نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 4:00 ق.ظ

با زوج دانشمند میلیاردری که واکسن COfID-19 Pfizer را اختراع کرده اند ، آشنا شوید

11 نوامبر 2020 ، جی هیلوتین

دانشمندان میلیاردر کاشف واکسن با دوچرخه سوار به سر کار خود میروند.   ذخیره علمی که پشت واکسن ویروس کرونا ویروس شرکت فایزر آلمان قرار دارد ، در شرکت این زن و شوهر که نامش BioNTech است قرار دارد . مغز این شرکت یک تیم دونفره  Ugur Sahin ، 55 ساله و Ozlem Tureci ، 53 ساله ، بنیانگذاران آن می باشند که در شهر ماینتس آلمان مستقر هستند.

 بنا به گزارش اخبار خلیج  از ذبی اخبار مربوط به موثر بودن 90٪ واکسن Pfizer در برابر COVID-19 به عنوان “معجزه” تلقی شده است. در مسابقه با زمان ، این اعلامیه نشان داد که اکنون مبارزه با ویروس به نفع انسان در حال چرخش است.

تیم زن و شوهر

تیم علمی که پشت آن قرار دارد ، در گذشته ، آنها در ایجاد روشهای درمانی سرطانی متمرکز بودند ،  که اساساً با برنامه ریزی سلولها برای تولید پروتئینهای درمانی کار می کند. در طی یک دهه ، شرکت آنها هرگز محصولی را به بازار نیاورده بود. طی یک کنفرانس متخصصان بیماریهای عفونی در برلین در سال 2018 ، پروفسور Sahin بیانیه جسورانه ای ارائه داد که ممکن است شرکت وی بتواند با استفاده از “فناوری پیام رسان RNA” خود ، در صورت بروز همه گیری جهانی ، واکسن را به سرعت تولید کند.

این پیش بینی اکنون رو به اتمام است. این زوج زندگی خود را در یک کار خستگی ناپذیر وقف ساخت واکسن های ضد سرطان کردند. امروزه از آنها بعنوان دانشمندان کلیدی که به طور بالقوه می توانند به بشریت کمک کنند  نام برده می شود . هدف خنثی سازی ویروسی است که تاکنون 1.27 میلیون نفر کشته و 51.5 میلیون نفر  توسط آن آلوده شده اند . اما شرکت BioNTech از کارآزمایی بالینی Pfizer ، قدرت بازاریابی و تولید استفاده می کند. اتحاد آن با Fosun Pharma چین نمای خوبی از بازار در سرزمین اصلی را نیز به همراه دارد.

94 بیمار

در تاریخ 9 نوامبر سال 2020 ، اولین بررسی داده های جمع آوری شده از 94 بیمار نشان داد که “یک نقطه عطف مهم” در مورد تعداد کسانی که بیمار شده اند و واکسن دریافت نکرده اند  ، بوده است. با این حال ، بیش از 90٪ اثربخشی نشان می دهد که بیش از 8 نفر از 94 نفری که بیماری را گرفتند ، واکسن آزمایشی دریافت نکرده اند.

کارشناس ایمونوتراپی

دکتر سهین در 19 سپتامبر 1965 در اسکندرون ، ترکیه متولد شد ، یک پزشک و ایمونولوژیست است. هنگامی که او 4 ساله بود ، خانواده اش به کلن آلمان نقل مکان کردند. والدین وی در کارخانه فورد کار می کردند. او در آرزوی پزشک بودن بزرگ شد و در دانشگاه کلن پزشک شد. در سال 1993 ، وی به دلیل فعالیت در زمینه ایمنی درمانی در سلولهای توموری ، از دانشگاه دکترای دکترا گرفت. وی مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار شرکت بیوتکنولوژی BioNTech است.

Ugur Sahin ، 55 ساله و Ozlem Tureci ، 53 ساله ، بنیانگذاران  این شرکت مستقر در شهر ماینتس آلمان هستند. واکسن آنها شبیه هیچ یک از واکسن های موجود در بازار امروز نیست. در حالی که مانند سایر واکسن ها – از طریق تزریق عضلانی – تجویز می شود ، حاوی یک پیام رسان ضد ویروسی RNA است.

دکتر تورچی دختر یک پزشک ترکیه ای است که از استانبول به آلمان مهاجرت کرده است. وی در سال 1967 در لستروپ آلمان متولد شد ، ابتدا می خواست راهبه شود ، در دانشکده پزشکی مجروح شد و به یکی از دانشمندان پیشگام تحقیقات آلمان تبدیل شد. وی در حال حاضر مدیر ارشد پزشکی BioNTech است.

سرعت نور

BioNTech پروژه خود را با نام “Lightspeed” در اواسط ژانویه سال 2020 راه اندازی کرد. هدف تولید واکسن علیه ویروس کرونا بود. در همین حال ، دولت ایالات متحده ، تولید سریع واکسن خود را “Warpspeed” نامید. تولید واکسن معمولاً سالها به طول می انجامد.

در اواسط ماه نوامبر BioNTech و شریک آمریکایی آن ، Pfizer ، قصد دارند برای تأیید استفاده اضطراری در ایالات متحده درخواست دهند. داده های موقت منتشر شده نشان می دهد که این واکسن 90٪ در ایجاد ایمنی به ویروس کرونا موثر است. اگر این گزارش توسط هیئت بررسی FDA ایالات متحده تأیید شود ، این امر Pfizer-BioNTech و Fosun چین را در رقابت واکسن پیشتاز می کند.

در سال 2001 ، این زوج شرکت داروسازی Ganymed را تأسیس کردند که با استفاده از آنتی بادی های مونوکلونال داروهایی برای درمان سرطان تولید کرد. در سال 2008 ، آنها BioNTech را با هدف استفاده از طیف وسیعی از فناوری ها ، از جمله پیام رسان RNA ، برای درمان سرطان تاسیس کردند. دکتر ساهین در مصاحبه با پیک ویزبادن ، یک نشریه محلی ، گفت: “ما می خواهیم یک شرکت بزرگ دارویی اروپایی بسازیم.” آنها در سال 2016 گانیمد را به قیمت 1.4 میلیارد دلار فروختند.

https://gulfnews.com

در سال 2018 ، مشارکت با Pfizer را آغاز کردند. سال گذشته ، بنیاد بیل و ملیندا گیتس 55 میلیون دلار برای تأمین اعتبار کار خود در زمینه درمان اچ آی وی و سل سرمایه گذاری کرد. همچنین در سال 2019 ، جایزه مصطفی ، جایزه دوسالانه ایرانیان برای مسلمانان در علم و فناوری ، به دکتر ساحین اهدا شد. در ژوئن 2020 ، BioNTech از طریق قرار دادن خصوصی اوراق قرضه قابل تبدیل اجباری ، 250 میلیون دلار از هلدینگ Temasek سنگاپور و سایر سرمایه گذاران دریافت کرد.

کارازمایی بالینی

واکسن Pfizer-BioNTech شبیه هیچ یک از واکسن های موجود در بازار امروز نیست. در حالی که مانند سایر واکسن ها – از طریق تزریق عضلانی – تجویز می شود ، حاوی یک پیام رسان ضد ویروسی RNA است. این روش هرگز در گذشته علیه هیچ بیماری استفاده نشده است.

یک روش آزمایش شده برای ساخت واکسن استفاده از ذرات ویروسی است که تا حدی زنده (ضعیف شده) هستند ، شبیه واکسن آبله که دکتر ادوارد جنر در سال 1796 در انگلیس اختراع کرده یا “کشته شده” (غیرفعال شده) ، مشابه هپاتیت ، فلج اطفال و آنفلوانزا که در حال حاضر استفاده می شود. اما این روش زمان بر است.

از طرف دیگر ، mRNA آزمایش نشده دارای یک امتیاز بزرگ است: تولید واکسن را به یک نرم افزار کاهش می دهد. این اجازه می دهد عکس های mRNA در هفته تولید شود و در مقیاس با سرعت بیشتری نسبت به واکسن های معمولی تولید شود.

ژن های مصنوعی

واکسن mRNA از دهه 1990 در دست تولید بود. این اساساً ” بدن انسان را آموزش می دهد تا آنتی بادی های لازم برای مبارزه با ویروس واقعی را هنگام آلوده شدن فرد تولید کند و به عنوان یک پلتفرم تولید واکسن ، روشی نسبتاً سریع و ارزان برای تولید انبوه واکسن است و از لحاظ تئوری نیز ایمن تر است ، زیرا امروزه از نسخه های زنده یا کشته شده ویروس را در واکسن استفاده نمی کند.

زمان تولید کوتاه تر ، ایمنی و اثربخشی بالقوه واکسن های mRNA می تواند تأثیر زیادی بر سلامت عمومی – و درآمد داشته باشد. طبق برخی تخمین ها ، Pfizer و BioNTech می توانند با هم 13 درآمد از واکسن ویروس کرونا کسب کنند.

در 22 ژوئیه سال 2020 ، دولت ایالات متحده سفارش اولیه ای را با 100 میلیون دوز فایزر با قیمت 1.95 میلیارد دلار صادر کرد ، با این گزینه تا 500 میلیون دوز اضافی برای ایالات متحده بدست آورد. اتحادیه اروپا همچنین قراردادهای تأمین 200 میلیون دوز واکسن SARS-CoV-2 برای اتحادیه اروپا ، 30 میلیون دوز برای انگلستان و 120 میلیون دوز برای ژاپن را در صورت اثبات ایمن امضا کرد.

حفاظت

واکسن COVID-19 Pfizer ، به نام BNT2b2 ، در ایالات متحده و چین مورد آزمایش قرار گرفت. در تاریخ 4 مه سال 2020 ، اولین بیمار ثبت نام شده در آزمایش واکسن Pfizer در دانشگاه پزشکی مریلند در بالتیمور مورد آزمایش قرار گرفت. داوطلبان و واکسیناسیون هیچ سرنخی در مورد تزریق دوز واقعی (واکسن آزمایشی) یا دارونما (شاهد) ساخته شده از محلول نمکی نداشتند.

سرانجام ، حدود 40،000 نفر در این آزمایش شرکت کردند – یک آزمایش “دوسوکور” ، تصادفی و کنترل شده با دارونما انجام شد . بیانیه منتشر شده در 16 اکتبر 2020 حاکی از آن است که واکسن کرونا ویروس این شرکت می تواند تا پایان ماه نوامبر برای توزیع در سراسر آمریکا آماده باشد.

بدون ماشین خانوادگی

روز سه شنبه ، 10 نوامبر سال 2020 ، در پی انتشار اخبار واکسن ، ارزش شرکت آنها BioNTech به 21 میلیارد دلار افزایش یافت. به همین ترتیب پروفسور صحین و دکتر تورچی اکنون در میان 100 ثروتمند آلمان قرار دارند. این دو میلیاردر با دختر نوجوان خود در یک آپارتمان متوسط ​​در نزدیکی دفتر کار خود زندگی می کنند. هر روز صبح ، آنها برای کار در ماینتس رکاب می زنند. آنها ماشین ندارند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *