نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:55 ق.ظ

پتروناس: شاخه های سبز در حال رشد در صنعت نفت و گاز

A PETRONAS solar field

یک میدان خورشیدی PETRONASپتروناس توسط فنگ زنگکون 24 نوامبر 2020

با روی آوردن روزافزون کشورها و سرمایه گذاران به انرژی های تجدیدپذیر ، شرکت های بزرگ نفت و گاز مانند Shell و BP اعلام کرده اند که قصد دارند سرمایه گذاری های خود را در زمینه انرژی پاک و کم کربن گسترش دهند.

در آسیا ، شرکت انرژی دولتی مالزی PETRONAS سال گذشته یک بخش گاز و انرژی جدید (GNE) تأسیس کرد که شامل تجارت گاز مایع ، گاز و نیرو و انرژی های نو است. این کسب و کار این شرکت بر روی تجدیدپذیرها ، انرژی پاک و فن آوری های مرتبط مانند سیستم های ذخیره باتری و وسایل نقلیه الکتریکی متمرکز است.

در حالی که این شرکت از سال 2013 در دستیابی به ۱۴ مگا وات ظرفیت نصب شده تا سال 2018 در پروژه های انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کرده است ، هدف آن داشتن حداقل سه گیگاوات ظرفیت نصب شده انرژی تجدید پذیر تا سال 2024 از طریق واحد تجدید پذیر PETRONAS New Energy است.

دکتر جی ماریاپان ، رئیس PETRONAS New Energy ، گفت که سرمایه گذاری های آن به تثبیت شرکت کمک می کند: “ما می توانیم راه حل هایی را به مشتریان که به دنبال آن هستند  ارائه دهیم زیرا آنها به انرژی پاک تر علاقمند می شوند. به همین دلیل وجود این بخش در سبد سهام شرکت ما در حال حاضر حیاتی است. “

نورافکن خورشیدی

اولین خرید PETRONAS برای این بخش Amplus Energy Solutions در سال گذشته بود. شرکت برق خورشیدی مستقر در سنگاپور یکی از بزرگترین تأمین کنندگان نصب پانل های پشت بام در هند است و در حال حاضر بیش از 800 مگاوات (MWp) ظرفیت خورشیدی را دارد که در هند ، دبی و جنوب شرقی آسیا در حال کار و ساخت است. تاسیسات تجاری و صنعتی به بیش از 200 شرکت چند ملیتی از جمله هوندا ، جنرال الکتریک و هالیبرتون خدمت می کنند.

PETRONAS همچنین در سال 2013 برای راه اندازی یک شرکت تأسیسات و خدمات انرژی خورشیدی در مالزی اقدام به خرید کرد. پیشنهادات آن “M + by PETRONAS” نامیده می شود ، شامل پانل های خورشیدی پشت بام در محل و خارج از محل ، ذخیره سازی باتری ، راه حل های ترکیبی و سیستم های تجزیه و تحلیل برای نظارت و کاهش مصرف انرژی است. این شرکت با مشتریان تجاری و صنعتی در کشور برای بیش از 50 مگاوات بر ساعت معامله کرده است.

PETRONAS New Energy پروژه های انرژی خورشیدی دیگری را نیز در دست اجرا دارد. در ماه ژوئیه ، قرارداد خرید برق 20 ساله (PPA) با غول سوپرمارکتی تسکو برای نصب ، راه اندازی و نگهداری صفحات خورشیدی پشت بام در 15 فروشگاه زنجیره ای در مالزی رونمایی کرد.

PPA ، که به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مشترک با یک تأمین کننده انرژی خورشیدی دیگر امضا کرده است ، بزرگترین PPA خورشیدی تجاری در نوع خود در مالزی است و تا سال 2040 ادامه خواهد داشت. صفحه های خورشیدی حدود 18 گیگاوات ساعت برق در سال تولید می کنند. ، به اندازه کافی برای تأمین انرژی 804905 خانه سه خوابه و کاهش انتشار کربن به میزان 13،624 تن در سال مفید هستند.

راه خالص صفر

در حالیکه PETRONAS New Energy تاکنون عمدتا بر روی پروژه های انرژی خورشیدی متمرکز بوده است ، همچنین به دنبال فرصت های انرژی بادی در خشکی و برون مرزی است و به زودی اولین معامله خود را در آسیا و اقیانوسیه منعقد خواهد کرد. همچنین تجارت خدمات تحویل را راه اندازی کرده است که از وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می کند و گزینه حمل و نقل تمیزتری را به مشتریان در هند می دهد.

ماریاپان گفت که این بخش به تمرکز بر روی انرژی آسیا و اقیانوسیه را ادامه خواهد داد. منطقه 4/3 میلیارد نفری بین سالهای 1995 و 2015 تقریباً مصرف انرژی خود را دو برابر کرده و قرار است تا سال 2040 مجدداً این کار را انجام دهد ، تقاضایی با رشد چهار درصد در سال  کهتقریباً دو برابر سریعتر از بقیه جهان می باشد.

تنگکو محمد توفیک ، رئیس PETRONAS و رئیس اجرایی گروه ، در مورد هدف کربن صفر گفت: “ما این تعهد را می دهیم که یک تغییر مثبت ایجاد کنیم ، نه تنها برای سو استفاده از انتقال انرژی ، بلکه به یک تغییر اساسی نیاز است و ما می خواهیم بخشی از راه حل برای جهانی که آرزو می کند راهی به سوی آینده ای پایدارتر باشد باشد. “

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *