نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:53 ق.ظ

انتقال سیگنال های الکتریکی از حالت فیزیکی به دیتا در شرکت صنایع خاک چینی ایران

https://www.ssic.ir/documents/10184/16101/748A4429.jpg/45a70271-b9e0-4b38-943a-248b0014999a?version=1.0&t=1603013960008

یک‌شنبه 27 مهر 1399

برای اولین بار در سطح کشور سیستم نوین انتقال سیگنال الکتریکی بر پایه تغییر ماهیت از حالت فیزیکی به دیتا، توسط مهندسین شرکت صنایع خاک چینی ایران طراحی و به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش  شستا رسانه و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع خاک چینی ایران، مدیر واحد برق شرکت صنایع خاک چینی ایران در مورد این سیستم نوین گفت:سالن هموژن یکی از سالن های استراتژیک و حیاتی این شرکت است که شامل سه دستگاه متحرک سنگین ، دودستگاه ریکلایمر و یک دستگاه استاکر است که تامین کننده مواد ورودی سه دستگاه آسیاب با مجموع 90 تن بر ساعت می باشد.

نعمت نقابی افزود: انتقال سیگنالهای الکتریکی قبلا در بخش هموژن بر عهده عوامل انسانی و کابل های انتقال سیگنالها و تجهیزات برقی و مکانیکی و کابل جمع کن ها بود که خطاهای انسانی، هزینه تامین بالای این کابل ها و همچنین زمانبر بودن تعمیرات، مهندسین را بر آن داشت که روش نوین با بهره مندی از تکنولوژی و سخت افزارهای جدید را طراحی و به مرحله اجرا درآورند.

وی در ادامه گفت: متخصصان برق وIT شرکت پروژه ای را بدین موضوع تعریف نموده و موفق به طراحی روش جدید با استفاده از plc های جدید و رادیوهای بی سیم شدند و با پیاده سازی آن ضمن کاهش چشمگیر هزینه ها، بهره وری تمامی عوامل را افزایش داده و ریسک سیستم را بیش از پیش کاهش دادند.

مدیر واحد برق افزود: انتقال سیگنالهای ارتباطی در سالن هموژن که قبلا توسط شرکت سازنده آلمانی طراحی و نصب شده بودند به مرور زمان مستهلک و باعث توقف خط تولید می شد.

نعمت نقابی در مورد سایر مزایای این طرح نوین گفت:با طراحی سیستم انتقال سیگنال جدید، کلیه تجهیزات برقی و مکانیکی کنار گذاشته شده و با تبدیل سیگنال الکتریکی توسط پی ال سی 1200 به دیتا و انتقال آن توسط آنتن میکروتک، توقفات سالن مذکور به صفر رسیده است و باعث پایداری بالا، کاهش منشا خطا، حداقل ریسک پذیری سیستم، ضریب اطمینان بالا در خصوص برقراری ارتباط بین نود ها در طول شبانه روز در بازه دمایی 20- الی 45 در طول سال شده است.

وی همچنین افزود: در طراحی و سیستم قبلی به دلیل صرف زمان برای تعمیرات و تعویض کابل خط تولید متوقف می شد در حالی که با راه اندازی این سیستم دیگر شاهد توقف خط تولید به دلیل انتقال داده ها در این سالن نخواهیم بود.

https://www.ssic.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *