نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 10:06 ق.ظ

فرسودگی شغلی در طی دوران کرونا افزایش می یابد ، کارفرمایان چگونه می توانند کمک کنند؟

توسط: کاترین مایر | 12 مارس 2021

فرسودگی شغلی کارمندان طی چند سال گذشته به طرز نگران کننده ای زیاد بوده است ، اما در طی COVID-19 ، به نگرانی های جدیدی رسیده است.

هنگامی که شرکت نرم افزاری Limeade تنها چند ماه قبل از آغاز همه گیری ، از کارمندان خود تحقیق کرد ، آنها دریافتند که 42٪ از کارکنان در وضعیت نامناسبی هستند. هنگامی که آنها از کارکنان در مورد فرسودگی شغلی ، با گذشت چند ماه از COVID-19 ، دوباره پرسیدند  ،این تعداد تا 72٪ افزایش یافت.

“تقریبا نیمی از کارمندان ما در حال حاضر در وضعیت  بسیار نگران کننده هستند. اما در مقطع دوم زمانی ، تقریباً سه چهارم کارمندان دارای این وضعیت هستند. لیندسی لاگرید ، مشاور ارشد موسسه Limeade’s Limeade ، این هفته در جریان کنفرانس مجازی شرکت گفت ، “این بسیار بسیار نگران کننده است. این رنج انسان است ، این سو مصرف مواد است ، این استرس است که بر سلامت جسمی ما تأثیر می گذارد. این رنج  مردم است. “

فرسودگی شغلی – که تحقیقات آن را توصیف می کند هنگامی که افراد در طول مدت طولانی بدون داشتن مهارت های شخصی و حمایت سازمانی برای حفظ سلامتی خود بسیار درگیر هستند – تأثیرات منفی هم در سطح شخصی و هم برای سازمان دارد. برای کارمندان ، می تواند منجر به کاهش بهره وری ، مسائل بهداشتی ، سو مصرف مواد ، افزایش اضطراب و افسردگی شود. برای سازمان ها ، فرسودگی شغلی منجر به تعهد کمتر ، غیبت بیشتر و هزینه مالی بیشتر می شود.

به گفته لیمید ، به ویژه زنان ، بطور نامتناسبی با بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که 42٪ از مردان رفاه بسیار مثبت را گزارش می دهند ، فقط 11٪ از زنان رفاه بسیار مثبت را گزارش می دهند. وی گفت ، یک دلیل این امر طبیعت مراقبت از زنان است. در شرایط قرنطینه ، زنان بیشتری در خانه آموزش می بینند و از کودکان خود در خانه مراقبت می کنند در حالی که از راه دور نیز کار می کنند. اما علاوه بر این ، زنان به طور سنتی احساسات بیشتری دارند و سعی می کنند در طول بیماری همه گیر به خانواده ، دوستان یا همکاران خود کمک کنند ، که به نوبه خود می تواند آنها را سریعتر فرسوده کند.

به طور کلی ، بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که سلامت روان ، استرس و فرسودگی شغلی به دلیل COVID-19 سر به فلک می کشد ، همچنین نگرانی در مورد بیمار شدن ، نگرانی های اقتصادی ، مراقبت از اعضای خانواده و رنج بردن از انزوا ، تنهایی و مرزهای ناسالم بین کار و خانه زندگی را افزایش دهد.

کریستین بیلهایمر ، مدیر موفقیت مشتری در Limeade ، افزود که لازم است سازمان ها به این مشکل بپردازند.

وی گفت ، استراتژی ها می توانند دامنه را تعریف کنند ، از تعامل با کارمندان فراتر از کار – به عنوان مثال ، شروع جلسات با پرسیدن پرسش های شخصی ، سرگرم کننده یا بازی با چیزهای بی اهمیت ازسوی کارکنان – تا تشویق آنها برای مرخصی با حقوق ، برداشتن برخی مشکلات و انعطاف پذیری . همچنین کمک به آنها برای تعیین مرزهای بین خانه و زندگی شغلی بسیار مهم است – با تشویق آنها برای استراحت ناهار برای غذا خوردن با خانواده یا اصرار کردن آنها برای اینکه ایمیل ها را دایما بررسی نکنند.

فرسودگی شغلی و رفاه عمومی به طور جدایی ناپذیری با هم مرتبط هستند و این ترکیب در حال تبدیل شدن به یک مشکل حیاتی برای کارفرمایان است.

وی گفت: “فرسودگی شغلی واقعا رابطه جدی با استراتژی سلامتی شما در سازمان های شما دارد.” “این امر به طور مستقیم مرتبط است و اگر میزان بالای فرسودگی در سازمان خود را مشاهده می کنید ، حالا فرصتی برای دو برابر کردن یک استراتژی پشتیبانی قوی برای رفاه است.”

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *