نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 3:39 ق.ظ

عامل شکل گیری نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی در دسترسی نابرابر به آموزش با کیفیت است

http://media.dolat.ir/uploads/org/160511338077210700.jpg

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک رئيس و مدیران کل سازمان استثنايي كشور و روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها؛ با تاکید بر اینکه در برنامه‌ريزي آموزشي بايد کیفیت و كميت آموزش براي افراد در هر سن متفاوت و مشخص باشد، گفت: عامل مهم در شکل‌گیری نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی در نابرابری در دسترسی به آموزش با کیفیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز محسن حاجی میرزایی  در گردهمایی مشترک رئيس و مدیران کل سازمان استثنايي كشور و روسای ادارات آموزش و پرورش استان ها؛ که به صورت ویدئوکنفرانس در ساختمان شهيدرجايي برگزار شد، ضمن تشکر از خلاقیت همکاران حوزه استثنایی در اهتمام به امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: یکی از مهمترین سوالاتی که مطرح می شود این است که فعالیت های آموزش و پرورش از چه زمانی شروع می شود؟ در حال حاضر آموزش ها را از دوره پیش دبستانی شروع می کنیم.

حاجي ميرزايي افزود: به اعتقاد من ماموریت آموزش و پرورش از بدو تولد شروع می شود. انسان بايد از ابتداي تولد تحت انضباط كامل تربيتي قرار گيرد و روند برنامه ريزي آموزشي از همان آغاز تولد جزو ماموريت هاي وزارت آموزش و پرورش است. آموزش به شکل گیری شخصیت و هویت منجر می شود و در کیفیت زندگی، معیشت و منزلت افراد تاثیرگذار است. آموزش است که به افراد امکان حضورفعال در حیات اجتماعی می دهد و آموزش های بدو تولد از مهمترین آموزش هایی است که در شکل گیری شاکله کودکان تاثیرگذار است. بنابراین در تمام آموزش کودکان بالینی بایستی از یک الگوی تربیتی استفاده شود و بدیهی است که بیشترین سهم را در قبل از دبستان، والدین و خانواده بر عهده دارند و باید برای توانمندی و مهارت والدین برنامه ریزی شود.

وزير آموزش و پرورش گفت:  نقطه عزیمت شکل گیری نابرابری های اجتماعی در نابرابری دسترسی به آموزش با کیفیت است. هر فرد از زمانی که به دنیا می آيد باید تحت آموزش و تربیت آگاهانه قرار گیرد . در برنامه ريزي آموزشي بايدکیفیت و كميت آموزش براي افراد  در هر سن متفاوت بوده و مشخص باشد که هر فرد در هر دوره زمانی چه آموزش هایی را با توجه به سن، ظرفیت و قابلیت خود دريافت كند.

عضو كابينه دولت تدبير و اميد با اشاره به اينكه آموزش هر فرد از بدو تولد جزو مطالبات مقام معظم رهبري است، گفت: ما مامور آغاز و پيشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت از نقطه تولد کودک هستيم. هر كودكي كه متولد مي شود باید تحت یک برنامه آموزشی خاص قرار گیرد. در اين برنامه آموزشي پدر، مادر و خانواده مهمترين نقش كليدي را برعهده دارند و ما موظفيم با يك برنامه منسجم آن را به انجام برسانيم.

وي گفت: اگر بخواهيم از روزهاي طلايي سال هاي اول زندگي كودكان به راحتي بگذريم، نبايد انتظار داشته باشيم وقتی شخصیت کودک شکل مي گيرد بتوانيم به راحتي آن را تغيير دهيم و چه بسيار استعدادهایی که به علت ناديده گرفتن سال هاي اوايل زندگي كودكان از دست می روند.

http://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *