نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 1:36 ق.ظ

جلسه آسانسوری و راهکار اثر بخش انتقال موضوع

توسط آلیسون دویل

موضوع تفهیم آسانسوری چیست و چگونه می تواند به حرفه شما کمک کند؟ پیچ آسانسور – که به عنوان سخنرانی آسانسور نیز شناخته می شود – انتقال خلاصه ای سریع از سوابق و تجربه شماست. دلیل این که آن را گام آسانسور می نامند این است که حرف شما باید به اندازه کافی کوتاه باشد تا در زمان کوتاه حضور در آسانسور ارائه شود. عینا در سخنرانی ها هم باید از این روش استفاده نمود .

این سخنرانی کوتاه به شما کمک می کند تا ارتباطات شغلی و تجاری خود را به روشی جذاب ارائه دهید. این می تواند به شما کمک کند شبکه خود را بسازید ، کاریابی کنید یا در اولین روز کار خود با همکاران جدید ارتباط برقرار کنید.

چه موقع و چگونه از سخنرانی آسانسوری استفاده کنیم؟

به عنوان مثال اگر در جستجوی کار هستید ، می توانید در نمایشگاه های شغلی و به صورت آنلاین در خلاصه LinkedIn یا بیوگرافی توییتر از زمینه رروش آسانسوری استفاده کنید. سخنرانی آسانسوری راهی عالی برای کسب اعتماد به نفس در معرفی خود به مدیران استخدام و نمایندگان شرکت است.

همچنین می توانید از روش آسانسوری خود برای معرفی خود در رویدادهای شبکه  ای استفاده کنید. اگر در برنامه ها و فعالیت های انجمن حرفه ای شرکت می کنید ، یا هر نوع اجتماع دیگری ، خود را آماده کنید تا با کسانی که ملاقات می کنید آن را به اشتراک بگذارید.

از روش آسانسوری می توان در مصاحبه های شغلی استفاده کرد ، خصوصاً وقتی در مورد خودتان از شما سوال می شود. مصاحبه کنندگان غالباً با این سوال شروع می کنند ، “در مورد خودت به من بگو” – روش آسانسوری خود را به عنوان یک نسخه فوق العاده متراکم از پاسخ شما به این درخواست را در نظر بگیرید.

چه بگویم

روش آسانسوری شما باید کوتاه باشد. گفتار را به 30-60 ثانیه محدود کنید. نیازی نیست که کل سابقه کار و اهداف شغلی خود را ذکر کنید. توضیح شما باید خلاصه ای از آنچه شما هستید و آنچه انجام می دهید باشد.

شما باید اقناع کنید. حتی اگر این یک توضیح کوتاه باشد ، گفتگوی آسانسوری شما باید آنقدر جذاب باشد که علاقه شنونده را به ایده ، سازمان یا سابقه شما برانگیزد.

تمرین ، تمرین ، تمرین. بهترین راه برای احساس راحتی در هنگام سخنرانی ، تمرین آن است تا زمانی که سرعت و “گام” به طور طبیعی ظاهر شود ، بدون اینکه صدا رباتیک به نظر برسد. هنگام تمرین ، به تغییر مکالمه عادت خواهید کرد. هرچه بیشتر تمرین کنید ، هنگام حضور در یک رویداد شبکه ای شغلی یا مصاحبه شغلی ، ارائه آن راحت تر خواهد بود.

تمرین کنید که سخنرانی خود را به یک دوست بدهید یا آن را ضبط کنید. این به شما کمک می کند بدانید که آیا در محدودیت زمانی قرار دارید و یک پیام منسجم می دهید.

مثبت و انعطاف پذیر باشید.

هنگام تحویل دادن سطح خود ، معمولاً برای موقعیت خاصی مصاحبه نمی کنید ، بنابراین می خواهید ذهن باز و انعطاف پذیر به نظر برسید. با کارهایی که ترجیح می دهید انجام ندهید ، ندهید. شانس شما این است که با یک کارفرمای بالقوه اولین احساس عالی را داشته باشید.

اهداف خود را ذکر کنید.

نیازی نیست که خیلی خاص باشید. یک هدف بیش از حد هدفمند مفید نیست . یادتان باشد که آنچه را که می خواهید بگویید

مخاطبان خود را بشناسید و با آنها صحبت کنید.

در بعضی موارد ، استفاده از واژگان می تواند یک حرکت قدرتمند باشد – این دانش قدرت شما را نشان می دهد. اما در استفاده از اصطلاحات اگر با استخدام کنندگان صحبت می کنید که ممکن است این اصطلاحات را ناآشنا و مبهم بدانند ، احتیاط کنید. آن را ساده و متمرکز نگه دارید.

کارت ویزیت آماده داشته باشید.

اگر کارت ویزیت دارید ، آن را در پایان مکالمه به عنوان راهی برای ادامه گفتگو ارائه دهید. اگر این کار را نکنید ، می توانید برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس خود از تلفن هوشمند خود استفاده کنید. یک کپی از رزومه شما ، اگر در یک نمایشگاه شغلی یا یک رویداد حرفه ای در شبکه هستید ، اشتیاق و آمادگی شما را نیز نشان می دهد.

خیلی سریع صحبت نکنید .

بله ، شما فقط زمان کمی برای انتقال اطلاعات زیادی دارید. اما سعی نکنید با گفتن سریع این معضل را برطرف کنید. این فقط باعث می شود برای شنوندگان جذب پیام شما را دشوار شود.

اخم نکنید ، یا به صورت یکنواخت صحبت نکنید. در اینجا یکی از نکات منفی در تمرین وجود دارد: این می تواند باعث شود شما بیشتر به یاد داشته باشید کلماتی را که می خواهید بکار ببرید متمرکز شوید و کمتر به نحوه ارایه خود بپردازید. سطح انرژی خود را بالا ، با اعتماد به نفس و اشتیاق حفظ کنید.

صدایتان را طوری تنظیم کنید که شنوندگان را علاقمند نگه دارد ، حالت چهره را دوستانه نگه دارد و لبخند بزند.

خود را به یک گام آسانسور محدود نکنید. شاید شما علاقه مند به دنبال کردن دو زمینه هستید – روابط عمومی و استراتژی محتوا. بسیاری از مهارت های ارتباطی شما برای هر دو زمینه اعمال خواهد شد ، اما شما می خواهید بسته به انتخاب شخصی که صحبت می کنید ، متناسب با آن صحبت کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک زمینه شخصی و راحت تر برای تنظیمات اجتماعی آماده کنید.  https://www.thebalancecareers.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *