نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 8:00 ق.ظ

هشدار ادوارد اسنودن: تضعیف رمزگذاری عواقب وخیمی خواهد داشت

22 اکتبر 20215: رایان براون

ادوارد اسنودن، افشاگر سابق آمریکا هشدار داد که تضعیف سیستم‌های رمزگذاری برای دسترسی دولت‌ها به پیام‌های شخصی مردم یک اشتباه بزرگ با پیامدهای کشنده خواهد بود.

این در حالی است که دولت ها در سراسر جهان بر غول‌های فناوری مانند فیسبوک و اپل فشار می‌آورند تا به مقامات اجازه دسترسی به پیام‌های رمزگذاری شده را بدهند. چندین کشور خواستار به اصطلاح درهای پشتی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد رمزگذاری را دور بزنند.

اسنودن مدعی شد که ایالات متحده، اتحادیه اروپا، استرالیا، روسیه و چین از جمله حوزه‌های قضایی هستند که سعی در توسعه ابزارها و روش‌هایی برای نیاز به سیستم‌های رمزگذاری ضعیف دارند.

شرکت‌های فناوری استدلال می‌کنند که رمزگذاری سرتاسری، که پیام‌ها را در حین تحویل به هم می‌زند تا فقط توسط گیرنده مورد نظر مشاهده شود، برای اطمینان از حریم خصوصی کاربران مهم است. اما دولت‌ها نگران این فناوری هستند که مانع اجرای قانون از جنایات شدید مانند تروریسم و ​​سوء استفاده جنسی از کودکان می‌شود.

استفاده از رمزگذاری سرتاسری به مدت طولانی مورد مناقشه دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری بوده است. به عنوان مثال، اپل بارها بر سر رمزگذاری و حفظ حریم خصوصی داده‌ها با مقامات آمریکایی درگیر شده است.

اسنودن ادامه داد: «حریم خصوصی قدرت افراد بود. این به منظور محافظت از ما، پناه بردن ما از شرارت‌های نهادی بود که به نوعی در شهرهای امروزی حضور دارند، خواه زمان مدرن باشد یا زمان قبل.»

وی افزود: «این یک لایه عایق بود که به ما که دارای قدرت بسیار کمی در جامعه هستیم، به دلیل اینکه ما فردی هستیم، اجازه می‌داد آزادانه بیندیشیم و عمل کنیم و معاشرت کنیم.»

مشاور اطلاعاتی سابق در سال 2013 اسناد محرمانه‌ای را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد که در آن‌ها برنامه‌های نظارتی که توسط NSA برای ضبط تلفن‌های همراه و ارتباطات اینترنتی مردم اجرا می‌شد شرح داده شد. از نظر برخی، او به عنوان یک قهرمان تلقی می‌شود. برای دیگران، خائن به کشور خود.

اسنودن با فراخواندن فیس بوک و دیگر غول‌های فناوری، گفت: «همان شرکت‌هایی که در طول سال‌ها برای گسترش رمزگذاری بسیار تلاش کرده‌اند، اکنون از گام بعدی می‌ترسند. گروه‌هایی مانند فیسبوک می‌خواهند تا آن‌جا که ممکن است اطلاعات بیشتری داشته باشند. بنابراین در حال حاضر آن‌ها مکان استفاده از رمزگذاری سرتاسری را محدود کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند، برای مواردی که ما نمی‌خواهیم مسئولیت تجاری داشته باشیم، از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کنیم.»

اسنودن افزود: «آن‌ها از نظر گاه اجتماعی فکر نمی‌کنند. آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند. آن‌ها به منافع خود اهمیت می‌دهند.»

به نظر می‌رسد اظهارات وی با پیام‌های رمزگذاری فیس بوک مغایرت دارد. این شرکت با واکنش مقامات ایالات متحده و بریتانیا به دلیل برنامه‌ای برای رمزگذاری تمام به پایان برای همه برنامه‌های پیام رسانی خود روبرو شده است.

سال گذشته، ایالات متحده و متحدان آن – انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند – با انتشار بیانیه‌ای از شرکت‌های فناوری خواستند تا راه حلی را توسعه دهند که به پلیس امکان دسترسی به پیام‌های رمزگذاری شده را می‌دهد.

در همین حال، اتحادیه اروپا صنعت فناوری را تحت فشار قرار می‌دهد تا به دنبال راه‌هایی برای دسترسی نیروی پلیس به مدارک دیجیتالی بدون ممنوعیت یا تضعیف رمزگذاری باشد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *