستند.»

روبن توضیح داد که این شرکت در حال حاضر قادر است ماژول‌های پیش ساخته را در اوکلند چاپ کرده و به طور کامل به جز مبلمان به پایان برساند. اواخر امسال، تحویل سیستم‌های پانلی حمل شده در وسایل حمل و نقل را آغاز می‌کند که به مونتاژ بیشتر در محل نیاز دارد اما نیازی به جرثقیل برای نصب ماژول‌ها ندارد. این شرکت جاه طلبی‌های بسیار بزرگتری دارد، از جمله محله 15 خانه در نزدیکی دره Coachella، محل جشنواره موسیقی معروف. روبن گفت، همچنین شرکت پروژه ای را آغاز می‌کند که شامل خانه‌های چند طبقه تک خانواده و خانه‌های شهری می‌شود. هدف بلند مدت آن تبدیل شدن به یک پلت فرم تولید و ایجاد شبکه‌ای از کارخانه‌های کوچک در ایالات متحده و در سراسر جهان برای تولید مسکن پیش ساخته در مواردی است که بیشترین نیاز را دارد.

روبن می‌گوید: «ما در حال بررسی مناطقی هستیم که تقاضا وجود دارد و می‌توان با همکاری سازندگان، توسعه دهندگان و دیگران در این بازارها فروشگاه ایجاد کرد تا در آن بازارها شغل و مسکن ایجاد کنیم. وی می‌افزاید: مفهوم کارخانه‌های کوچک بخشی از این چشم انداز است.

در حالی که این فناوری ممکن است مخرب باشد، اما قصد ندارد صنعت قدیمی ساختمان را جا به جا کند. «ما به اختلال از طریق همکاری اعتقاد داریم، زیرا هدف ما در پایان روز این است که ابزاری باشیم که صنعت بتواند از آن برای توسعه بهره‌وری و حل بحران مسکن از طریق ابزارهای پایدار و زیست محیطی استفاده کند. این شرکت روند تولید تقریباً صفر زباله دارد و متعهد است که تا سال 2028 به رد پای صفر برسد.

روبن همچنین معتقد است که این مفهوم می‌تواند به کمبود نیروی کار ماهر کمک کند، که صنعت ساختمان نیز مانند بخش تولید و پردازش پلاستیک با آن دست و پنجه نرم می‌کند. روبن به PlasticsToday گفت: «جوانان دیگر وارد صنعت ساختمان نمی‌شوند. آن‌ها در حال برنامه نویسی یا پیوستن به اقتصاد بزرگ هستند، و ما می‌خواهیم فناوری پیشرفته را وارد فضای ساخت و ساز کنیم تا جذابیت بیشتری برای آن نسل داشته باشد. بخش دیگر جذابیت، محیط امن‌تر و کنترل شده خانه‌های پیش ساخته است.»

https://www.designnews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *