نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 1:38 ق.ظ

مهم‌ترین امر در بخش آزمایشگاه‌ها؛ استقرار نظام ایمنی، بهداشت و محیط ‌زیست

مهم‌ترین امر در بخش آزمایشگاه‌ها؛ استقرار نظام ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست

۱۴ مهر ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر نیسی در نشست خبری مجازی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری که امروز (دوشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: اگر به استقرار نظام ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست در آزمایشگاه‌ها توجه نکنیم، ممکن است مشکلاتی اساسی ایجاد شود؛ این امر هم نیازمند بودجه است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: اختصاص یک میلیارد دلار به بخش آزمایشگاه‌های کشور از محل فاینانس به خاطر تحریم‌های ظالمانه، دچار مشکل شده است.

دکتر نیسی با اشاره به فراخوان عمومی سال ۱۳۹۷ به دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور برای استفاه از فاینانس، ۲۱ طرح ارائه کردند که این ۲۱ طرح نیازمند ۱.۲۵۰ میلیارد دلار است.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، در پایان سخنان خود بیان داشت: برای تهیه منابع علمی و مقالات روز دنیا از مجموعه‌های وب‌آف‌ساینس، ساینس دایرکت و اسکوپوس مجموعاً ۱۶ میلیون یورو هزینه شده است که ۹ میلیون یورو آن سهم وزارت علوم برای این کار بوده است.

۲۰۰ انجمن علمی زیرمجموعه وزارت علوم دارای رتبه «آ» و «ب» هستند

دکتر محمد جلالی، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران نیز در این نشست با اشاره به وجود حدود ۴۰۰ انجمن علمی در زیرمجموعه وزارت علوم، اظهار داشت: بر اساس رتبه‌بندی و ارزیابی با معیارهای مشخص کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، بیش از ۲۰۰ انجمن دارای رتبه «آ» و «ب» هستند.

وی درخصوص نقش کمیسیون انجمن‌های علمی در تنظیم‌گری انجمن‌های علمی، بیان داشت: این انجمن‌ها نهادهای مستقل و مردمی علمی هستند که رسالت ترویج علم در حوزه تخصصی دارند و نقش مرجعیت در حوزه تخصصی را ایفا می‌کنند.

https://www.msrt.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *