نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:27 ق.ظ

این ۳ مهارت به نسل هزاره اجازه می دهد مدیران برتری شوند

توسط دبورا سوئینی

در آغاز دهه 2010 ، اینترنت مملو از مقاله هایی بود که در مورد نقش نسل هزاره در محل کار بحث می کردند. استدلال هایی به نفع استخدام نسل هزاره و فرصت دادن به آنها برای برتری در پست های رهبری مطرح شد. برخی دیگر مخالفت نکردند ، و استدلال کردند که نسل هزاره برای این مسئولیت ها بسیار جوان بودند و هنوز آماده مدیریت یا رهبری نبودند.

در 10 سال گذشته جهان به طرز چشمگیری تغییر کرده است. دیگر نمی توان در مورد جوانان هزاره نوشت ، زیرا نسل آنها پیر شده اند. نسل هزاره اکنون  از اوایل تا اواخر سی سالگی هستند. در حال حاضر ، جوانترین افراد 24 ساله هستند.

بسیاری از نسل هزاره می توانند مبارزات فارغ التحصیلی در دوران رکود بزرگ و یافتن شغل به عنوان تحصیلات تکمیلی را به یاد بیاورند. با این حال ، تعیین کننده ترین لحظه در زندگی حرفه ای هر هزاره ای – و برای ژنرال Z ، نسل بعدی که از نردبان شغلی بالا می روند – همه گیری Covid-19 خواهد بود.

نحوه کار ما یک شبه تغییر شکل داده و به کارمندان اجازه می دهد بدون حضور در دفتر یکدیگر انگیزه داشته باشند و مدیریت کنند. عدم اطمینان ناشی از Covid-19  همچنین راهی را برای پذیرش کارآفرینی برای بسیاری از آن ها فراهم کرد. براساس اطلاعات دفتر سرشماری ایالات متحده ، از سپتامبر 2020 ، بیش از 3.2 میلیون درخواست برای شناسایی کارفرمای (EIN) برای راه اندازی مشاغل جدید در سال جاری ثبت شده است. این رقم با 2.7 میلیون پرونده ثبت شده در همان زمان در سال 2019 مقایسه می شود.

در یک زمان بی سابقه ، نسل هزاره موفق شده اند زنده بمانند و رشد کنند ، به لطف داشتن مهارت های خاص که به آنها امکان می دهد به عنوان رهبران و حتی کارآفرینان مقاوم و چابک بمانند. اکنون و در آینده ، این مهارت های لازم برای نسل هزاره برای برتری در موقعیت های رهبری است.

1. هوش هیجانی

دنیای در حال تغییر ما چندین سال است که آرام آرام ارزش هوش هیجانی یا EQ را در نیروی کار منعکس می کند. این اغلب به عنوان نوع دیگر هوشمندی نامیده می شود. این تصور موجود است که معیارهای سنتی هوش ، مانند ضریب هوشی بالا ، همیشه مترادف با عملکرد برتر در محل کار نیستند. هوش هیجانی استدلال می کند که افرادی که دارای چهار مهارت اصلی هستند در واقع بهتر از بیشترین موفقیت و رضایت در شغل خود را نسبت به افراد فاقد EQ تجربه می کنند.

این چهار مهارت اصلی چیست؟

  • خودآگاهی. این توانایی درک و آگاهی از احساسات شما است.
  • خودمدیریتی. در درک احساسات خود ، شما قادر به رشد شایستگی شخصی هستید. به همین ترتیب ، ممکن است بتوانید رفتار خود را به روشی مثبت هدایت کنید.
  • آگاهی اجتماعی. جدا از درک احساسات خود ، آگاهی اجتماعی به شما امکان می دهد احساسات دیگران را درک کنید. این امر به توسعه شایستگی اجتماعی و درک آنچه در هر شرایطی اتفاق می افتد کمک می کند.
  • مدیریت روابط تعاملات ، از نحوه تعامل با مشتریان برای همکاری با همکاران ، در نتیجه دستیابی به آگاهی موجود در احساسات خود و احساسات دیگران ، بهتر مدیریت می شوند.

شما ممکن است این مطلب را بخوانید و احساس هیجان داشته باشید زیرا چهار مهارت اصلی را در اختیار دارید. اگر از هوش هیجانی برخوردار نیستید ، توسعه آن همچنان امکان پذیر است. مغز ما چیزی است که با مولفه  “انعطاف پذیری” شناخته می شود. هر زمان مفاهیم جدیدی یاد بگیریم ، سلولهای مغز رشد کرده و ارتباطات جدیدی برقرار می کنند. در واقع ، حدود 15000 اتصال در یک سلول مغزی ایجاد می شود. اتصالات ایجاد شده در یک سلول مغزی توانایی انشعاب و رسیدن به سلولهای دیگر مغز را دارند و به طور مداوم هزاران اتصال جدید ایجاد می کنند.

در طولانی مدت ، این امر ما را قادر می سازد تا عادات هوشمندانه احساسی را ایجاد کنیم. باهوش شدن از نظر عاطفی به نسل هزاره در نقش های رهبری این توانایی را می دهد که با یکدیگر همدلی بیشتری داشته باشند ، در صورت بروز مشکل ، به آنها کمک کنند و به یکدیگر الهام بخشند تا ظاهر شوند و بهترین کار را انجام دهند. همین مورد را می توان در مورد نسل هزاره در نقش های کارآفرینی گفت. افراد دارای EQ توانایی جستجوی افراد دیگری را دارند که دارای هوش هیجانی نیز هستند و آنها را برای عضویت در تیم های مربوطه و ایجاد کسب و کارخود استخدام می کنند.

2. رفتار نجیب

وقتی به شخصی که طبیعتی زیرک دارد فکر می کنید چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ وقتی این کلمه را می شنوم تمایل دارم به کارآفرینان فکر کنم. داشتن یک رویکرد زیرک به معنای انعطاف پذیری و سیال بودن است. نسل هزاره ای ها می فهمند که بعضی مواقع باید به یک سناریو پایبند بمانند و همچنین لحظاتی وجود دارد که باید آن را بیرون انداخت و دوباره نوشت.

وقتی اتفاق غیر منتظره رخ می دهد ، مانند یک همه گیری جهانی ، همه چیز از روی ضرورت تغییر می کند. نیازهای جدید مشتری برای برآورده شدن وجود دارد. به راحتی نمی توان رفتار کرد که گویی هیچ اتفاق غیر عادی اتفاق نمی افتد. هزاره ه ا ی  هایی که در طول دوره Covid-19 کار می کردند ، احتمالاً می توانند حداقل یک لحظه را به یاد بیاورند که در آن مکان نیاز به چرخش ناگهانی و تبدیل فرایندهای موجود برای تکمیل وظایف خود داشتند.

خوشبختانه رفتار زیرک کاملاً بی سابقه نیست. نسل هزاره تغییرات عظیم را تجربه کرده اند. آنها می فهمند که یکی از کلیدهای عبور از زمانهای نامشخص ، پذیرفتن عدم اطمینان و تمایل به رفتار چابک است. درک اینکه چگونه یک طرح را به طور کامل از رده خارج کنید ، یک طرح جدید را از ابتدا بنویسید و سپس در کنار تیم به آن عمل کنید ، مهارت فوق العاده ارزشمندی برای پیشبرد کسب و کار پس از همه گیری است.

3. اتصال

آیا صفات دیگری وجود دارد که بتوانم در این قسمت سوم ذکر کنم؟ قطعا. من می توانستم درمورد اینکه چگونه ماهیت ابتکاری هزاره ای ها به آنها اجازه می دهد مفاهیم جدید را یاد بگیرند و خود را سازگار کنند ، صحبت کنم. در همه گیری ، من نحوه برخورد هزاره ای های تیم ما با یکدیگر را مشاهده کرده ام. گرچه مطمئناً روی سخت کوشی تأکید شده است ، اما اعضای تیم راهی برای چک کردن یکدیگر پیدا کرده اند.

در میان بحران همه گیری ، کارمندان در سراسر جهان افسردگی ، اضطراب و فرسودگی شغلی زیادی را تجربه کرده اند. در یک جدول زمانی دیگر ، دقیقاً مانند اوایل سال 2010 که ذکر شد ، شما می توانید مقالات رهبری را به صورت آنلاین در مورد چگونگی جلوگیری از فرسودگی شغلی در محل کار مشاهده کنید. اکنون ، این مسئله به موضوعی ماندگار تبدیل شده است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

نسل هزاره مردم را در اولویت قرار می دهند. اگر یک همکار از کار خود خسته شود یا بد به نظر برسد ، آنها از اولین کسانی هستند که این کار را انجام می دهند. آنها همچنین اولین کسانی هستند که سعی می کنند کمک کنند. “چه می توانم بکنم؟” و “حال شما خوب است؟” دو نمونه از سوالات آنها خواهد بود. پاسخ ها به آنها کمک می کند تا ریشه موضوع را پیدا کرده و پشتیبانی کنند.

این نوع حمایت است که برای همه نسل ها مهم است. صرف نظر از اینکه محل کار در آینده چگونه به نظر می رسد و اینکه به زودی چگونه به روشی عادی و طبیعی باز می گردیم ، آنچه برای همیشه عادی خواهد شد ، پشتیبانی مداوم ، مراقبت و نگرانی از کارکنان است.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *