نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:26 ب.ظ

اندونزی تبدیل‌شدن به ابرقدرت انرژی زمین گرمایی جهان را دنبال می‌کند

19 ژوئیه 2021

پتانسیل اندونزی برای تولید انرژی از پوسته زمین می‌تواند مشکلات برق آن را برطرف و اقتصاد بیمار آن را اصلاح کند. اما این کشور برای جلب سرمایه‌گذاران باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

اندونزی یکی از فعال‌ترین کشورها از نظر زمین شناسی در جهان است که میزان سنگ ذوب شده در زیر این مجمع الجزایر ماهانه حدود 1000 لرزش ایجاد می‌کند. گرمای حاصل از حرکت در لایه‌های زمین را می‌توان مهار کرد. جایی که آب به داخل خاک نفوذ می‌کند، گرم می‌شود و انرژی ایجاد می‌کند که اگر به اندازه کافی عمیق حفاری شود، می‌تواند به خانه‌ها و صنایع انرژی کافی را بدهد.

در سال 1904، دانشمند ایتالیایی پیرو جینوری کنتی اولین کسی شد که از این نوع انرژی برای روشن کردن چندین لامپ استفاده کرد. بیش از یک قرن بعد، قدرت زمین گرمایی به منبع مهم برق تجدیدپذیر در ایالات متحده تا فیلیپین تبدیل شده است، اما اندونزی می‌خواهد بالاتر از همه آن‌ها باشد.

دولت اندونزی که 40 درصد از منابع زمین گرمایی جهان را در خود جای داده است، بیش از 300 سایت با ذخیره انرژی زمین گرمایی 24 گیگاوات – بزرگترین درجهان – را در جزایر از جمله سوماترا، جاوا، نوسا تنگگارا، سولاوسی و مالوکو شناسایی کرده است. بیشتر این موارد استفاده نشده باقی مانده است. اندونزی سه سال پیش، با پیشی گرفتن از فیلیپین، به دومین تولید کننده بزرگ انرژی زمین گرمایی در جهان تبدیل شد. اکنون، ایالات متحده است که ظرفیت 2.6 گیگاوات از این نوع را در اختیار دارد.

در تلاش برای تبدیل شدن به نیروگاه زمین گرمایی جهان، بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی قصد دارد تا سال 2030 میزان 8 گیگاوات (GW) ظرفیت زمین گرمایی را نصب کند، که در حال حاضر در حدود 2.1 گیگاوات است.

انرژی زمین گرمایی به عنوان منبع گرمای پایان ناپذیرو نسبتاً تمیز است و دی اکسید کربن یا سایر گازهای گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند، زباله زیادی تولید نمی‌کند یا اثر زیادی در زمین ایجاد نمی‌کند.

توسعه قدرت زمین گرمایی

ظرفیت انرژی زمین گرمایی در اندونزی، فیلیپین و ایالات متحده، 2011 – 2020. ایالات متحده بزرگترین تولید کننده انرژی زمین گرمایی در سطح جهان است و پس از آن اندونزی و فیلیپین قرار دارند.

اندونزی تشخیص داده است که انرژی زمین گرمایی باید نقشی اساسی در تلاش برای تأمین تقاضای فزاینده انرژی داشته باشد، و به هدف خود برسد که 23 درصد انرژی خود را از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تا سال 2025 تأمین کند و انتشار کربن را تا سال 2060 به صفر برساند.

افزایش ظرفیت داخلی همچنین به اندونزی کمک می‌کند تا خود را از خطرات ناشی از وابستگی به واردات سوخت فسیلی و نوسانات قیمت ناشی از آن کاهش دهد.

از سال 2020، اندونزی دارای 19 منطقه کار زمین گرمایی و 45 منطقه کار جدید بود، در حالی که بر اساس داده‌های دولت 14 منطقه برای بررسی‌های اولیه و اکتشاف در نظر گرفته شده بود. در مجموع 16 نیروگاه زمین گرمایی ساخته شده است.

https://www.eco-business.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *