نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 10:01 ق.ظ

جهان با اهداف آب و هوایی کنفرانس پاریس هنوز فاصله زیادی دارد

https://global.unitednations.entermediadb.net/assets/mediadb/services/module/asset/downloads/preset/Libraries/Production+Library/24-03-2021_WMO_Belgium.jpg/image1170x530cropped.jpg

بوریس جردن8 آوریل 2021

رئیس کنفرانس مهم آینده آب و هوا در سازمان ملل ، COP26 ، گفته است که جهان از رسیدن به اهداف موافقت نامه  پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی “فاصله زیادی دارد”.

سیاستمدار بریتانیایی آلوک شارما هنگام بحث جهانی در مورد انتقال “سبز” در بخشهایی مانند انرژی ، حمل و نقل و سیستمهای غذایی ، که به عنوان بخشی از جلسات بهار 2021 بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (IMF) برگزار شد ، صحبت می کرد.

وی در این نشست مجازی گفت: “اقیانوس ها در حال گرم شدن هستند ، طوفان ها در حال شدت گرفتن هستند ، و با این حال ما فاصله زیادی در رسیدن به اهداف توافق نامه پاریس داریم.” “مگر اینکه ما در حال حاضر اقدام کنیم . هزینه انسانی ، اقتصادی و زیست محیطی از هر آنچه قبلاً بشریت دیده است ، بسیار بیشتر خواهد بود.”

COP26 ، که در ماه نوامبر در گلاسکو ، اسکاتلند برگزار می شود ، هدف آن تسریع در عمل به اهداف پاریس است که هدف اصلی آن محدود کردن افزایش درجه حرارت جهانی به 1.5 درجه بالاتر از سطح پیش صنعتی با جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای است.

جان کری ، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور آب و هوا ، این کنفرانس را “آخرین و بهترین فرصتی که برای واقعی و جدی شدن داریم” خواند. وی به ویژه از کشورهای پیشرفته خواست تا تلاش های خود را برای کاهش میزان انتشار بیشتر کنند.

“ضروری است که ما جاه طلبی را در این زمینه افزایش دهیم. ما هدف گلاسگو را گام بعدی در تعیین نه آنچه می خواهیم انجام دهیم ، بلکه آنچه که واقعاً باید انجام دهیم ، تا بتوانیم کار واقعی را انجام دهیم ، قرار دهیم. “

برای شاهزاده ویلیام ، دوک کمبریج ، COP26 فرصتی برای قرار دادن طبیعت در قلب نبرد آب و هوا است. وی با اشاره به اینکه هزینه ها تاکنون کم بوده است ، خواستار سرمایه گذاری بانک ها در طبیعت شد.

وی گفت: “ما نمی توانیم بدون سرمایه گذاری در طبیعت ، از ویروس کرونا خلاصی یابیم ، فقر جهانی را ریشه کن کنیم ، به انتشار خالص صفر برسیم یا با تغییرات آب و هوا سازگار شویم.”

طبق گفته دامیلولا اوگنبیی ، مدیر ارشد اجرایی انرژی پایدار برای همه (SEforALL) ، از سازمان ملل ، دسترسی به انرژی نیز باید بخشی از انتقال سبز باشد.

به گفته وی ، در سطح جهان ، نزدیک به 800 میلیون نفر به برق دسترسی ندارند ، در حالی که 2.8 میلیارد نفر به منابع آشپزی تمیز دسترسی ندارند ، که معادل جمعیت آفریقا ، اروپا و چین است.

وی برای تغییر زندگی توصیه كرد كه دولتها بر سیاستهای مربوط به ارتقای انرژی تجدیدپذیر و پایدار و سهولت انجام تجارت و مقررات متمركز شوند. باز هم ، تأمین مالی در اینجا ، همراه با تعهد لازم است.

خانم اوگنبیی ، که همچنین نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای انرژی پایدار است ، گفت: “همه ما می بینیم که در سطح جهانی ، هنگامی که دور هم جمع می شویم ، تنها کار شگفت انگیزی است که می توانیم انجام دهیم و تامین واکسن COVID نمونه کاملی برای همه است.”.

“ما به معنای واقعی کلمه باید واکسن داشته باشیم تا به بسیاری از کشورهای در حال توسعه کمک کنیم ، زیرا این بدان معنا نیست که آنها نمی خواهند استفاده کنند یا نمی خواهند کار درستی انجام دهند. این یک واقعیت است که اگر شما نیاز به رفع کرونا دارید ، بودجه زیادی لازم است.

https://news.un.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *