نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:30 ق.ظ

ارزش سهام شرکتهای بزرگ انرژی و میزان توجهشان به محیط زیست

3 اکتبر 2020

افزایش ارزش بازار توسط NextEra Energy با گرایش سبز ، آن را از Chevron جلوتر و دقیقاً زیر ExxonMobil قرار داده است

به نشانه تغییر ثروت در تجارت انرژی ، شرکت برق با  گرایش  سبز NextEra Energy روز جمعه با غول نفتی Exxon Mobil برای برتری بازار سرمایه درگیر شد.

NextEra ، که صاحب دو شرکت برق در فلوریدا است و خود را به عنوان “بزرگترین تولید کننده انرژی های تجدید پذیر از باد و خورشید در جهان” معرفی می کند ، جلسه جمعه را با سرمایه بازار 137.7 میلیارد دلار به پایان رساند.

NextEra در واقع در این جلسه از اکسون موبیل پیشی گرفت ، اما این امر در سطحی درست زیر ارزش بازار 139.4 میلیارد دلار ی غول نفتی به پایان رسید. شورون این روز را با ارزش 132.9 میلیارد دلار بست.

سهام NextEra امسال 18 درصد افزایش یافته است زیرا سیاست های توسعه انرژی سبز و مقابله با تغییرات آب و هوا یی را پیش گرفته است در حالیکه ایجاد تردید در مورد ماندگاری نفت به عنوان سوخت پاک دچار تزلزل شده است.

اما NetEra Energy همچنان یک شرکت بسیار کوچکتر از ExxonMobil است.

در سال 2019 ، NextEra سود 3.8 میلیارد دلاری از درآمد 19 میلیارد دلاری را گزارش کرد و این شرکت حدود 14000 همکار دارد.

در همین دوره ، اکسون موبیل سود 14.3 میلیارد دلاری از درآمد 265 میلیارد دلاری را گزارش کرد. این غول نفتی 75000 همکار دارد.

اکسون موبیل در سال ویروس کرونا  2020 با کاهش قیمت ، بیش از نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده است. این شرکت در ماه آگوست از شاخص معتبر داو جونز عقب نشینی کرد ، که نشان دهنده کاهش اعتبار شرکت های نفتی به عنوان سیاست های مقابله با آن  تقویت تغییرات سایر شرکت های سبز را باید در نظر داشته باشند .  

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *