نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 3:17 ب.ظ

هر ساله حدود 9 میلیون نفر از گرسنگی می میرند

اوضاع جاری و طوفان رسانه ای در باره ویروس کرونا همه  جمعیت کره زمین را تحت تاثیر خود قرار داده است .

در سال ۱۳۵۶ کتابی  در ایران ترجمه شد بنام : طرحی برای مبارزه با فقر جهانی توسط قهرمان قدرت نما  که یک نسخه از آن هنوز در کتابخانه من موجود و هدیه یکی از دوستان بود . این کتاب نوشته گونار میردال است . معرفی وی در ویکی پدیا  در زیر است اما اشاره ای به این کتاب نشده است.  کتاب در سال ۱۹۶۹ در اروپا چاپ شده است . در ۴۰۰ صفحه ترجمه شده و به تحلیل همه جانبه اقتصادی و اجتمای و ساختارهای حکومتی و مولفه های بسیار دیگری می پردازد .

گونار میردال به سوئدی  Gunnar Myrdal ۶ دسامبر ۱۸۹۸ – ۱۷ مه ۱۹۸۷) اقتصاددان، جامعه‌شناس و سیاستمدار اهل سوئد بود که در سال ۱۹۷۴ به همراه فریدریش آوگوست فون هایک اقتصاددان اتریشی موفق به دریافت جایزه نوبل در اقتصاد شد. از کتابهای ترجمه شده گونار میردال به فارسی می‌توان به عینیت در پژوهشهای اجتماعی ترجمه مجید روشنگر نام برد.

حالا به قسمتی از گزارش ساز مان ملل توجه کنید :

سازمان ملل هشدار داد تعداد افرادی که از گرسنگی می میرند می توانند در میان بیماری همه گیر دو برابر شوند.رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داده است که بدون همکاری جهانی و کمک مالی ، تعداد افرادی که از گرسنگی یا بیماری های مرتبط با گرسنگی می میرند ممکن است در سال جاری به دلیل سقوط اقتصادی بیماری همه گیر ویروس کرونا ، دو برابر شود.

مارک لوکاک ، معاون سازمان ملل گفت: “تأثیر آن احتمالاً برای اولین بار در 30 سال گذشته افزایش زیادی در تعداد افراد در فقر شدید است ، افرادی که باکمتر از 2 دلار در روز زندگی می کنند.

وی از ثروتمندترین کشورهای جهان می خواهد 90 میلیارد دلار به فقیرترین افراد کمک کنند. طبق گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل ، این مبلغ برای محافظت از 700 میلیون نفر از آسیب پذیرترین افراد جهان کافی خواهد بود.

طبق اعلام آژانس بین المللی امداد ، هر ساله حدود 9 میلیون نفر از گرسنگی می میرند. این رقم بیشتر از تلفات ایدز ، مالاریا و سل است. با این وجود ، متقاعد کردن کشورها – که بسیاری از آنها در داخل با چالش های گسترده ای دست و پنجه نرم می کنند – برای افزایش هزینه های کمک های خارجی در این بحران ، یک چالش خواهد بود.

آمار مرگ و میر ناشی از کرونا هنوز به ۲ میلیون نفر نرسیده است .

پنجاه سال پس از ارایه  نظریه یک برنده نوبل در اقتصاد برای رفع فقر جهانی ، جهان برای این موضوع هیچ کاری نکرده است. تنها با ۷ تا ۸ میلیارد دلار در سال جان این افراد حفظ می شود . اما برای این موضوع طوفان رسانه ای بپا نمی شود و مرگهای خاموش و بی سرو صدا آمارش کسانی را تکان نمی دهد. این در حالی است که فقط یک درصد از جمعیت در دنیا بیش از ۴۰ درصد ثروت دنیارا در اختیار دارند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *