نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:42 ب.ظ

یک ماشین پرنده برقی با سه حالت

گرانت کورین – 06 ژانویه 2022

تیم پشتیبان ASKA برای خود یک چالش عظیم مهندسی هوانوردی قرار داده است.محصول دست ساز آنها – که هنوز ساخته نشده است – 100٪ برقی است. وقتی در حال پرواز نیست، وسیله نقلیه می تواند تا شود و مانند یک ماشین در بزرگراه حرکت کند. گای کاپلینسکی، مدیر عامل شرکت سازنده ماشین پرنده آینده نگر، گفت این وسیله نقلیه تقریباً 800000 دلار فروخته خواهد شد، اما این شرکت می گوید که اکثر مشتریان احتمالاً خودرو را برای چند ساعت در ماه اجاره می دهند. نشریه ما  با کاپلینسکی در CES 2022 آشنا شد تا درباره شرکت او بیشتر بداند و چالش‌های ساخت چنین وسیله‌ای جدید و غیرعادی را بررسی کند.

این مصاحبه بعلت طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

مهندسی جالب: طراحی هواپیمای برخاست عمودی چه تفاوتی با طراحی یک هواپیمای سنتی دارد؟ چگونه نیروهای آیرودینامیکی مختلف تولید شده توسط روتورها و بال‌ها را محاسبه می‌کنید؟

گای کاپلینسکی:  اینها چالش های بسیار بزرگی هستند. تفاوت اصلی بین طراحی یک هواپیمای سنتی و طراحی هواپیمای برخاست عمودی، تحلیل استرس است. برای ASKA، [بازوهای اتصال پره های روتور به هواپیما] باید واقعاً سفت و مستقیم باشد زیرا اگر زاویه روتورها تغییر کند، نیروی رانش را از دست می دهید.

IE: بال های ASKA با بال های معمولی هواپیما متفاوت به نظر می رسند. میشه توضیح بدید اینجا چه خبره؟

GK: طراحی بال بسیار متفاوت از یک بال معمولی است. بال های معمولی سیستم های زیادی در داخل ندارند. بال یک بال است. اینجا فقط یک بال نیست. همچنین مکانی برای نگهداری باتری ها، رادیاتورها و سیستم های دیگر است. وجود عناصر بسیار بیشتر در بال آن را از نظر ساختاری بسیار بسیار چالش برانگیز می کند.

IE: چرا همه را در بال هواپیما می گذارید نه در بدنه هواپیما؟

GK: ما آنها را در هر دو قرار می دهیم، اما اگر سیستم هایی نزدیک به روتور دارید، نیاز به خنک کننده را کاهش می دهید. کل این هواپیما در مورد دو چیز است: وزن و تابش حرارتی. ما باید به کارآمدترین روش ممکن از شر گرما خلاص شویم. اگر سیستمی واقعاً دور از روتورها بسازید، به یک سیستم خنک کننده بزرگتر نیاز دارید. من نمی توانم بگویم که قرار دادن سیستم ها در بدنه اشتباه است – همه چیز در مورد بهینه سازی است. طرح و آنالیز استرس باید مایل به رفتن به سطح بعدی [سختی] و قرار دادن سیستم ها در بال بود، که معمولی نیست. آنها همچنان آیرودینامیک هستند. ما بالابر می خواهیم، ​​همان هواپیما. اما ما نیز باید آنرا مانند یک پهپاد بسازیم.

IE: آیا به این دلیل است که شما به کارایی هواپیماهای بالدار نیاز دارید؟

GK: هدف ما تولید انبوه برای مصرف کنندگان و خطوط هوایی است، بنابراین ایمنی شماره یک است. برای رسیدن به آن سطح ایمنی، باید بال بزرگی داشته باشید، زیرا اگر این کار را نکنید و مشکلی پیش بیاید، از آسمان سقوط می کنید.

IE چه نوع شکست هایی را می تواند با خیال راحت تحمل کند؟

GK: اگر یک روتور را از دست بدهید، هنوز خوب کار می کند. اگر هر دو را از دست بدهید، باید همه آنها را متوقف کنید و سر بخورید. در واقع به شما افزونگی بسیار بیشتری نسبت به سسنا می دهد. یک چتر بالستیک نیز برای مواقع اضطراری وجود دارد.

IE چگونه با سایر انواع هواپیماهای کوچک مقایسه می شود؟

GK: این وسیله نقلیه از تمام مزایای یک هواپیما، یک پهپاد و یک هلیکوپتر بهره می برد. این مهندسی را بسیار پیچیده می کند.

IE: اولین نمونه کامل را چه زمانی خواهید ساخت؟

: ما در حال ساختن آن هستیم و امسال پرواز خواهد کرد. https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *