نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 2:09 ب.ظ

پرواز خودروهای پرنده ای که با مجوزحرکت زمینی مشکل دارند .

https://www.goodnewsnetwork.org/wp-content/uploads/2021/07/air-car-by-Klein-Vision-released-1024x554.jpg

اندی کوربلی -4 ژوئیه 2021AirCar توسط کلاین ویژن

در یک پرواز آزمایشی ، یک خلبان اسلواکی آنچه را که به نظر می رسید یک ماشین ورزشی عجیب و غریب است ، در باند پرواز در شهر نیترا  حرکت نمود و سپس با کمک پروانه ثابت پرواز کرد و 35 دقیقه بعد در براتیسلاوا فرود آمد ، قبل از اینکه بالها را جمع کند و مستقیماً به بزرگراه برود.

AirCar به نام مناسب (نمونه اولیه 1) توسط شرکتی به نام KleinVision  که توسط استفان کلاین تاسیس شد و 20 سال را صرف تبدیل رویای خود به واقعیت کرد. اسلواکی برای یک مبلغ باورنکردنی اندک پول – حدود 2 میلیون یورو – اولین اتومبیل پرنده جهان را برای سفر بین دو فرودگاه ایجاد کرد.

در طول اولین پرواز ، AirCar توانست به سرعت پیمایش 105 مایل در ساعت (170 کیلومتر در ساعت) در ارتفاع 8200 فوت (2500 متر) برسد. صرفه جویی در مصرف سوخت باعث می شود که این مسیر را برای 600 مایل (1000 کیلومتر) حفظ کند.

با فشار دادن دکمه پرواز ، باعث می شود توالی Transformer مانند  در کمتر از سه دقیقه خودرو را به عنوان یک اتومبیل اسپرت کاملاً بزرگ و کاملاً جاده ای با موتور 160 اسب بخار بنزین است زمین را  ترک کند.

برای اینکه گواهینامه پرواز طبق مقررات مدرن صادر شود ، هواپیماها یا هلی کوپترها باید برای سالهای طولانی بدون هیچ حادثه ای در پرواز ایمن باشند.

دکتر استفان رایت ، عضو تحقیق در زمینه هواپیمایی در Univ ، از غرب انگلیس ، به بی بی سی گفت: “من باید اعتراف کنم که (AirCar) واقعا عالی به نظر می رسد – اما من صد سوال در مورد گواهینامه دارم.”. “من نمی توانم صبر کنم تا کاغذی را ببینم که می گوید این پرواز ایمن است و فروش آن بی خطر است.”

امسال یک شرکت برای یک ماشین پرنده گواهینامه دریافت کرده است Terrafugia که در سال 2006 توسط پنج نفر با درجه مهندسی از   MIT تاسیس شد ، برای اولین بار اتومبیل پرنده خود را با نام Transition در یک فرودگاه نیویورک در Plattsburgh در سال 2012 پرواز داد. Terrafugia با چتر نجات خود و پرواز در حدود 480 مایل ، پیش پرداخت های  دریافتی خود را برای 100 تولید  وسیله نقلیه ، هر کدام با حدود یک چهارم میلیون دلار خرده فروشی سرمایه گذاری کرد.

پس از سالها تأخیر محصول و بازپرداخت سپرده های مشتریان ، Terrafugia در سال 2017 توسط یک شرکت چینی خریداری شد. اما ، در ژانویه آنها اعلام کردند که Transition سرانجام از اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده یک گواهینامه  پرواز هواپیمای سبک ورزشی (LSA) ویژه را دریافت کرده است.

مسئله این است که اتومبیل پرنده قابل رانندگی نیست ، زیرا با آزمایش های مختلف تصادف ، شایستگی جاده خود را ثابت نکرده است. تا فوریه 2021 ، Terrafugia بیشتر کارمندان خود را اخراج کرده و گفته بود که عملیات ماساچوست را به قصد انتقال به چین متوقف می کند.

کلاین ویژن تصریح کرده است که آنها به دنبال گرفتن سهمی از بازار هواپیما با AirCar هستند نه بازار اتومبیل – و مورگان استنلی تخمین می زند که ارزش بازار پرواز در طی 20 سال آینده بیش از یک تریلیون دلار باشد .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *