نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 11:46 ب.ظ

آیا تأخیر می تواند برای بهره وری شما مفید باشد؟

توسط جیسون دمرز ژانویه ۲۰۲۱

همه افراد هر از گاهی تعلل می کنند و بیشتر ما همیشه در تلاش هستیم تا راههایی برای تأخیر کمتر پیدا کنیم. به تأخیر انداختن ، در بیشتر موارد ، عملی ذاتاً غیرمولد است. ایده اصلی این است که از انجام کاری معمولاً ناخوشایند اجتناب کرده و یا آن را به تأخیر اندازید ، که از دو طریق اصلی به شما آسیب می رساند:

  • شما توانایی خود را برای تکمیل کار به خطر می اندازید. در بعضی موارد ، وقتی کار را به تعویق می اندازید ، تکمیل کار دشوارتر می شود. به عنوان مثال ، اگر مدت زمان بیشتری منتظر بمانید تا کار را انجام دهید ، ممکن است گزینه کمتری داشته باشید ، یا اینکه وقت کمتر و منابع کمتری برای کار با آن داشته باشید.
  • زمانی را که صرف انتظار ، نگرانی و یا خیره شدن به صفحه خالی می کنید ، شما وقت را بعنوان یک منبع  تلف می کنید.

منطقی است و آمارها نشان می دهد که به تعویق انداختن یک مشکل جدی است. 95٪ افراد در انجام کاری ناخواسته حداقل بعضی اوقات معطل می شوند ، 20٪ ما به طور مزمن معطل می شویم. و 40٪ از ما به دلیل اهمال کاری ضرر مالی قابل توجهی را تجربه کرده ایم.

اما حتی با درک همه اینها ، آیا تعلل در واقع می تواند برای بهره وری مفید باشد؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید که به تعویق انداختن کاری پیچیده تر از تصور اکثر مردم است.

اهمال کاری فعال در مقابل اهمال کاری منفعل

اول ، ما باید تفاوت بین آنچه من به تعویق انداختن “فعال” و تأخیر “منفعل” می نامم ، روشن کنیم. در به تعویق انداختن منفعل یا سنتی ، از انجام یک کار به نفع چیزی غیرمولد جلوگیری می کنید یا آن را به تأخیر می اندازید. ممکن است یک امر بیهوده را تکرار کنید ، شبکه های اجتماعی را مرور کنید یا با شخصی که می شناسید مکالمه کنید. اما در به تعویق انداختن فعال ، با کار روی یک کار دیگر از انجام یک کار اجتناب خواهید کرد یا آن را به تأخیر می اندازید.

به این ترتیب ، شما به سادگی برنامه خود را مرتب می کنید ، هرگز کاری را که می توانید در یک روز یا یک هفته مشخص انجام دهید کاهش نمی دهید. اگر خلاء را با کار مولد پر می کنید ، می توانید تعلل خود را حداقل “از نظر بهره وری خنثی” بدانید.

به تأخیر انداختن یک کار برای مقدار بهره وری

به تأخیر انداختن یک کار نیز ممکن است ، نه به دلیل تنبلی یا اتلاف وقت ، بلکه به این دلیل که اگر آن را به تأخیر بیندازید ، می توانید کار را با کارآیی بیشتری انجام دهید.

این شرایط را در نظر بگیرید:

    شما جغد شب هستید. تحقیقات نشان می دهد برخی از افراد به دلیل عوامل ژنتیکی ، در ساعت های مختلف اوج مصرف در طول روز بهره وری بالاتری دارند. اگر جغد شب هستید ، که غروب به بیشترین تمرکز و انرژی می رسید ، ممکن است منطقی باشد که تا رسیدن آن ساعت ها از انجام یک کار پرهیز کنید.

    شما اطلاعات کافی ندارید اگر هنوز تمام اطلاعات لازم برای انجام آن را ندارید ، ممکن است یک کار را به تأخیر بیندازید. در غیر این صورت ، ممکن است اشتباه کنید و در صورت ورود اطلاعات بیشتر مجبور به عقب نشینی شوید.

    تیم کامل شما اینجا نیست. اگر کار ی که انجام می دهید مشترک است و بهترین اعضای تیم شما بیرون هستند یا مشغول کار با پروژه های دیگر هستند ، ممکن است منطقی باشد که صبر کنید تا کل تیم کنار هم باشد.

در هر یک از این سناریوها ، اهمال کاری می تواند به شما کمک کند در ساعات کمتر و با کیفیت کلی بالاتر ، کار را انجام دهید.

به تأخیر انداختن و اولویت بندی

به تأخیر انداختن همچنین می تواند به شما کمک کند اولویت های واقعی خود را مشخص کنید. برای این کار ، شما کمی به درون نگری نیاز دارید. شما به طور فعال چیزی را به تعویق می اندازید – از خودتان بپرسید چرا.

آیا دلیلش این است که این چیزی خارج از حوزه تخصصی شما است؟ اگر چنین است ، آیا راهی وجود دارد که آن را به نفع چیزی در مجموعه مهارت های خود تعویض کنید؟ آیا به این دلیل است که فکر نمی کنید خیلی مهم باشد؟ اگر چنین است ، آیا راهی برای جلوگیری کامل از آن وجود دارد؟

علاوه بر این ، به تعویق انداختن می تواند به شما کمک کند وظایفی را که واقعاً نیازی به انجام آنها نبود شناسایی کنید. به عنوان مثال ، اگر رئیس شما از شما بخواهد گزارشی را تکمیل کنید ، اما یکی دو روز بعد دیگر ذکر آن در مکالمه متوقف می شود ، ممکن است این گزارش هرگز در واقع “لازم” نباشد که تکمیل شود.

بدیهی است که باید با این زاویه مراقب باشید ، اما بعد از چند روز – یا حتی چند ساعت – می توانید دیدگاه کاملاً متفاوتی در مورد اهمیت واقعی کار داشته باشید.

به تعویق انداختن به عنوان یک تاخیر احساسی

گذشت زمان راهی برای تعادل شدیدترین احساسات ما دارد. اگر عصبانی هستید ، به احتمال زیاد در عرض چند ساعت کمتر عصبانی خواهید بود و در طی یک یا دو روز حتی عصبانیت کمتری خواهید داشت. اگر از چیزی می ترسید ، بعد از اینکه مدتی برای پردازش آن وقت داشتید ، ترس کمتری خواهید داشت.

خط آخر

به تأخیر انداختن می تواند یک قاتل بهره وری باشد ، اما لازم نیست – و مطمئناً در همه شرایط چیز بدی نیست. هرچه از عادت های خود آگاهی بیشتری داشته باشید ، می توانید تعلل را به نفع خود تبدیل کنید. عاقلانه از آن استفاده کنید و در نهایت می تواند باعث بهره وری بیشتر شما شود.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *