نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

16 اردیبهشت 1403 2:52 ق.ظ

اینترنت بدن‌ها: فرصت‌ها، خطرات و حاکمیت

نویسنده: مری لی، بنیامین بودرو، ریتیکا چاتورودی، ساشا رومانوسکی، برایس داونینگ

  • حریم خصوصی اطلاعات سلامت
  • مزایا، خطرات امنیت و حریم خصوصی و پیامدهای اخلاقی رشد اینترنت بدن (IoB) چیست؟
  • برای تنظیم IoB و داده‌های جمع آوری شده توسط دستگاه‌های آن چه کار می‌شود کرد؟
  • برای متعادل کردن خطرات و مزایای IoB چه کاری می‌توان انجام داد؟

دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت به طور فزاینده‌ای در بازار در دسترس هستند و نوید مصرف کنندگان و کسب و کارها را برای راحتی و کارایی بیشتر می‌دهد. در این فناوری نسبت به اینترنت اشیاء (IoT)، صنعت رو به رشدی از دستگاه‌هایی وجود دارد که بدن انسان را زیر نظر دارند و داده‌های جمع آوری شده از طریق اینترنت را منتقل می‌کنند. این توسعه، که برخی آن را اینترنت بدن (IoB) نامیده‌اند، شامل مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌ها است که از نرم‌افزار، سخت‌افزار و قابلیت‌های ارتباطی برای ردیابی داده‌های سلامتی شخص، ارائه خدمات درمانی حیاتی، یا افزایش راحتی بدن، عملکرد و سلامت افراد، استفاده می‌کند. با این حال، این دستگاه‌ها زمینه‌ای را که مملو از خطرات قانونی، نظارتی و اخلاقی است موضوع را پیچیده می‌کنند. نویسندگان این گزارش این مجموعه درحال ظهور از فناوری‌های بدن انسان محور و متصل به اینترنت را بررسی می‌کنند. کاوش در مزایا، امنیت و خطرات حریم خصوصی و پیامدهای اخلاقی؛ بررسی چشم انداز نظارتی نوپا برای این دستگاه‌ها و داده‌هایی که آن‌ها جمع‌آوری می‌کنند؛ و توصیه‌هایی برای متعادل کردن خطرات و پاداش‌های IoB ارائه می‌دهند.

یافته‌های کلیدی

مدیریت دستگاه‌های IoB از طریق مجموعه‌ای از آژانس‌های ایالتی و فدرال، سازمان‌های غیر انتفاعی و گروه‌های حمایت از مصرف کنندگان انچام می‌شود. ( توجه داشته باشید مطلب درباره آمریکا است )

  • نهادهای اصلی مسئول اداره دستگاه‌های FDA و وزارت بازرگانی ایالات متحده هستند.
  • اگرچه FDA در امنیت سایبری دستگاه‌های پزشکی پیشرفت می‌کند، بسیاری از دستگاه‌های IoB، به ویژه آن‌هایی که برای استفاده مصرف‌کنندگان در دسترس هستند، تحت نظارت FDA نیستند.
  • مقامات فدرال و ایالتی شروع به بررسی خطرات امنیت سایبری مرتبط با IoB کرده‌اند که فراتر از نظارت FDA است، اما قوانین کمی وجود دارد که بهترین شیوه‌های امنیت سایبری را اجباری کند.
  • حفاظت از اطلاعات پزشکی تا حدی توسط HIPAA در سطح فدرال تنظیم می‌شود.
  • کمیسیون تجارت فدرال (FTC) از طریق اقدامات قانونی که توسط دفتر حمایت از حقوق مصرف کنندگان ارائه شده است، از امنیت داده‌ها و حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده اطمینان می‌یابد.

کارگزاران داده تا حد زیادی غیرقابل کنترل هستند، اما برخی از کارشناسان حقوقی خواستار سیاست‌هایی برای محافظت از مصرف کنندگان هستند.

    از آنجا که ایالات متحده هیچ قانون فدرالی برای حریم خصوصی داده‌ها را ندارد، ایالت‌ها مجموعه‌ای از قوانین و مقررات را اعمال می‌کنند که در مورد داده‌های شخصی ساکنان اعمال می‌شود، که برخی از آن‌ها شامل اطلاعات مربوط به IoB است. عدم سازگاری در قوانین IoB در بین ایالت‌ها و بین سطح ایالتی و فدرال به طور بالقوه باعث ایجاد شکاف‌های نظارتی و چالش‌های اجرایی می‌شود.

توصیه‌ها

  • در صورتی که شرکت‌های خارجی در نقض حقوق بشر دخیل باشند، وزارت بازرگانی ایالات متحده می‌تواند شرکت‌های خارجی IoB را در لیست سیاه خود قرار دهد و از تجارت آن‌ها با آمریکایی‌ها جلوگیری کند.
  • با توسعه استانداردهای 5G ، Wi-Fi 6 و اینترنت ماهواره‌ای، دولت فدرال باید با تأمین بودجه مطالعات و همکاری با متخصصان برای تدوین مقررات امنیتی برای مسائل آماده شود.
  • مهم این است که چگونه می‌توان سریع‌تر از تجهیزات پزشکی قدیمی با امنیت سایبری ضعیف که درحال حاضر در حال استفاده گسترده هستند، استفاده کرد.
  • توسعه دهندگان اینترنت اشیا باید از ابتدای توسعه محصول با ادغام ملاحظات امنیت سایبری و حریم خصوصی توجه بیشتری به امنیت سایبری داشته باشند.
  • سازندگان دستگاه‌ها باید نرم افزارها را اغلب از نظر آسیب پذیری آزمایش کرده و روش‌هایی را برای وصله نرم افزار برای کاربران طراحی کنند.
  • کنگره باید شفافیت و استانداردهای حفاظتی داده‌های فدرال را برای داده‌های جمع‌آوری شده ازطریق IoB در نظر بگیرد.

    FTC می‌تواند نقش بزرگتری را ایفا کند تا اطمینان حاصل شود که ادعاهای بازاریابی در مورد بهبود رفاه یا درمان خاص با شواهد مناسب پشتیبانی می‌شود.

https://www.rand.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *