نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 11:13 ب.ظ

افتتاح آزمایشگاه هوش مصنوعی و پایداری با هدف ایجاد یک اکوسیستم دانش

Utrecht Uni

01 ژوئیه 2021 |دانشگاه اوترخت. عکس QS

در پیگیری پیوند خارجی آزمایشگاه هوش مصنوعی پلیس و آزمایشگاه هوش مصنوعی و تحرک ، دانشگاه اوترخت ، اکنون لینک خارجی آزمایشگاه هوش مصنوعی و پایداری را افتتاح کرده است. این سومین آزمایشگاه  است که در آن دانشمندان از رشته های مختلف با دیگر متخصصان همکاری می کنند تا با کمک هوش مصنوعی چالش های جامعه را برطرف کنند. در آزمایشگاه هوش مصنوعی و پایداری ، دانشمندان کامپیوتر و دانشمندان علوم زمین با همکاری شرکای دولتی و خصوصی برای یافتن راه حل برای مسائل پایداری همکاری می کنند.

روش بهینه برای آبیاری محصولات کشاورزی چیست؟ چگونه می توانیم حامل انرژی پایدار هیدروژنی را ذخیره کنیم؟ آیا منطقی است که شهرها جاده های خاصی را برای مقابله با آلودگی هوای محلی به روی ترافیک ببندند؟ اینها تنها چند نمونه از موضوعات اجتماعی است که آزمایشگاه جدید با آن روبرو خواهد شد. وجه مشترک آنها این است که پاسخ ها بر مبنای حجم عظیمی از داده ها است. و این دقیقاً همان چیزی است که دانشمندان کامپیوتر در زمینه هوش مصنوعی متخصص در رمزگشایی آن فعال هستند.

ویلکو هازلگر ، رئیس دانشکده علوم زمین و یکی از عاملان پیشران آزمایشگاه ، توضیح می دهد که این مسائل برای دانشمندان علوم زمین چیز جدیدی نیست ، اما همکاری آنها با دانشمندان علوم رایانه ای می تواند فشار بزرگی در رویکرد به موضوعات ایجاد کند. وی می گوید: “ما در تحقیقات خود از بسیاری از روش های آماری استفاده می كنیم و البته برخی از ما” ژئو انفورماتیست ها “هستیم: دانشمندانی كه علاقه خاصی به علوم رایانه دارند”. “اما در زمینه هوش مصنوعی تخصص بسیار ارزشمندتری وجود دارد که می توانیم از آنها برای بهبود تحقیقات خود استفاده کنیم.”

همانطور که هوش مصنوعی برای علوم زمین ارزش افزوده ایجاد می کند ، برعکس همین مورد نیز صدق می کند. توماس دهمن مدیر آزمایشگاه های هوش مصنوعی  می گوید : “علوم زمین برخی از موضوعات فوق العاده چالش برانگیز را با طیف گسترده ای از داده ها را با دانشمندان کامپیوتر مطالعه می کنند. این به نوبه خود به توسعه رشته ما و دیگران کمک می کند ، زیرا دانش ما در اینجا اغلب می تواند در جاهای دیگر نیز استفاده شود. “

چندین شرکت انرژی ، شهرداری ها ، بنگاه های فنی و دفاتر مشاوره ای برای پیوستن به این آزمایشگاه ابراز تمایل کرده اند. موسسان آزمایشگاه همچنین از سایر علاقمندان می خواهند با آنها تماس بگیرند. “هر کسی که با یک مشکل چالش پایداری مواجه شود ، ما در خدمت آنها هستیم . با استفاده از این آزمایشگاه ، ما می توانیم تحقیقات خود را برای جهان خارج بیشتر باز کنیم  “شاید یک داوطلب دکترای تحقیق خود را به این موضوع اختصاص دهد ، یا ممکن است یک وظیفه عالی برای یک کارآموز دانشجویی باشد. هدف ایجاد یک اکوسیستم دانش است که می تواند در صورت لزوم توسعه یافته ، منتقل و استفاده شود. “

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *