نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:21 ب.ظ

برنامه هایی برای آینده انرژی سبز اروپا با هیدروژن

توسط اش جونز28 آوریل 2021

کنسرسیومی از شرکت ها ، از جمله فولاد ساز ArcelorMittal ، شرکت سوئدی Vattenfall ، Shell ، Airbus و سایر بازیکنان مهم صنعتی متعهد شده اند که با استفاده از هیدروژن سبز ، انتشار کربن را در بخشهای مختلف کاهش دهند.

این کنسرسیوم بر تعدادی از صنایع مانند فولاد سازی و تاسیسات متمرکز خواهد شد و یکی از چند برنامه ای است که در این هفته در مورد آینده سبز اروپا ارائه شده است.

به طور خاص ، فولاد یک بخش “پر خطر” یا کربن سازی زیاد در نظر گرفته می شود که در حال حاضر به عنوان یکی از موانع اصلی در صنایع تولیدی برای خنثی سازی کربن شناخته می شود.

کارخانه فولاد در هامبورگ مستقر خواهد شد و با استفاده از هیدروژن سبز با قابلیت صرفه جویی در میلیون ها تن CO2 از ورود به جو کار خواهد کرد.

هیدروژن را می توان از طریق فرایندهایی مانند الکترولیز ، تجدید پذیر کرد که انرژی باد را – که در حال حاضر یک منبع تجدید پذیر انرژی است – تبدیل به شکلی می کند که می تواند انعطاف پذیرتر باشد و در تعداد بیشتری از بخشهای صنعتی اعمال شود.

شرکت فولاد ArcelorMittal مستقر در لوکزامبورگ در راس کنسرسیوم هیدروژن سبز قرار دارد.

این شرکت ها با هم همکاری خواهند کرد تا زنجیره های تأمین خود را کربن زدایی و با هم کار کنند. برای دستیابی به این اهداف ، Vattenfall قرار است نیروگاه زغال سنگ خود را به یک هیدروژن سبز تبدیل کرده که ، سپس منابع سوخت را به کارخانه Arcelor’s Hamburg تحویل می دهد.

فولاد سازی در حال حاضر یکی از بزرگترین آلاینده های کربن در جهان است که طبق داده های 2018 جمع آوری شده از سازمان جهانی فولاد ، مسئول 8٪ از انتشار است.

بخش تاسیسات – تأمین کننده مواردی مانند گاز و برق برای مصارف تجاری و شخصی – قبلاً شروع به تغییر شکل تجدید پذیرتر تولید انرژی مانند انرژی خورشیدی و بادی کرده است. به ویژه تولید برق به منظور صرفه جویی در هزینه های صورت گرفته ، در بخش خصوصی افزایش یافته است.

ایرباس و شل به زنجیره ارزش خواهند پیوست و بخشی از آن به آنها کمک خواهد کرد تا محصولات و دارایی های جدید را تشکیل دهند که بخشی از اثر کربن کاهش یافته آنها است و برای فرآیندهای پر کربن متوقف می کنند.

آندره والتر ، رئیس واحد تجاری آلمان ایرباس در بیانیه ای گفت: “برای ایرباس ، هیدروژن یک فناوری کلیدی برای صنعت هواپیمایی آینده است. این نه تنها در مورد پیشرانه هواپیما بلکه در مورد زیرساخت های سایت تولیدی ما است. “

شل همچنین توافق نامه جداگانه ای را برای پیوستن به پروژه “AquaDuctus” امضا کرده است – پیشنهادی برای خط لوله هیدروژن سبز در دریای شمال که می تواند برای تأمین هیدروژن سبز به قاره باشد.

خط لوله پیشنهادی AquaDuctus ممکن است در آینده سبز اروپا ضروری باشد. قرار است 10 گیگاوات ظرفیت الکترولیز برای تأمین پروژه بین هلیگولند و مزرعه Dogger Bank ، که در حال حاضر بزرگترین مزرعه بادی دریایی جهان است ، در نیروی بادی دریایی نصب شود.

این مزرعه می تواند از سال 2035 به بعد یک میلیون تن هیدروژن سبز حمل کند که این امر کمک قابل توجهی به کربن زدایی تأمین انرژی در آلمان و اروپا می کند.دست اندرکاران این امر برای آینده خنثی کننده کربن اروپا بسیار مهم ارزیابی می کنند.

این پروژه در حال حاضر در انتظار مطالعه امکان سنجی است و هنوز در مرحله ایده پردازی است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا به عنوان بخشی از کنسرسیوم پیشنهادی به زنجیره ارزش هیدروژن سبز شل کمک می کند یا به آن منبع جداگانه هیدروژن سبز می دهد.

در حال حاضر 48 شرکت ، موسسه تحقیقاتی و سازمان در مرحله برنامه ریزی شرکت می کنند.

ابتکارات هیدروژن سبز بخشی از طرح سبز اروپا است – برنامه های اتحادیه اروپا برای خنثی سازی کامل کربن تا سال 2050.

اتحادیه اروپا به تازگی اهداف خنثی کربن خود را تصویب کرده و قرار است آنها را در قانون ثبت کند تا هرچه بیشتر زمان برای تحقق برنامه های خود بگذارد.اتحادیه اروپا همچنین طرحی را پیشنهاد داده است که پس از رسیدن به برنامه های کربن صفر ، در جهت منفی کربن کار کند.

بسیاری از بازیگران جهانی در بخشهای دولتی و خصوصی برنامه هایی را برای بی کربناتیزه سازی تا اواسط قرن پیش انداخته اند.این تلاش برای جلوگیری از افزایش دمای جهانی حداقل 2 درجه سانتی گراد – ترجیحاً پایین تر از 1.5 درجه سانتیگراد – مطابق با توافق نامه آب و هوای پاریس است.

با این حال ، تحلیلگران پیش بینی می کنند برای رسیدن به این اهداف باید کارهای بیشتری انجام شود.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *