نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 9:10 ق.ظ

ماهواره ها با استفاده از هوش مصنوعی درختان روی زمین را شمارش می کنند

توسط روزی فراستl6 / 10/2020

دانشمندان 1.8 میلیارد سایبان درخت جداگانه را در میلیون ها کیلومتر مربع در مسافات دور از مناطق ساحلی و صحرایی در آفریقای غربی نقشه برداری کرده اند. این اولین بار است که درختان در این وسعت با جزئیات نقشه برداری می شوند.

این امر چگونه ممکن بود؟ محققان با استفاده از هوش مصنوعی ، پایگاه داده عظیمی از تصاویر ماهواره ای را تجزیه و تحلیل کردند. آنها از شبکه های عصبی استفاده کردند که قادر به تشخیص اشیا، مانند درختان بر اساس شکل و رنگ آنها هستند.

برای آموزش به سیستم هوش مصنوعی تصاویر ماهواره ای نمایش داده شد که در آن درختان به صورت دستی ردیابی شده اند. نویسنده اصلی ، مارتین برانت  می گوید : این شامل ، فرآیند طاقت فرسای شناسایی و برچسب زدن نزدیک به 90،000 درخت از قبل بود.

از طریق این تصاویر ، رایانه برداشت خود که یک درخت چگونه است و می تواند سایبان های جداگانه را از هزاران تصویر موجود در پایگاه داده ، انتخاب کند را دریافت نمود. برانت می گوید شناسایی درختان بدون سیستم AI میلیون ها سال طول می کشید.

دانشمندان دانشگاه ایالتی نیومکزیکو در مروری بر تحقیق انجام شده توسط نیچر نوشتند: “نقشه برداری از مکان و اندازه هر درخت در سراسر جهان به زودی با محدودیت های خاص امکان پذیر خواهد بود”

از تصاویر ماهواره ای  ناسا برای کمک به شمارش تعداد درختان استفاده شد.

اطلاعات مهم برای حفاظت

در سال 2015 تعداد درختان این سیاره سه تریلیون تخمین زده شد. این مقدار داده های جمع آوری شده در جنگل های سراسر جهان افزایش یافته است. از آنجا که داده های زیادی از مناطق خشک مانند صحرای ساحل و صحرا وجود ندارد ، به نظر می رسد تعداد پوشش درختان در این مناطق دست کم گرفته شده است.

این تیم “بسیار شگفت زده” شد که درختان زیادی را در مناطق خشک رشد می کنند ، به ویژه به این دلیل که درک اینکه چه مقدار پوشش گیاهی در بیابان ها یافت می شود برای محیط زیست مهم است.

جسی مایر ، برنامه نویس در ناسا که در یک بیانیه مطبوعاتی روی این تحقیق کار می کرد ، می گوید: “برای حفظ ، ترمیم ، تغییر آب و هوا و غیره ، داده هایی از این دست برای ایجاد یک خط پایه بسیار مهم هستند.”

“در طی یک یا دو یا ده سال ، این مطالعه می تواند تکرار شود … تا ببینید آیا تلاش برای احیای مجدد و کاهش جنگل زدایی موثر است یا خیر.”

در کنار فرصت برای اندازه گیری جنگل زدایی ، ماهواره ها همچنین به دانشمندان امکان می دهند مقدار کربن ذخیره شده در بیابان ها را تعیین کنند ، رقمی که در حال حاضر هنگام مدل سازی تغییرات آب و هوایی لحاظ نمی شود.

برانت می گوید این نظرسنجی امیدوارکننده است ، اما برای تعیین اینکه آیا اطلاعات جدید تأثیر مهمی در درک ما از بحران آب و هوا دارد ، خیلی زود است.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *