نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:00 ب.ظ

ساخت در مقابل خرید ، سوال چندین ساله تولید

12 آوریل 2021 توسط سازنده

تونی هیگ ، مدیرعامل PP Control & Automation ، به یکی از داغترین موضوعات صنعت می پردازد و توضیح می دهد که چرا سرمایه گذاری در زمان و پول مناسب برای یافتن پاسخ صحیح به بحث برون سپاری “make vs buy” بسیار مهم است.

یک عکس فوری از تولید 50 سال پیش در ذهن خود بگیرید. سازمانها بزرگ ، متمرکز از نظر جغرافیایی و یکپارچه سازی افقی  ، آنها “پادشاه” بودند ، با چندین فعالیت در کل زنجیره ارزش. مدل های تجاری ، نه مورد از ده مدل ، بر حجم و کارایی متمرکز بودند.

این شرکت ها سالها رونق داشتند تا اینکه با جهانی شدن تحت تأثیر قرار گرفتند و با تمایل روزافزون مشتریان به سفارشی سازی هر دو بخش و فرآیند ، حتی بیشتر نیز تشدید شد.

برخی چالش های جدید را با قدرت و نوآوری برآورده كردند ، و نتیجه آن رشد سریع و موفقیت بود ، در حالی كه دیگران تصمیم گرفتند تا نبرد افقی را كه متمرکز بر كاهش هزینه های سالانه بود ادامه دهند تا اینكه به مدل درستی برسند. در جایی که این کسب و کارها ی افتخارآمیز در گذشته ایستاده بودند ، اکنون متأسفانه یک پارک خرده فروشی یا یک ملک مسکونی خواهید یافت.

اکنون تولید شامل اکوسیستم ها و گرایش های پیچیده ای است و ادغام عمودی در جایگاه بالای خود را به دست آورده است ، و جایگزینی چابکی و پاسخگویی به جای “ناب سازی به هر قیمتی” است. در نتیجه ، اندازه کسب و کارها اغلب کوچکتر است ، البته دارای چندین مکان در داخل و سراسر جهان.

این تغییر پارادایم مدل های زنجیره تامین را در این اکوسیستم ها کاملاً تغییر داده است. اکنون تمرکز بر روی راه حل ها است نه محصولات ، روابط استراتژیک و غیر معاملاتی است و تأمین کنندگان اکنون شرکایی هستند که در نتایج شریک هستند.

با توجه به این موضوع ، نیاز به برون سپاری و نحوه برخورد کسب و کارها با تصمیم “ساخت در برابر خرید” از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار شده است ، اما چه عواملی باعث چنین تصمیماتی می شوند؟

    کاهش زمان تحویل

    کاهش کل هزینه

    بازآفرینی / منبع سازی

    نیاز به ظرفیت اضافی

    مهارت ها یا توانایی های جدید

    لجستیک و کاهش اثر کربن

    وقفه / برنامه ریزی ریسک در تجارت

    دانش ضمنی ، مالکیت معنوی و حق ثبت اختراع

در حالی که اینها بسیاری از محرک های رایج هستند ، هر کسب و کاری در بازار خود با چالش ها و فرصت های مختلفی روبرو هستند و باید تصمیم “ساخت در مقابل خرید” را در برابر شرایط فردی خود به دقت بررسی کنند. آنها بدون شک مشکلات و سوالات منحصر به فردی دارند که فقط مربوط به آنهاست.

تعدادی از ابزارها و تکنیک ها برای کمک به پشتیبانی از فرایند تصمیم گیری به راحتی در دسترس هستند ، که اکثر آنها بر اهمیت استراتژیک یک فرآیند ، مناسب بودن و اثربخشی یک تامین کننده (بر اساس زنجیره تأمین موجود) و مدیریت کلی تمرکز خواهند کرد.

درنهایت ، همه مدلها در یک جهت کلی وجود دارند که “سازمانها باید سرمایه گذاری کنند ، در واقع سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه های صلاحیت ها / فرآیندهایی انجام دهند که کاملاً” لازم است “در مرکز کسب و کار قرار بگیرند ، جایی که ریسک برای در نظر گرفتن برون سپاری بسیار زیاد است.

به همین ترتیب ، صلاحیت ها و فرایندهایی که اثربخشی و توانایی زنجیره تامین در آنها خوب است ، اغلب بهتر از آنچه در خانه دارید ، می توانند از نظر عملیاتی و مالی کاملاً منطقی باشند.

بنابراین ، فرض کنیم که سازمانی نیاز به برون سپاری فرایند یا خدمات خاصی را شناسایی کرده است. سپس دو سوال آشکار بوجود می آید.

  1. در چه سطحی – سطح مولفه ، زیرمجموعه یا مجموع کل را برون سپاری می کنیم؟
  2. چگونه شریک برون سپاری مناسب را انتخاب کنم؟

سوال اول باعوامل متعددی ارتباط خواهد داشت. غالباً سطح خطر همراه با جدول زمانی لازم برای نتیجه مطلوب کلیدی است. در بسیاری از مواقع ، سفر ممکن است در سطح خطر کمتری (فقط تأمین قطعات) آغاز شود در حالی که روابط ایجاد و اعتماد نیز بین هر دو طرف ایجاد می شود. در این صورت می توانید حرکت در زنجیره ارزش را شروع کنید ، اما فقط در صورت یافتن شریک مناسب برای برون سپاری.

اگر راه حل مطلوب برای برون سپاری در سطح ارزش افزوده بالا باشد ، صرف وقت و تلاش برای آوردن یک شریک جدید برون سپاری در هیئت مدیره که فقط به “سطح مولفه” محدود است ، فایده چندانی ندارد. شما باید به تصویر بزرگتر نگاه کنید.

بدیهی است بسیاری از عوامل دیگر در انتخاب شریک زندگی تأثیر می گذارند ، از جمله:

  • اندازه / ظرفیت
  • تجربه در زمینه انتخاب شده – آیا آنها می توانند صلاحیت تاریخی را نشان دهند؟
  • پایگاه مشتری فعلی – آیا می توانید با مراجعین دیگر برای مراجعه صحبت کنید ، آیا آنها با رقیب “قسم خورده” شما کار می کنند ، آیا مطالعات موردی مثبتی در دسترس است که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید؟
  • وضعیت مالی – شگفت آور است که چقدر اغلب ما بر روی مشتری بررسی دقیق مالی انجام می دهیم و در عین حال از اعتبار مالی یک تأمین کننده استراتژیک بالقوه قدردانی نمی کنیم
  • سرمایه گذاری – سابقه و برنامه های پیش رو. چگونه این سرمایه گذاری (یا عدم وجود) بر توانایی ارائه کار متفاوت یا بهتر از آنچه می توانستید به شما ارائه دهد تأثیر دارد؟
  • مکان – اهمیت هرچه بیشتر نیاز به نزدیک بودن به مشتری است. حرکت به سمت بازپرداخت توسط Brexit ، Covid-19 و روند حمل و نقل و حمل و نقل تسریع شده است که در اطراف کاهش اثر کربن و اثرات زیست محیطی ایجاد شده است.
  • مالکیت – این چگونه رفتارها و رویکردهای مختلف سرمایه گذاری را ایجاد می کند؟
  • فرهنگ – از اتاق هیئت مدیره بیرون بروید و در اطراف یک کف کارخانه کار کنید. شما در 10 دقیقه در مورد یک کسب و کار ، افراد و میزان مشارکت آنها بیشتر از نشستن در سخنرانیهای یک ساعته پرداخت شده از تیم فروش بیشتر خواهید آموخت.
  • قابلیت های زنجیره تامین – اغلب پیچیده و همیشه مهم. آیا شریک بالقوه می تواند ایده ها و تأمین کنندگان فرعی جدیدی را در ترکیب قرار دهد که می تواند کیفیت و هزینه را به طور مثبت تحت تأثیر قرار دهد؟
  • توانایی های طراحی و مهندسی – آیا مهارت های شریک  مکمل مهارت های شما است؟ آیا به دنبال چیز متفاوتی هستید ، مهندسی ارزش ، طراحی برای تولید ، پشتیبانی از طراحی برای هزینه ، شاید گواهینامه ها و تاییدیه های خاص؟

حتی برای یک لحظه هم پیشنهاد نمی کنم که تنها پاسخ مجدد به جمع گسترده باشد. این هم یک بعدی و هم ساده لوحانه خواهد بود – زنجیره های تأمین جهانی فقط همین است ، ما به شرکایی در سراسر جهان چابک و روان نیاز داریم.بنابراین ، به طور خلاصه ، اهمیت پیرامون تصمیم گیری “در مقابل خرید” هرگز بیش از آنچه در حال حاضر بوده است می باشد.ما در یک اقتصاد در حال بهبود پس از همه گیری زندگی می کنیم که با ایجاد فرصتهای مرتبط با دیجیتالی شدن ، هوش مصنوعی و رباتیک ، فشارهای پایداری و جو را متعادل می کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *