نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 5:33 ب.ظ

چگونه با موفقیت نام تجاری خود را تغییر نام دهیم

توسط آلیشیا گالان

رابطه شما با نام تجاری تان دقیقاً مانند هر رابطه دیگری است. پیچیده است و مسائلی در آن  وجود دارد. شما روزی حس می کنیدچیزی تغییر کرده است. دیگر احساس الهام نمی کنید. پاسخ های مشتاقانه قبلی را دریافت نمی کنید. شما سعی می کنید دوباره عاشق آن شوید ، اما چیزی که احساس می شود. . . خاموشی است.

این مسائل طبیعی است و منظوراز بیان آنها این نیست که شما کار اشتباهی انجام داده اید. طبیعی است که هر چند وقت یکبار به مارک خود نگاه می اندازید و در مورد مسائل تجدید نظر می کنید. این بخشی از چرخه زندگی سالم تجارت است. در حقیقت ، حتی مشهورترین شرکت ها نیز به طور مرتب مارک تجاری جدیدی را بر می گزینند (فیس بوک و نت فلیکس).

اگر مشکلی با نام تجاری دارید و احساس خستگی کرده اید ، به شهود خود توجه کنید ، اما اجازه ندهید تخیل شما وحشی شود. اگرچه احتمالاً باید مارک خود را بازنگری کنید ، اما این لزوماً به معنای تغییر کل کسب و کار شما نیست. علامت گذاری مجدد می تواند جزئی از کار باشد ، مانند طراوت و ظاهر یک نام تجاری پس از مدت طولانی. همچنین می تواند مهم باشد و شما را ملزم به تعریف مجدد اهداف و بازار هدف خود کند.

دامنه تغییر نام تجاری هرچه باشد ، روند کار نباید طاقت فرسا باشد. این چهار نکته را دنبال کنید تا خود را برای یک برند جدید آماده کنید.

1. منبع ناراحتی خود را مشخص کنید

مهمترین کاری که می توانید قبل از شروع علامت تجاری جدید انجام دهید ، تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی باید تغییر کند – و چه چیزی تغییر نمی کند.

یک صفحه تازه بیرون بیاورید. سعی کنید زمانهایی را که نام تجاری شما باعث ناراحتی شما شده است بخاطر بسپارید . آیا این زمانی بود که در صفحه اصلی وب سایت خود بودید ، یا وقتی می شنوید که یکی از دوستانتان در مورد تجارت شما انرا  اشتباه توصیف کرده است ، یا اینکه در گرفتن کارت ویزیت خود تردید دارید؟ لحظه های ناراحت کننده ای را که به یاد می آورید یادداشت کنید.

در مرحله بعد ، سه لیست تهیه کنید: (1) چیزهایی که در مورد نام تجاری خود دوست دارید ، (2) چیزهایی که نسبت به آن بی طرف هستید یا نسبت به آنها احساسات مختلفی دارید و (3) مواردی که آرزو می کنید تغییر دهید. هر طور که دوست دارید بصورت کلی شروع کنید ، اما سعی کنید تا جایی که می توانید خاص باشید.

وقت خود را به این  تمرین اختصاص دهید. این فرصتی است که تمام دارایی های برند خود را مرور کنید و به همه احساساتی که در مورد کسب و کار خود داشته اید  و ممکن است به خاطر انجام کارها – چه احساس غرور و چه احساس اضطراب – سرکوب کرده اید ، رسیدگی کنید. به سادگی با انجام این ورزش ، مغز شما شروع به مشاهده و شفاف سازی موارد جدید می کند.

2. مشتری ایده آل خود را دوباره کشف کنید

به یاد داشته باشید که نام تجاری شما مربوط به شما ، صاحب کسب و کار نیست ؛ این موضوع در مورد مشتریان شما است. پیشنهادات شما برای خدمت به آنها است و بازاریابی شما همیشه مربوط به عکس العمل و ارتباط با آنهاست.

به اسناد قدیمی که درباره تعیین مشتری ایده آل یا بازار هدف خود ایجاد کرده اید ، نگاهی بیندازید – این شامل مشخصات برند شما است. آیا شخصی که توصیف کردید هنوز همان شخصی است که به دنبال جذب آن هستید؟ اگر پاسخ منفی است ، وقت آن است که کمی تحقیق کنید و برخی از داده ها را جمع آوری کنید!

شروع به تحقیق در مورد صنعت و بازار خود کنید تا ببینید پیشنهاد شما بیشتر به چه درد می خورد. حتی مهمتر از این ، با مشتریان فعلی و گذشته خود در مورد اینکه چرا مشاغل شما را انتخاب کرده اند و آنچه از تجربه کار با شما یا خرید از شما کسب کرده اند صحبت کنید. قبل از شروع فرآیند برندسازی ، خود را جای مشتری های خود قرار دهید تا بتوانید به بهترین وجه برند جدید و بهبود یافته خود را در اختیار افراد مناسب قرار دهید.

3. بلند مدت فکر کنید

مارک تجاری نشان دهنده همه چیزهایی است که بطور عمیق و اساسی در کسب و کار شما موثر هستند. دوباره آن قطعه کاغذ را بیرون بیاورید و از خود بپرسید ، “می خواهم برند من 20 سال دیگر این کار را انجام دهد؟” فکر کردن در مورد آن هدف بلند مدت می تواند به شما کمک کند تا دریابید که چه خواسته هایی شما را به عنوان صاحب کسب و کار تحریک می کند عمیق ترین انگیزه های شما مستقیماً به شخصیت و ارزش های تجارت شما مرتبط است.

بگذارید این اهداف و ارزشها در هویت برند جدید شما بدرخشند. فقط برای اینکه روال فقط حسی خود را حفظ کنید چیزی را تغییر ندهید. یک مارک عالی معتبر و منحصر به فرد است. اگر سعی کنید مانند بقیه باشید ، مخاطبان شما متوجه می شوند.

4- در صورت نیاز به تازه سازی یا تعمیرات اساسی تصمیم بگیرید

بیایید به آن لیست هایی که قبلاً تهیه کرده اید برگردیم: بعد از بررسی مشتری ایده آل و اهداف بلند مدت ، آیا چیزی وجود دارد که بخواهید اضافه کنید؟

اگر لیست اول شما بسیار طولانی است و لیست سوم شما بسیار کوتاه است ، احتمالاً به یک تازه سازی جزئی در برند نیاز دارید. به عنوان مثال ، شاید کشف کرده باشید که تنها چیزی که در مورد مارک تجاری خود دوست ندارید ، قلم مورد استفاده شما است. پس از اندکی تحقیق ، متوجه می شوید که دلیل اصلی استفاده از قلم است که هسته اصلی برند شما مفهوم جوانی است و بازار هدف شما زنان در سن دانشگاه هستند. اگر استراتژی ، پیام رسانی ، تصویر و رنگ برند شما جوانانه باشد ، با به روزرسانی ساده فونت ها می توانید دوباره عاشق آن شوید.

اما اگر لیست مواردی که آرزو می کنید تغییر دهید طولانی باشد ، چه می کنید؟ یا اگر نمی توانید انگشت خود را روی  مشکل خاصی بگذارید؟ پس ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک تغییر اساسی تجاری را در نظر بگیرید. در این صورت شما باید تمام عناصر برند خود را از ماموریت و مشتری ایده آل گرفته تا رنگ و شخصیت همسو کنید.

مهم نیست که به چه سطح از مارک تجاری جدیدی نیاز دارید ، به خاطر داشته باشید که این فرایند شامل خلاص شدن از شر همه چیز نیست. مانند هرس یک درخت است تا رشد جدید سالم در آن بوجود آید ، هدف از تغییر نام تجاری تقویت و بهبود نام تجاری است که قبلاً ساخته اید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *