نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 9:45 ق.ظ

استفاده از صنعت 4.0 برای بهبود تجربه مشتری

17 اوت 2021 توسط The Manufacturer

صنعت 4.0، به عنوان انقلاب صنعتی چهارم شناخته می‌شود و چشم انداز تولید را تغییر داده است. با استفاده از فناوری و ماشین آلات هوشمند، تولیدکنندگان می‌توانند سطح فروشگاه را خودکار کرده، فرآیندهای دستی را حذف کرده، کیفیت محصول را افزایش داده و ضایعات را کاهش دهند.

سیمون نواکس، مدیر خط کسب و کار انگلستان در کلمبوس می‌گوید، مهم‌تر از همه، صنعت 4.0 می‌تواند کارایی را افزایش دهد – هم  در مورد فرآیند و هم هزینه.

این فقط یک خبر عالی برای تولید کنندگان نیست؛ برای مشتریان نیز عالی است زیرا صنعت 4.0 می‌تواند تجربه مشتری را متحول کند.

گفته می‌شود که 90 درصد از مشتریان B2B به صورت آنلاین روی محصولات تحقیق می‌کنند و حداکثر 60 درصد از خرید آن‌ها قبل از اینکه با فروشنده تماس بگیرند به پایان رسیده است. به طور سنتی تولیدکنندگان در مورد حضور آنلاین آهسته عمل کرده‌اند. با این حال، واضح است که ترجیح قوی برای تعامل دیجیتالی در بین مخاطبین B2B وجود دارد.

پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی می‌توانند در این امر کمک کنند. آن‌ها نه تنها به تولیدکنندگان اجازه می‌دهند که فهرست دیجیتالی را به مخاطبان گسترده‌تری ارائه دهند، بلکه می‌توانند داده‌ها را در مورد الگوهای رفتار مشتری جمع آوری کنند. به عنوان مثال، اکثر محصولات با توجه به مشخصات جمعیتی، افزایش تقاضا و اینکه آیا این بازار با بازار گسترده‌تر ارتباط دارد-همه این‌ها می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا مشتری محورتر شوند و تجربه کلی مشتری خود را بهبود بخشند.

مشارکت بهتر مشتری در طول چرخه عمر

مهم نیست که مشتری در سفر خرید خود کجاست، او همیشه می‌خواهد درگیر شود. فناوری‌های مختلف Industry 4.0 در این‌جا می‌توانند کمک کنند. به عنوان مثال، مشتریانی که ابتدای سفر خود هستند ممکن است از موارد زیر بهره مند شوند:

  • تجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به شما این امکان را بدهد که تجربیات را برای هر مشتری شخصی کنید. به عنوان مثال، چت بات‌های هوشمند می‌توانند بسته به لحن و جهت مکالمه، پاسخ‌های خود را به مشتریان اختصاص دهند. یا یک پلت فرم تجارت الکترونیکی با قابلیت‌های AI می‌تواند از داده‌های رفتار مشتری برای ارائه توصیه‌های محصول مناسب در وب سایت شما استفاده کند
  • واقعیت مجازی – VR می‌تواند محصولات را به مشتریانی نزدیک کند که نمی‌توانند آن‌ها را شخصاً تجربه کنند، و یک تجربه خرید واقعی و همه جانبه را ایجاد کند. این به ایجاد اعتماد در مراحل اولیه خرید کمک می‌کند.

حتی پس از خرید، مشتریان انتظار برتری دارند. علاوه بر موارد واضح (یک محصول با عملکرد خوب، کیفیت عالی خدمات و تجربه بدون اصطکاک)، مشتریان انتظار حمایت فعال دارند. این نشان می‌دهد که شرکت منتخب آن‌ها چقدر برای آن‌ها ارزش قائل است. در اینجا چند نمونه از فناوری‌های Industry 4.0 آورده شده است که می‌تواند به تولیدکنندگان در این زمینه کمک کند:

  • ردیاب‌های RFID و GPS – به شرکای سازنده (به عنوان مثال توزیع کنندگان) اجازه می‌دهد تا با مشتریان هماهنگ شده و منابع را مدیریت کنند (به عنوان مثال زمان‌بندی خدمه) که تجربه کلی مشتری را بهینه می‌کند.
  • واقعیت افزوده – AR یک شاخه VR است که به تیم‌های تعمیر و نگهداری اجازه می‌دهد تا تصاویر دیجیتالی سیستم‌ها را بر روی تجهیزات واقعی قرار دهند. این امر عیب یابی و نرخ تعمیر اولین بار و همچنین رضایت و تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد.
  • تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده – دستگاه‌هایی که اینترنت اشیا (IoT) را فعال کرده‌اند، می‌توانند نشانه‌هایی را تشخیص دهند که نشان می‌دهد یک محصول ممکن است خراب شود یا آن‌طور که باید کار نمی‌کند. با استفاده از این دانش، این دستگاه‌ها می‌توانند نقص را تعیین کرده و آن‌ها را برطرف کنند (یا نتایج را بهبود بخشند) قبل از اینکه بر مشتریان تأثیر بگذارند.

شایع‌ترین چالش‌هایی که تولیدکنندگان با آن روبرو هستند عبارتند از:

 عدم دیده شدن استفاده مشتریان از محصولات،

 مشکل در پیش بینی تقاضای قطعات یدکی

و پیش بینی نیازهای نگهداری.

راه حل‌هایی وجود دارد که به مدیران و اپراتورها کمک می‌کند تا داده‌های مهم را در یک جا جمع آوری کنند تا بتوانند استفاده از منابع، در دسترس بودن تیم و نیازهای نگهداری دارایی‌ها را بهتر درک کنند. این دستگاه با تجهیزات مجهز به اینترنت اشیا که می‌تواند داده‌های زمان واقعی عملکرد و بهره‌وری دستگاه را جمع آوری کند، به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا از خرابی تجهیزات جلوگیری کرده و به سرعت رفع و تجزیه و تحلیل علت اصلی را انجام دهند.

فناوری همیشه در حال پیشرفت است و در بیشتر (اگر نه همه) صنایع، فشار برای ادامه کار وجود دارد. این قابل درک است – فناوری مناسب می‌تواند کارایی فرایند، بهره‌وری داخلی، بهره‌وری هزینه، کیفیت محصول، کیفیت داده‌ها و موارد دیگر را بهبود بخشد. با این حال، فراموش نکنید که فقط فناوری نیست که تعیین می‌کند آیا یک شرکت از رقبا جلوتر است یا خیر. در عوض، این مشتریان هستند-آن‌ها کسانی هستند که سرانجام مسئول ماندگاری طولانی مدت یک شرکت هستند.

این‌گونه است که تولیدکنندگان باید به صنعت 4.0 نگاه کنند. این نه تنها راهی برای بهبود کسب و کار آن‌ها بلکه حفظ تجارت آن‌ها در دراز مدت است.

Home

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *