نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

19 اردیبهشت 1403 6:04 ق.ظ

اتحادیه اروپا و اصلاح برچسب گذاری مواد شیمیایی با رایزنی عمومی

توسط استیون گیسلام، 11 اوت 2021

کمیسیون اروپا رایزنی عمومی را در مورد تجدید نظر در مقررات CLP خود که مربوط به طبقه بندی، برچسب گذاری و بسته بندی محصولات شیمیایی است، آغاز کرده است.

این تجدید نظر یکی از 85 اقدامی است که در استراتژی پایداری مواد شیمیایی برنامه ریزی شده است، که در اکتبر 2020 به عنوان اولین گام به سوی آلودگی صفر تصویب شد. سازمان‌ها و شهروندان تشویق می‌شوند تا مهلت 15 نوامبر 2021 نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

مقررات CLP قانون مرکزی اتحادیه اروپا در مورد شناسایی و ارتباط خواص خطرناک یک ماده شیمیایی است و از استاندارد جهانی سازمان ملل متحد نشأت می‌گیرد. این کتاب نحوه طبقه بندی مواد شیمیایی خطرناک – چه برای انسان و چه برای محیط زیست – و نحوه انتقال این خطرات در زنجیره تامین و کارگران و مصرف کنندگان را بیان می‌کند.

به عنوان بخشی از تجدید نظر، کمیسیون می‌گوید تعدادی از اقدامات و گزینه‌ها را برای ورود به گروه‌های جدید خطر مانند سمیت، تجمع زیستی و اختلال غدد درون ریز بررسی خواهد کرد. این تجدید نظر بخشی از معامله سبز اروپا و استراتژی مواد شیمیایی است و کمیسیون استدلال می‌کند که لازم است سطح بالاتری از حفاظت از محیط زیست و شهروندان ایجاد شود.

همچنین ممکن است فرصتی برای جایگزینی برخی از مواد شیمیایی خطرناک با مواد ایمن‌تر ایجاد شود و بخش شیمیایی اتحادیه اروپا به عنوان پیشرو در تولید و استفاده از مواد شیمیایی ایمن و پایدار معرفی شود.

در حال حاضر ارزیابی تاثیر برای یافتن بهترین راه پیش رو در جریان است و مشورت عمومی بخشی از این امر را تشکیل می‌دهد.

کمیسیون از شهروندان، سازمان‌ها و موسسات بخش خصوصی و دولتی درباره نحوه تجدید نظر در مقررات CLP خواستار شده است، همچنین می‌گوید پیشرفت فنی و علمی را نیز در نظر خواهد گرفت.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *