نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:27 ب.ظ

بیل گیتس انتظار دارد که کرونا پس از افزایش اومیکرون مانند آنفولانزا باشد

آمیا پالجا – 12 ژانویه 2022

بیل گیتس در گفتگو در توییتر نظرات خود را در مورد همه‌گیری کووید-19 و اقداماتی که ما می‌توانیم برای مدیریت بیشتر آن در سال جاری انجام دهیم، به اشتراک گذاشت.

به غیر از مایکروسافت ، بیل گیتس به دلیل هشدار دقیق به جهان در مورد یک بیماری همه گیر قریب الوقوع مشهور است. اگرچه گیتس احتمالاً ترجیح می داد در این مورد اشتباه کند، اما سعی کرده است با حمایت از تولید و توزیع واکسن در سراسر جهان، وضعیت را بهتر کند. قبل از اینکه سال تمام شود و با افزایش موارد ابتلا به کووید، گیتس Omicron را بدترین بخش همه‌گیری نامید.

گیتس در صحبت با پروفسور دوی سریدار، کارشناس برجسته بهداشت عمومی جهانی، بر این باور خود تاکید کرد که اگر اقدامات درست را انجام دهیم، همه‌گیری می‌تواند در سال 2022 تمام شود. اولین مورد از این اقدامات، واکسن هایی است که نه تنها شدت بیماری را کاهش می دهد، بلکه عفونت را در مسیر خود متوقف می کند.

گیتس همچنین از واکنش‌های برخی کشورها مانند استرالیا که به سرعت آزمایشات خود را افزایش دادند و افراد آلوده را جدا کردند، تمجید کرد و همچنین به این واقعیت اشاره کرد که علیرغم هشدارهای او، جهان برای همه‌گیری آماده نبود.

گیتس همچنین از این واقعیت ابراز تاسف کرد که حتی سازمان‌های بزرگی مانند سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها منابع لازم برای شناسایی یک بیماری همه‌گیر ورودی و انتقال آن به جهان را ندارند.

با توجه به سوال اصلی که در ذهن همه وجود دارد، گیتس با توجه به نوع Omicron برای تخمین پایان بیماری همه گیر، امیدی به افزایش عفونت ها دید . همانطور که کشورها تجربه می کنند، سیستم های سلامت موج Omicron آنها به چالش کشیده خواهد شد. بیشتر موارد شدید، افراد واکسینه نشده خواهند بود. هنگامی که Omicron از یک کشور عبور می کند، بقیه سال باید موارد بسیار کمتری را ببیند تا کووید بیشتر شبیه آنفولانزای فصلی درمان شود.

 گیتس امیدوار است که نوع انتقالی تر از Omicron بعید است و عفونت های فعلی مصونیت را برای سال آینده ایجاد می کند، پس از آن ممکن است مجبور شویم برای مدتی سالانه برای COVID-19 عکس بگیریم. مدیر عامل فایزر اخیراً تأیید کرده بود که واکسن اختصاصی Omicron آن تا ماه مارس آماده می شود در حالی که کشورها برای پاییز 2022 واکسن را با Moderna رزرو کرده بودند.

در میان افزایش موارد به دلیل نوع Omicron، گزارش اخیر WHO تخمین زده است که 50 درصد از جمعیت اروپا احتمالا در دو ماه آینده به کووید مبتلا خواهند شد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *