نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 8:38 ب.ظ

در توسعه پایدار، جوانان بیشتر از اعتماد به سیاستمداران به الگوریتم‌ها اعتقاد دارند

12 آگوست 2021منبع تصویر World Economic Forum

به مناسبت روز جهانی جوانان، انجمن جهانی شکل دهندگان مجمع جهانی اقتصاد متنوع‌ترین طرح بازیابی جوانان را از نظر جغرافیایی در جهان راه اندازی کرد. این طرح خواستار سیاست‌های زیست محیطی شدیدتر، ضمانت‌های مالی، افزایش دسترسی به فناوری و سرمایه گذاری در برنامه‌هایی برای حمایت بیشتر جوانان از ورود به سیاست است. این ایده‌های رهبران آینده جهانی در حال تبدیل شدن به حالت عادی بعدی است.

جوانان نظرسنجی‌ها و کارگاه‌های آموزشی را در 150 شهر و بیش از 180 کشور جهان اجرا کردند. این گفتگوها بیش از 2 میلیون نفر را درگیر کرد و 40 توصیه سیاسی برای پایان دادن به نابرابری بین نسلی ارائه کرد.

 آن‌ها بیان کردند: «این ایده که ما باید بعد از کووید -19 نیاز به بازسازی متفاوت داشته باشیم به طور گسترده‌ای به اشتراک گذاشته شده است. ما به یک جامعه، اقتصاد و جامعه بین المللی نیاز داریم که برای مراقبت از همه مردم، به ویژه جوانان، که مهمترین و تأثیرگذارترین بخش آینده جهانی ما هستند، طراحی شده باشد. آن‌ها همچنین افرادی هستند که دارای نوآورترین ایده‌ها و انرژی برای شکل دادن به دنیایی بهتر هستند.»

در راستای گزارش IPCC سازمان ملل متحد، جوانان مایلند تمام اکتشافات و توسعه مصرف زغال سنگ، نفت و گاز متوقف شود تا گرمایش زمین به محدوده 1.5 درجه سانتی گراد در توافقنامه پاریس محدود شود. آن‌ها از موسسات مالی می‌خواهند که از بانکداری یا پذیره نویسی شرکت‌هایی که به دنبال راه اندازی اکتشاف و توسعه سوخت‌های فسیلی جدید هستند، اجتناب کنند و از شرکت‌ها به طور فعال مدیران هیئت مدیره شرکت‌هایی را که مایل به خاتمه سوخت‌های فسیلی یا انتقال به منابع انرژی سبز نیستند، جایگزین کنند.

آن‌ها به شدت نگران آینده مالی خود هستند. آن‌ها می‌خواهند از مالیات ثروت جهانی برای دارایی‌های بیش از 50 میلیون دلار برای حفاظت از شبکه‌های ایمنی اجتماعی و جلوگیری از اقدامات ریاضتی که به طور نامتناسب جوانان و فقرای شاغل را تحت فشار قرار می‌دهد، جلوگیری کنند. تقریباً نیمی از جوانان مورد بررسی گفتند احساس می‌کنند مهارت کافی ندارند و نزدیک به یک چهارم آن‌ها گفتند در صورت مواجه شدن با هزینه غیرمنتظره پزشکی، در معرض بدهی قرار خواهند گرفت.

جوانان از اینترنت باز حمایت می‌کنند اما نگران سوء استفاده هستند. نیمی از جمعیت جهان هنوز دسترسی به وب ندارند و بسیاری با خاموشی اینترنت مخالفند. یک برنامه دسترسی دیجیتالی 2 تریلیون دلاری برای از بین بردن شکاف توصیه می‌شود، به ویژه در جهانی با فاصله اجتماعی که به طور فزاینده‌ای بر تعاملات مجازی متکی است.

جوانان معتقدند ما در سیاست دچار بحران جدی هستیم. آن‌ها معتقدند شکاف‌هایی که در جامعه به وجود آمده مظاهری از یک مشکل سیاسی اساسی است. نگرانی در مورد فساد و رهبری کهنه سیاسی در اولویت فوری جوانان قرار گرفته است تا آن‌ها به سیستم سیاسی ایمان داشته باشند. این نظرسنجی نشان داد که جوانان بیشتر از انسان‌ها به سیستمی که توسط هوش مصنوعی اداره می‌شود اعتماد می‌کنند. آن‌ها برای رفع مشکل، خواستار سرمایه گذاری بیشتر در برنامه‌هایی هستند که به صدای جوان مترقی کمک می‌کند تا به دولت بپیوندند و سیاست گذاران موثری شوند.

نظرسنجی آزمایشگاه داووس نشان می‎‌دهد که ایمنی فیزیکی به عنوان بزرگترین دغدغه ایمنی در بین جوانان رتبه بندی می‌شود، عملکرد بالقوه افزایش استفاده از فناوری نظارت و پلیس نظامی علیه فعالان و افراد رنگین پوست.

برای تبدیل این توصیه‌ها به واقعیت، گفتگوهایی توسط شرکت کنندگان در مورد اینکه فعالیت جوانان چگونه می‌تواند انجام شود، اجرا شد. آن‌ها اصولی را برای هدایت اقدامات و فعالیت‌های خود برای آینده فراگیرتر پس از همه گیری ایجاد کردند.

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *