نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 5:59 ب.ظ

مهندسی مکانیک چشم انداز بلوغ رشته رباتیک نرم را ارائه می دهد

29 آوریل 2021توسط دانشگاه کالیفرنیا – سانتا باربارا

بیش از یک قرن پیش ، لاستیک های پنوماتیک نرم جایگزین چرخ های جامد شدند و این فناوری تا به امروز باقی مانده است.

زمینه رباتیک نرم در دهه گذشته بشکل انفجاری رشد کرده است ، و باعث شده محققان هرچه بیشتر در تلاش باشند تا توانایی واقعی این اتومات های انعطاف پذیر را در حوزه های مختلف از جمله جستجو و نجات ، اکتشاف و پزشکی واقعی کنند.

با وجود همه هیجانات موجود در مورد این ماشین های جدید ، استاد مهندسی مکانیک UC سانتا باربارا ، الیوت هاوکس می خواهد اطمینان حاصل کند که تحقیقات رباتیک نرم چیزی بیش از یک چشمک زدن است. هاوكس گفت: “برخی از زمینه های جدید و در حال رشد سریع هرگز ریشه کافی نمی یابند ، در حالی كه برخی دیگر رشته های پر رونقی می شوند.”

برای کمک به تضمین طول عمر تحقیقات رباتیک نرم ، هاوکس ، که ربات های خود به دلیل تحرک زیست رشدی و جدید خود و همچنین به خاطر امکانات جدیدی که دارند ، مورد علاقه واقع شده اند ، روشی را ارائه می دهد که زمینه را به جلو می برد. دیدگاه وی ، نوشته شده با همكارانش كارمل مجیدی از دانشگاه كارنگی ملون و مایكل ت. تولی از دانشگاه سن دیگو ، در مجله Science Robotics منتشر شده است.

هاوكس گفت: “ما در حال مشاهده داده های انتشار برای رباتیک نرم بودیم و متوجه فاز رشد انفجاری در دهه گذشته شدیم.” “ما در مورد روندهایی مانند این در زمینه های جدید و چگونگی ریشه دادن رشته های جدید کنجکاو شدیم.”

طبق گزارش این گروه ، دهه اول تحقیقات گسترده روباتیک نرم ، “با تعریف ، الهام بخش و کاوش” مشخص شد ، زیرا ربات ها آنچه را که ایجاد یک ربات نرم ، از سیستم های مواد گرفته تا روشهای جدید جهت یابی و تعامل ، به معنای واقعی آن در رابطه با محیط زیست نظر می گرفتند .

با این حال ، محققان استدلال می کنند ، “برای اینکه رباتیک نرم در دهه آینده به یک زمینه پر رونق و تأثیرگذار تبدیل شود ، هر مطالعه باید کمک قابل توجهی بکند.” به گفته هاوكز ، مدت زمان طولانی یك زمینه با رشد سریع اغلب به این مسئله مربوط می شود كه آیا تحقیقات اكتشافی اولیه بالغ می شود یا خیر.

با در نظر داشتن این موضوع ، گروه یک سیستم طبقه بندی سه طبقه ارائه می دهد تا در کارهای رباتیک نرم آینده اعمال شود.

هاوكس توضیح داد: “سیستم سه ردیفه ، مطالعات در این زمینه را طبقه بندی می كند نه كل رشته ها.” “به عنوان مثال ، مقالاتی در این سال منتشر خواهد شد که سطح 0 ، سطح 1 و سطح 2 خواهد بود. هدف این است که هر چه بیشتر تعداد مطالعات سطح 0 را به سمت سطح 1 و سطح 2 هدایت کنیم.”

از پایه تا مشارکت گسترده

“نرم برای نرم” برای توصیف سطح 0 در سیستم طبقه بندی می تواند مورد استفاده قرار گیرد ، همانطور که محققان در دهه گذشته به سرعت و به طور گسترده مواد و مکانیزم های جدیدی را کشف کرده اند که می توانند تحت مفهوم “ربات نرم” قرار گیرند. به گفته نویسندگان ، در حالی که انجام این مطالعات برای تعریف این زمینه ضروری بود ، اما حفظ تحقیقات در این سطح ، رباتیک نرم را در معرض رکود قرار می دهد.

به گفته محققان ، با استفاده از مزایای یک پایه مستحکم ،  متخصصان رباتیکس  فعلی و آینده تشویق می شوند تا زمینه هایی را برای بهبود عملکرد و راه حل هایی برای رفع شکاف در دانش روباتیک نرم مشخص کنند. این مطالعات زمینه را به جلو سوق می دهد ، زیرا نتایج جدید می توانند عملکرد فن آوری سیستم های نرم را بالا ببرند.

با این حال ، آنها می گویند ، “هر زمان ممکن باشد ، باید فراتر از کارهایی که فقط به حوزه ما کمک می کند ، تلاش کنیم.” مطالعات در گروه سطح 2 فراتر از رباتیک نرم است تا به کاربردهایی در حوزه مهندسی گسترده تبدیل شود. مطابق مطالب مقاله ، در اینجا ، نرمی چیزی بیش از محدودیت مصنوعی است. بلکه “فناوری پیشرفته و تفاهم در بین رشته ها را پیشرفت می دهد” و حتی ممکن است فناوری های متداول مورد استفاده را جابجا کند.

محققان گفتند ، یکی از راه های فراتر رفتن از سطح 0 در آموزش نسل بعدی رباتیک است. ادغام بهترین دانش موجود در کارهای قبلی ، کسانی را که تازه وارد این حوزه می شوند ، به عنوان “سو ال های درست” در حالی که تحقیق خود را انجام می دهند ، تقویت می کند.

هاوكس گفت: “ما امیدواریم كه طبقه بندی ارائه شده ما به عنوان ابزاری برای كمك به بهبود مشاركت ، و با افزایش ایده آل تأثیر روباتیک نرم در دهه آینده ، در این زمینه عمل كند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *