نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:06 ب.ظ

سه روش برای بهبود میزان موفقیت در جمع آوری داده از وب

8 ژانویه ، 2021

داده ها به هسته اصلی هر استراتژی تجاری و تحقیقات بازار تبدیل شده اند. هر شرکت تازه تأسیس تا یک شرکت Fortune 500 ، برای توسعه فعالیت های آنها و سایر تصمیمات مهم تجاری ، به داده نیاز دارد.

اینترنت داده های بیشتری نسبت به تصور شما دارد و یافتن اطلاعات اصیل می تواند سخت شود. برای یافتن این اطلاعات ، باید مقدار زیادی داده را تجزیه و تحلیل کرده و به آنها دسترسی داشته باشید.

مثل جستجوی سوزن از انباردار کاه است. برای جلوگیری از تلاش دستی در مرور صدها صفحه وب ، می توانید از وب تراش – اصطلاحی که معادل یابی آن سخت است  و منظور از آن جمع آوری داده از وب است –  استفاده کنید. تراشیدن وب روشی است برای استخراج اطلاعات به صورت انبوه از رسانه های  مختلف دیجیتال.

وب تراش چیست؟web scraping

تراشیدن وب شامل خودکار سازی فرآیند استخراج داده ها به روشی سریع و کارآمد است. این می تواند به شما کمک کند مقدار زیادی از داده ها را با سهولت کنار گذاشته و از انجام کار مکرر دست بکشید. حتی می توانید مانند متن غیرقابل کپی ، داده هایی را که نمی توانید به صورت دستی کپی کنید ، استخراج کنید.

شما می توانید از وب اسکرپینگ برای اهداف مختلف مانند نظارت بر قیمت رقبا ، نظارت بر انطباق MAP ، واکشی توضیحات محصول ، تجزیه و تحلیل در زمان واقعی ، بازاریابی مبتنی بر داده ، بازاریابی محتوا ، تجزیه و تحلیل رقابتی و نظارت بر سئو استفاده کنید.

تراشیدن وب برای هر صنعت کاربرد دارد و برای بسیاری از مشاغل به ابزاری ضروری تبدیل شده است. این تحقیق برای مطالب جدید و به روز نگه داشتن آخرین روند بازار را آسان تر کرده است.

با این حال ، استفاده از وب تراشیدن چند خطر دارد. Web Scraping از ابزارهای خودکار مانند تراشنده ها و ربات ها برای عبور ترافیک زیاد به وب سایت استفاده می کند. این ترافیک می تواند علامت قرمز رنگی را به وب سایت شما بزند و آدرس IP شما را از مرور بیشتر مسدود کند.

علاوه بر این ، بیشتر وب سایت ها دارای ابزار ضد تراش برای شناسایی فعالیت ربات و تغذیه ربات با داده های نادرست هستند. این می تواند هزینه و زمان زیادی را برای شما به همراه داشته باشد زیرا ممکن است داده های جمع آوری شده شما بی ربط یا نادرست باشند. شما می توانید این سه روش را برای بهبود میزان تراشیدن وب خود و جلوگیری از مسدود شدن دنبال کنید.

از پروکسی های مسکونی استفاده کنید

پروکسی های مسکونی به عنوان یک ماسک بر روی آدرس IP مسکونی شما عمل می کنند. آدرس IP مانند هویت دیجیتالی شماست. وقتی از اینترنت استفاده می کنید ،در هر وب سایتی که گشت و گذار می کنید می تواند آدرس IP شما را بررسی کند و آدرس مسکونی خود را با استفاده از آن پیدا کند. این امر باعث می شود شما در معرض تهدیدهای سایبری متعددی قرار بگیرید زیرا مکان شما برای چندین سرور آشکار شده است.

هنگامی که از ربات برای وب تراشی در وب سایت استفاده می کنید ، این امر می تواند شما را به عنوان پیشگام نشان دهد و فعالیت های شما را مسدود کند. برای جلوگیری از این اتفاق ، باید از پروکسی های مسکونی استفاده کنید تا آدرس IP خود را در فواصل کوتاه بچرخانید تا شناسایی نشود.

برای تقلید از رفتار کاربر واقعی از یک مرورگر بدون سر مانند یک نمایشگر عروسک استفاده کنید.

استفاده از پراکسی در عروسک گردان یک روش عالی دیگر برای بهبود قابلیت های وب تراشیدن است. یک عروسک بازی می تواند رفتار کاربر واقعی را تقلید کند. با این کار وب سایت ها از علامت گذاری شما به عنوان ربات جلوگیری می کنند. همچنین می تواند سرعت تراشیدن را تا سطح انسانی با فواصل و وقفه های مناسب کنترل کند تا مانند انسانی که از طریق وب سایت عبور می کند عمل کند.

همچنین می توانید مکان دسترسی اصلی خود را پنهان کنید یا با استفاده از آن وب سایتی با محدودیت جغرافیایی باز کنید. همچنین سرعت درخواستهای متداول را افزایش می دهد ، که می تواند به شما در تراش سریع داده کمک کند.

چرخش بین رایج ترین عوامل کاربری

عامل کاربر رشته ای از داده است که مرورگر شما به وب سایتی که از آن بازدید می کند ارسال می کند. رشته داده شامل اطلاعاتی مانند سیستم عامل ، نوع برنامه ، نسخه نرم افزار و غیره است. هر وب سایتی این اطلاعات را ذخیره می کند تا تجربه مشاهده را برای شما بهینه کند. اکثر وب سایت ها معمولاً درخواست هایی را که عامل کاربری معتبری ندارند مسدود می کنند.

اگر از scraper با یک نماینده کاربری استفاده می کنید ، آن وب سایت می تواند IP شما را تشخیص دهد حتی اگر از پروکسی استفاده می کنید. برای جلوگیری از این امر ، باید مجموعه ای از عوامل کاربری ایجاد کنید و برای جلوگیری از ردیابی ، بین آنها بچرخید.

در حین چرخاندن نمایندگی های کاربری خود ، باید هدر های فاقد عنوان را اضافه کنید زیرا یک ابزار ضد تراش می تواند عامل کاربر بدون عنوان را به عنوان ربات شناسایی کند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، باید مجموعه کامل عناوین و عوامل کاربری را بچرخانید.

https://innotechtoday.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *