نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 7:22 ق.ظ

کارهایی که نمی‌دانید دوربین‌های امنیتی می‌توانند انجام دهند

توسط پاتریک هرن 30 مه 2021 

دوربین‌های امنیتی اغلب به عنوان دستگاه‌های یک بعدی تصور می‌شوند. آن‌ها مراقب فعالیت‌های مشکوک در اطراف خانه شما هستند، اما دوربین‌های امنیتی قادر به چیزی بیش از حداقل تشخیص حرکت نیستند.

در حالی که دوربین‌های هوشمند در دفاع از خانه برتری دارند‌، با تشخیص کارهایی که در اطراف خانه شما فعالیت می کنند.

دوربین‌های امنیتی مادون قرمز

اگر یک دوربین امنیتی فقط در طول روز بتواند چیزها را ببیند، چندان مفید نخواهد بود. دوربین‌های امنیتی از طیف مادون قرمز استفاده می‌کنند تا فعالیت‌ها را در خانه و اطراف خانه شما در تاریکی مشاهده کنند. تقریباً هر دوربین امنیتی موجود در بازار دارای دید در شب مادون قرمز است.

این اجازه می‌دهد تا یک دوربین جزئیات را در هر مکانی از 15 تا 25 فوت دورتر مشخص کند. مهم نیست که نور کم باشد – دوربین امنیتی شما همچنان قادر به نظارت و محافظت از خانه شما خواهد بود. مادون قرمز دقیقاً به تشخیص حرکت معمولی متکی نیست – همچنین می‌تواند علایم گرمایی را بخواند تا به تعیین موارد کوچک نیز کمک کند.

دوربین‌های امنیتی می‌توانند به صورت رنگی در شب مشاهده کنند.

در حالی که تقریباً همه دوربین‌ها دید در شب مادون قرمز دارند، بعضی از مدل‌ها دید در شب رنگی دارند که به شما امکان می‌دهد جزئیات بیشتری را درباره آن‌چه در اطراف خانه شما اتفاق می‌افتد، مشاهده کنید.

حرکت شخصی را از طریق دارایی خود مشخص کنید

تصور کنید اگر یک دوربین امنیتی بتواند مسیری را که شخصی در اطراف ملک شما طی کرده به صورت یک نقشه از بالا به شما نشان دهد، حتی اگر آن شخص خارج از محدوده دوربین باشد. به نظر می‌رسد چیزی از داستان‌های علمی تخیلی باشد، اما برخی دوربین‌ها این کار را می کنند.

حرکت شخص را در داخل اتاق پیگیری کنید

بسیاری از دوربین‌های امنیتی داخلی دارای قابلیت مکانیکی حرکت متمایل به شیب هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد حرکت شخص را در اتاق ردیابی کنند. به جای اینکه فقط یک قاب مرجع مشخص نشان داده شود، دوربین شخص را دنبال می‌کند تا آن‌ها را در کادر متمرکز کند. دوربین‌های دیگر نیز همین عملکرد را به صورت دیجیتالی انجام می‌دهند. آن‌ها بدون از دست دادن وضوح، می‌توانند فعالیت‌های داخل اتاق را با استفاده از عملکردهای دیجیتال متحرک ردیابی کند.

یک دوربین امنیتی با این قابلیت که در موقعیت مناسبی در یک اتاق قرار گرفته است، می‌تواند از کل اتاق محافظت کرده و دید بسیار واضح‌تری نسبت به یک دوربین بدون قابلیت ردیابی از یک متجاوز به شما بدهد.

بازوی خودکار و خلع سلاح

با روشن شدن چراغ‌های داخل خانه، سارقین را بترسانید

یکی از رایج ترین توصیه هایی که به صاحبان خانه می‌شود، ایجاد این توهم است که شخصی در خانه است، حتی اگر خانه نباشد. سارقان احتمالی اغلب از خانه هایی که اهداف دشوارتری هستند دوری می کنند. یک دوربین امنیتی هوشمند می‌تواند به چراغ‌های هوشمند شما متصل شود تا این تصور را داشته باشد که خانه در حالی که کسی واقعاً در آن نیست‌، بر عکس بنظر برسد.  

تقریباً هر دوربینی که در بازار باشد می‌تواند به سیستم خانه‌های هوشمند بیشتری متصل شود، چه از طریق اتوماسیون داخلی و چه با استفاده از یک پلتفرم این سیستم می‌تواند به گونه‌ای پیکربندی شود که وقتی دوربین‌ها حرکت را تشخیص می دهند، چراغ‌های داخل خانه روشن می شوند، مثلا به طور یک باره، یا به ترتیب، به گونه‌ای که شخصی در خانه قدم می‌زند.

دوربین‌های امنیتی برای تعیین دقیق آنچه می بینند، به قابلیت هوش مصنوعی متکی هستند. در بسیاری از موارد، این قابلیت است که به دوربین می گوید شی مورد نظر سایه است یا شخصی که از کادر عبور می کند. دوربین ها همچنین می توانند بین سگی که از حیاط شما می گذرد و شخص یا اینکه شخصی در پیاده رو جلوی خانه شما در حال دویدن است یا اتومبیلی که از آنجا عبور می کند، تشخیص دهد.

برخی از مارک دوربین های هوشمند دارای قابلیت تشخیص چهره هستند که اگر شخصی که در دوربین مشاهده می شود را تشخیص داد به شما هشدار دهد.

https://www.digitaltrends.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *