نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:04 ق.ظ

۶ مرحله برای ایجاد تسلط به فناوری ابر در سازمان

توسط مورین لونرگان

رایانش ابری تغییر چشمگیری در نحوه به دست آوردن ، استفاده و مدیریت فناوری ایجاد کرده است. به سازمانها این توانایی داده شده است که بتوانند هزینه سرمایه ثابت را با هزینه های جاری جابجا کنند ، در مقیاس اقتصادی گسترده کار کنند ، تصمیمات چابکی بگیرند ، سرعت و چابکی سازمان را افزایش دهند ، هزینه مراکز داده را حذف کنند و در عرض چند دقیقه جهانی شوند. مهم نیست که در چه صنعت یا نوع کسب و کاری مشغول به کار هستید ، پذیرش فناوری ابری ایجاب می کند که تغییرات اساسی در کل سازمان مورد بحث ، بررسی و پشتیبانی قرار گیرد – چه در سازمانهای IT و چه در سازمان های غیرآنها .

اما چگونه می توان یک سازمان را در کل – به ویژه کارکنان در نقش های غیر فناوری اطلاعات را برای پذیرفتن یادگیری در مورد ابر و احتمالاً حتی دریافت گواهینامه های صنعت در فناوری ابر ، تشویق کرد؟ تقاضا برای مهارت های ابری به طور واضح و شدید افزایش یافته است و این فقط در بخش فناوری اطلاعات سازمان شما نیست.

از نقطه نظر زیرساخت ها ، هم افزایی تجارت شما با فناوری های ابری باعث ایجاد کارایی در کل سازمان شده و هزینه ها را کاهش می دهد. اما با استفاده از همه بخش ها از برنامه های ابری ، کارکنان شما را قادر می سازد تا سطح پایه ای از دانش ابر را به اشتراک بگذارند ، به یک تمایز قدرتمند تجاری تبدیل می شود. من به عنوان یک مدافع و کسی که بیش از 20 سال برنامه های آموزشی را در مقیاس جهانی توسعه داده است ، اطمینان دارم که آموزش ابری سود زیادی را برای شما و برای کارمندان شما برای سالهای زیادی پرداخت خواهد کرد.

به بیان ساده تر: هنگامی که همه کارمندان بتوانند به زبان ابر صحبت کنند و توانایی های ابر را درک کنند ، بسیار سریعتر و با همکاری از ایده به اجرا می رسند. دیگر نیازی نیست که یک واحد تجاری منتظر بماند تا منابع فناوری اطلاعات در دسترس باشد تا بتواند تجربه جدید مشتری را بهبود بخشد. با در اختیار داشتن دانش دست اول از ابر ، کارکنان شما می توانند این قدرت را داشته باشند که بزرگتر از هر زمان دیگری فکر کنند.

ایجاد خرید سازمانی و اشتیاق.

آموزش سازمان خود بر روی فناوری ابر – از بالا به پایین و به صورت یک جانبه – یکی از بهترین روشهایی است که در شرکتهایی که استراتژیهای موفق ابری را اجرا کرده اند مشاهده کرده ام. با این کار ، شما کارمندان کم کار را به قهرمانان تحول سازمانی تبدیل خواهید کرد ، و تفاوت زیادی در سرعت سازمان شما برای استفاده از ابر برای دستیابی به نتایج ایجاد می کند.

سال گذشته گروه Kmart استرالیا متعهد شد 100 درصد از کارکنان IT و 80 درصد از کارمندان دفتر غیر فنی خود را در AWS Cloud آموزش دهد. در مجموع ، 1400 کارمند از اطراف استرالیا ، نیوزیلند ، هنگ کنگ ، چین و هند  در این برنامه شرکت کردند. مایکل فاگان ، مدیر ارشد فناوری گروه Kmart ، گفت که این برنامه آموزشی به شما کمک کرده است که از موانع زبانی که اغلب بین IT و تجارت وجود دارد ، عبور کنید ، که  این امر در نهایت به تصمیم گیری سریعتر کمک می کند.

مراحل ایجاد تسلط ابر.

شش مرحله اساسی برای تسلط موفقیت  و آموزش مهارت و فرهنگ یادگیری در سازمان شما وجود دارد.

  ۱-  قهرمانان خود را بسازید. اکثر سازمانها در حال حاضر دارای دانش علمی و شیوه های فرهنگی گوناگونی در در درون دیوارهای خود ، در اعضای خود هستند. این افراد را فعال کنید تا به عنوان قهرمانان پذیرش ابر و فرهنگ یادگیری که می خواهید در سازمان خود مشاهده کنید ، قهرمان شوند.

۲-حمایت مالی مدیریت تغییر برای هر برنامه سازمانی جدید ، بزرگ یا کوچک ، مهم است. این امر مستلزم پذیرش از مدیران ارشد است که در حمایت از تعدیلات سازمانی موفقیت هایی را برای برنامه آموزش ابری ایجاد می کنند. همچنین این مدیران – و قهرمانان شما از بالا – هستند که هدف و مزایای مورد انتظار تغییر را به سازمان اعلام می کنند. یک برنامه ارتباطی روشن ایجاد کنید که با راهنمایی روشن در مورد برنامه آموزش ابری ، چگونگی مشارکت هر یک از کارمندان و نحوه همکاری با حجم کار موجود آنها ، به همه سطوح سازمان برسد. برای بازخورد ، سوال و گفتگوی آزاد درباره معنای برنامه برای کسب و کار ، در انجمن هایی را شروع کنید.

    ۳-نیروی انسانی  خود را تربیت کنید. سپس خود آموزش بدنبال آن می آید. یک شریک آموزشی را انتخاب کنید که با زیرساخت فناوری شما همسو باشد تا تأثیر کوتاه مدت و بلند مدت دانش را به حداکثر برساند. سطح مهارت فعلی کارکنان خود را ارزیابی کنید تا بهترین راههای یادگیری را با توجه به نقش و سطح مهارت در سازمان طراحی کنید. از آنجا ، شریک آموزشی شما ، با همکاری قهرمانان آموزش ابر ، ترکیبی از یادگیری دیجیتال ، دوره های آموزش رسمی با آموزش زنده ، و آزمایشگاه های عملی را ارائه می دهد. همراه کردن افراد خود برای سفر ، با ارائه آموزش و مسیرهای توسعه برای آنها ، باعث حفظ و رضایت بیشتر کارکنان و همچنین بهبود بهره وری و همکاری می شود.

    ۴-دانش ایجاد شده را به اشتراک بگذارید. در طول فرایند آموزش ، تقویت یادگیری و ایجاد فرهنگ یادگیری در سازمان مهم است. شرکای آموزشی شما می توانند “چگونه ابر را” به شما بیاموزند اما کارکنان شما در بهترین وضعیت برای آموزش نحوه ابر در سازمان شما خواهند بود. با تعیین فرصت های ساختاریافته برای افراد در سراسر سازمان برای به اشتراک گذاشتن تخصص ، آزمایشات ، آموخته ها ، کد ، بهترین شیوه ها و عدم موفقیت ، دانش و تخصص خود را متحول کنید. قهرمانان شما می توانند کاتالیزورهایی برای تعیین این فرصت ها و مشارکت در آنها باشند. الهام بخشیدن از یک رقابت دوستانه برای کارکنان برای آماده سازی و شرکت در امتحانات گواهینامه معتبر صنعت ، می تواند هیجان را افزایش دهد و منجر به تشکیل گروه های مطالعه بین دپارتمانها شود. علاوه بر این ، این گواهینامه های صنعت به منظور تأیید مهارت های کارمندان شما و افزایش اعتماد به نفس در سازمان است.

    ۵-ساخت و نوآوری. توسعه دانش را امتحان کنید و از تیم های خود بخواهید که آستین ها را بالا بزنند تا با فناوری ابریمشغول به کار شوند. روزهای بازی ، هکاتون و روزهای مبتکر دیجیتال را سازماندهی کنید. از تیم های خود بخواهید وب سایتی بسازند ، برای برخی از داده های خود API بسازند ، ویکی را میزبانی کنند یا موارد ملموس دیگری بسازند که با آنچه تیم های شما قبلاً انجام می داده اند ، سازگار باشد. من همیشه احساس کرده ام که بهترین آموزش به صورت تجربه آموختن است. به تیم های خود یک فرصت عملی بدهید تا با ابر ، کاری معنادار برای تجارت خود انجام دهند و ببینند چه اتفاقی می افتد. این تجربه های عملی ممکن است به نوآوری های تغییر دهنده بازی تبدیل شوند ، یا ممکن است به سادگی آموزش هایی را فراهم کنند که تیم های شما برای پروژه های بعدی خود به کار گیرند.

    ۶-جشن بگیرید و تشخیص دهید. سرمایه گذاری در دانش و مهارت مردم شما به نفع کل سازمان شما و جوامع اطراف آن خواهد بود – ارزش دارد درباره آن صحبت کنید! با ایجاد فرهنگ یادگیری ، شما در حال کار در کارمندان خود هستید و به آنها فرصت می دهید مهارت های خود را بسازند. کسانی را که از طریق صدور گواهینامه صنعت به تسلط دست می یابند ، شناسایی کرده و از آنها تجلیل کنید و این باعث افزایش فرهنگ شما و ترغیب دیگران به سرمایه گذاری در وقت خود می شود. این امر همچنین به سازمان شما نشان می دهد که شما از ایجاد فرهنگ یادگیری حمایت می کنید ، بهترین استعدادها را استخدام می کنید و سرمایه گذاری می کنید و دیگران را در بازار تشویق می کنید که بیایند و برای سازمان شما کار کنند.

اکنون ، می توانم درک کنم که موارد فوق یک نسخه ساده از آنچه شما می خواهید انجام دهید ، می باشد. با این حال ، برنامه ریزی ، استراتژی و اجرای یک برنامه تسلط بر فناوری ابر ، سود سهام سازمان شما و همچنین سرمایه گذاری کارکنان شما در موفقیت کلی سازمان شما را پرداخت خواهد کرد.

https://www.entrepreneur.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *