نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 6:15 ب.ظ

آیا با یک دوره کنترل شده با هوش مصنوعی می توان در یک مسابقه اتومبیلرانی برنده شد؟

جان بلایر | 02 ژوئیه 2021 AdobeStock_136495346.jpeg

اخیراً هفت تیم فینالیست با اتومبیل های اتومبیل مجازی مستقل در یک کپی دیجیتالی از مسابقه اتومبیلرانی مشهور Indianapolis Motor Speedway (IMS) به رقابت پرداختند. سازمان دهندگان رسمی IAC چالش مستقل ایندی (IAC) شامل شبکه سیستم های انرژی (ESN) و IMS هستند. در مسابقه مجازی نهایی هر دو با Ansys – طراحی شبیه سازی شده IMS – همکاری کرده اند.

قبل از اینکه تیم های دانشگاهی از سراسر جهان در مسابقه فیزیکی Indy Autonomous Challenge در اکتبر 2021 شرکت کنند ، ابتدا باید نرم افزار خود را در دنیای مجازی اثبات می کردند. برندگان چالش مجازی اخیراً اعلام شده اند.

PoliMOVE از Politecnico di Milano (POLIMI) ، میلان ، لومباردی ، ایتالیا ، جایزه بزرگ 100000 دلاری را از آن خود کرد. نایب قهرمان TUM Autonomous Motorsport از Technische Universität München (TUM) ، مونیخ ، بایرن ، آلمان بود که 50000 دلار جایزه نقدی دریافت کرد.

IAC یک رقابت بین تیم های دانشگاهی برای برنامه ریزی اتومبیل های اتوماتیک برای یک مسابقه رو در رو است. مسابقه IAC در حال حاضر قرار است به طور فیزیکی در 23 اکتبر 2021 در IMS برگزار شود ، جایی که Dallara AV-21 های کاملا مستقل باید بصورت رقابتی برای 1.3 میلیون دلار باقیمانده جوایز مسابقه دهند . دالارا یک تولید کننده اتومبیل های مسابقه ای ایتالیایی است که ماشین های مسابقه ای AV-21 را تولید می کند.

وسیله نقلیه رسمی که همه تیم های چالش مستقل ایندی باید از آن استفاده کنند ، AV-21 تولید شده Dallara است که با سخت افزار و کنترل مجدد نصب شده است تا اتوماسیون امکان پذیر شود. طی 20 سال گذشته ، دالارا تنها تأمین کننده سری Indy Lights بوده است ،  که هدف اصلی آن آماده سازی رانندگان سری NTT IndyCar است.

شبیه سازی یک بازی نیست

با یک جدول زمانی کوتاه و چالش های پیچیده مهندسی ، شبیه سازی یک عامل مهم برای تیم ها است تا بتوانند کنترل کننده های خود را به موقع برای مسابقه اکتبر با اطمینان ، سریع و با صرفه اقتصادی توسعه دهند.

در اعلامیه مطبوعاتی ، هفده تیم رقیب با چهار مرحله روبرو شدند: آزمایشات زمانی ، چرخش سنجی ، وضعیت های نیمه نهایی و مسابقه نهایی که شامل 10 دور با هفت وسیله نقلیه باقی مانده است. این رویداد در همان محیط شبیه سازی مجازی Ansys انجام شد که در آن تیم ها الگوریتم های مکان ، درک ، پیش بینی ، برنامه ریزی و کنترل را توسعه دادند که در مجموع به عنوان عوامل کنترل کننده اتومبیل استفاده می کنند. این امکان را به تیم ها می دهد تا توانایی کنترلرهای خود را برای پیمایش در مسیر ، جلوگیری از برخورد و اجرای مانورهای استراتژیک مسابقه بررسی کنند.

https://www.designnews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *