نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 6:48 ق.ظ

هوش هیجانی راز رهبری در مواقع بحرانی است

Emotional Intelligence is the Secret to Leadership in Times of Crisis

اسکات تیلور و وندی مورفی استادان کالج بابسون30 سپتامبر 2020

در میان هرج و مرج ماههای اخیر ، جهان رهبرانی را به خود جلب کرده است که به نظر می رسد توانایی درست کردن کشتی نجات را دارند. ممکن است از برخی از آنها کمتر انتظار داشته باشیم ، مانند سران کشورهایی مانند نخست وزیر محبوب نیوزیلند ، ژاسیندا آردرن ، و آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان.  اما دیگرانی شاید کمتر مشهور هم بودند ، از جمله آدام سیلور ، نماینده NBA ، مایک رومان ، مدیر عامل 3M ، و اندرو کوومو ، فرماندار نیویورک.

با این حال ، ارتباط بین همه این ها را می توان در کلماتی که برای توصیف سبک های رهبری آنها استفاده شده است ، یافت. پاسخ آردرن به بیماری همه گیر “همدلانه” ، سیلور “صادقانه” و کوومو “اطمینان بخش” توصیف شده اند. هر یک از آنها رویکردی در خصوص رهبری دارند که به آنها امکان می دهد تا یک فضای احساسی مثبت را ایجاد کرده و برای دید مشترکی از چگونگی تحمل بحران های فعلی را همراهی کنند. به عنوان مثال ، پس از آنکه آردرن به دلیل قوانین فاصله اجتماعی از یک کافه شلوغ دور شد ، دفتر او گفت که “او فقط مانند بقیه باید منتظر می ماند” ، و این نشان می دهد که او تمایل دارد تا همان سختی های دیگر نیوزلندی ها را تحمل کند و احترام بگذارد.

همه چیز به احساسات برمی گردد

تحقیقات ما طی دو دهه گذشته نشان می دهد که صلاحیت عاطفی و اجتماعی از مولفه های اساسی رهبری موثر ، به ویژه نوع رهبری کارآفرینی است که برای پیمایش وضعیت عدم اطمینان و ابهام موجود در حال حاضر مورد نیاز است. رهبران کارآفرین تمرکز بیرونی و ذهنیت رشد دارند که آنها را قادر می سازد برای حل مشکلات پیچیده و تعریف نشده و ایجاد فرصت های جدید با دیگران همکاری کنند. آنها از مهارتهای اجتماعی و عاطفی خود برای ارتقا یک فضای احساسی مثبت و تأمین نیازهای کارمندان و شهروندان برای اعتماد ، امنیت و ارتباط در بحبوحه آشفتگی استفاده می کنند.

شایستگی احساسی و اجتماعی برای رهبران کارآفرین بسیار مهم است که در یکی از چالش برانگیزترین لحظات زندگی ما کار می کنند. در تحقیقات ما ، وقتی از افراد در همه فرهنگ ها و زمینه هاییکه می خواهیم درباره رهبران زندگی خود صحبت کنند ، آنها دائماً بر احساس این رهبران تمرکز می کنند. کیفیت هایی که به طور سنتی با رهبری مرتبط هستند ، مانند هوش ، قدرت و تخصص ، بندرت ذکر می شوند. مطمئناً این صفات مهم هستند ، اما تحقیقات ما نشان می دهد که شایستگی عاطفی و اجتماعی چیزی است که رهبران موثر و ناکارآمد را از یکدیگر متمایز می کند.

تعامل عاطفی عملکرد کارمندان را افزایش می دهد

تحقیقات همچنین به طور مداوم نشان می دهد که صلاحیت عاطفی و اجتماعی رهبران نتایج مثبت کسب و کار را ایجاد می کند. تعامل عاطفی با عملکرد و تعهد مدیران مرتبط است و احساسات مثبت باعث افزایش عملکرد شغلی کارکنان ، کاهش هزینه مالی سازمان و رشد افراد در زمان عدم اطمینان می شود. با کاهش شلوغی داخلی کارکنان ناشی از استرس در محل کار و تعاملات منفی – به ویژه در مواقع چالش برانگیز – رهبران دارای مهارت احساسی راه را برای بهره وری ، خلاقیت ، گشودگی و همکاری باز می کنند.

مشاغل در حال حاضر با بحرانهای متعدد بصورت همزمان روبرو هستند: عواقب مالی همه گیری ، تغییر محل به کار از راه دور ، و تمرکز مجدد بر روی موضوعات عدالت نژادی. رهبران کارآفرین برای هدایت تیمها و سازمانهای خود به طور موثر در ماههای آینده باید به جو احساسی سازمانهای خود توجه کرده و دید مشترکی را برای برخورد با طوفان ایجاد کنند.

ارتباط کلیدی است

در زمان عدم اطمینان ، کارمندان می خواهند از رهبران خود صحبتهایی را بشنوند. چندین نفر از مقامات دولتی که بسیار مورد ستایش قرار می گیرند ، از جمله آردرن و کوومو ، روزانه جلسات توجیهی ویروس کرونا را برای اطلاع شهروندان برگزار می کردند. تحقیقات گذشته نشان داده است که در یک بحران ، به طور مشابه ارتباطات مداوم رهبران شرکتها بسیار ارزشمند هستند. مدیرانی مانند مارک زاکربرگ که در مورد همه گیری یا مسائل مربوط به عدالت نژادی سکوت کرده اند مورد انتقاد شدید کارمندان قرار گرفته اند.

دوم ، به خاطر داشته باشید که ارتباط از راه دور باعث آسیب عاطفی کارمندان می شود. رهبران باید بیشتر از طریق ارتباطات رسمی و چک های غیررسمی با کارمندان درگیر شوند. تماس مکرر با کارمندان می تواند به مدیران کمک کند تا زمانی که روحیه افت می کند آن را شناسایی کرده و روش هایی را برای کنار آمدن با استرس ارائه دهند. با همدلی ارتباط برقرار کنید تا به کارمندان اطمینان دهید همه با هم در بحران هستند.

سوم ، فضایی را برای پردازش استرس و احساسات خود ایجاد کنید. رهبران کارآفرین کارآمد شرایطی را برای کارمندان ایجاد می کنند تا در طول مبارزه با بحران کار کنند ، و کارگران را تشویق می کنند که برای خود وقت بگذارند و برای جلوگیری از فرسودگی شغلی آنچه را که لازم دارند انجام دهند. علاوه بر این ، روشن کنید که صدای کارمندان مهم است. پس از اینکه استارباکس از پوشیدن تجهیزات Black Lives Matter برای کارگران را منع کرد ، واکنش سریع و شدید بود. اجازه دادن به کانالهای کارگری برای بیان نظرات آنها کمک می کند تا استرس را پردازش کنند ، این امر گفتگوی شفاف با مدیران را تقویت می کند و اعتماد کارکنان به سازمانهایشان را افزایش می دهد.

چهارم ، راه هایی برای جلوگیری از فرسایش ارتباط اجتماعی توسط کار از راه دور پیدا کنید. از آنجا که کارمندان به طور فزاینده ای از جلسات ویدئویی بدون وقفه خسته شده اند ، گفتگوها در بین همکاران کاهش یافته است. برای ورود به سیستم و برقراری مجدد ارتباطات اجتماعی بخشی از وقت خود را به این  جلسات اختصاص دهید. بدانید که گاهی اوقات “کارآمدترین” روش ارتباطی موثرترین نیست ، همانطور که راه انداز اسکوتر پرنده پس از اخراج 400 کارمند بیش از Zoom یاد گرفت. در صورت امکان ، تلفن را بردارید تا اینکه ایمیل بفرستید یا مکالمه های شخصی را به جای چت تصویری از طریق تلفن برقرار کنید. این تغییرات کوچک می تواند به کاهش “خستگی بزرگنمایی” و اضافه بار ورودی کمک کند.

سرانجام ، رهبران باید برای کارگران روشن کنند که شرکت به دنبال رفاه آنها در یک دوره دشوار است. در ابتدای شیوع همه گیری ، اسموکرز به کارمندان کمک هزینه های زیادی اعطا کرد ، اعلام کرد که هزینه آزمایش آزمایش ویروس کرونا را پرداخت می کند و مرخصی استعلاجی را به طور چشمگیری گسترش می دهد. شرکتهای فناوری مانند Google با اعلام اینکه اجازه کار از راه دور را تا سال 2021 فراهم می کنند ، به نگرانی در مورد بازگشت به دفتر پاسخ داده اند. مدیران باید برای مطابقت با برنامه کارمندان که چندین مسئولیت را متعادل می کنند ، به ویژه مراقبت از کودکان ، کار کنند.

خواه یک تیم کوچک یا یک سازمان بزرگ را مدیریت کنید ، صلاحیت عاطفی و اجتماعی برای هدایت در آشفتگی ماههای آینده بسیار مهم خواهد بود. رهبران کارآفرین با اقدام قاطع ، تشویق بازخورد ، تقویت همکاری و مدیریت جو احساسی سازمان خود موفق می شوند. با تقویت ارتباط با کارمندان و تنظیم لحن مثبت ، می توانید یک دیدگاه مشترک و تعهد در برابر هوای طوفانی ایجاد کنید.

https://www.entrepreneur.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *