نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 اردیبهشت 1403 1:36 ب.ظ

معرفی «Leo»، ابرخودروی برقی پروازی

توسط استیون گیسلام، 18 آگوست 2021 تصویر: Urban eVTOL

Urban eVTOL، یک شرکت جدید مستقر در ایالات متحده، متعهد شده است که یک «هایپرکار برقی پرنده» سه نفره با حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت (250 مایل در ساعت) و برد بیش از 480 کیلومتر (300 مایل) تحویل دهد.

این شرکت در بهار 2020 توسط پیت بیتار و کارلوس سالاف تأسیس شد و یک سرمایه گذاری مشترک بین هواپیمای جت الکتریکی سابق و خودروی SALAFF Automotive است.

به گفته این شرکت، Leo توسط Salaff طراحی شده است و دارای «یک سیستم محرکه برقی انقلابی و اثبات شده است که توسط Pete Bitar ایجاد شده است.»

بیتار، که برای دهه‌ها سیستم‌های پرواز عمودی طراحی کرده است، همچنین دارای یک قرارداد دارپا (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته دولت ایالات متحده) برای توسعه جت پک‌های برقی است که او اختراع کرده است. او همچنین یکی از نه جایزه ناسا برای کار در زیرساخت‌های زمینی و کنترل ترافیک هوایی برای صنعت رو به رشد eVTOL برنده شده است.

Urban eVTOL لئو  را جنین می‌نامند «زاییده ذهن دو خالق پرشور است که بر خلاف هواپیما یا هلیکوپتر مایل به ساخت هواپیما بودند» و «خودرویی برای آسمان – همانطور که داستان‌های علمی تخیلی پیش بینی کرده بودند.»

این شرکت اکنون اولین رندرهای طراحی سه نفره لیفت و کروز Leo را منتشر کرده است که دارای 16 فن برقی برای بالابر عمودی، طراحی شده توسط Bitar، و چندین فن دیگر در عقب برای رانش افقی است.

همچنین به تازگی بودجه‌ای برای سیستم محرکه هایپرکار توسط DARPA در نظر گرفته شده است که به توسعه بیشتر طراحی کمک می‌کند. از نظر زمان پرواز، بیتار ادعا کرده است که وزن نسبتاً سبک و کارآیی در کنار سرعت‌های زیاد آن به حدود یک ساعت و 15 دقیقه می‌رسد، از جمله پنج دقیقه برای بلند شدن و فرود.

وی در مصاحبه با نیو اطلس می‌گوید: «با سرعت بالای 400 مایل در ساعت، شما با یک بار شارژ تقریباً 300 مایل یا 450 کیلومتر را طی می‌کنید. ما این کار را مبتنی بر ریاضیات انجام داده‌ایم. ما رانشگرهای جلو و رانشگرهای عمودی را به صورت تجربی آزمایش کرده ایم و این راننده‌ها وضعیت عمودی را به مدت دو یا سه دقیقه اجرا می‌کند که زمان برخاست و فرود، برای محاسبه سرعت رو به جلو مورد نیاز ما می‌باشد.»

Urban eVTOL علاوه بر ایده‌ای نوآورانه برای حمل و نقل شخصی، می‌گوید که فرم جمع و جور باعث می‌شود که لئو برای عملیات نجات آتش، مدئواک، گارد ساحلی، گردشگری، اکتشاف در زمین‌های بدون زیرساخت‌های جاده‌ای ایده آل باشد. https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *