نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:39 ق.ظ

بالا بردن ضریب هوشی زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیت در شرکتها

28 January 2021

موضوعات زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیت ESG اکنون یکی از مهمترین موضوعات برای هیئت مدیره هاست . کارمندان و سرمایه گذاران به طور یکسان انتظار دارند شرکت ها نقش فعالی در بهبود جامعه داشته باشند.مدیران ارشد اطلاعات فرصتی برای انعطاف پذیری مهارت مدیریت داده خود دارند و به عنوان مشاور قابل اعتماد در مورد کیفیت و ارزش داده های ESG خدمت می کنند.

تنها چند روز پس از انتخابات نوامبر ، مرکز Deloitte برای اثربخشی هیئت مدیره امروز یک کارگاه آموزشی خصوصی برای مدیران ارشد در مورد داغترین موضوعات در دستورکارهای اتاق هیئت مدیره ایالات متحده برگزار کرد. سخنرانان میهمان سه نفر از اعضای هیئت مدیره زن باتجربه و با تخصص تجارت جمعی از صنایع مهندسی ، بیمه و بهداشت و درمان گرفته تا موسسات مالی ، دانشگاه های دولتی و شرکت های رسانه ای بودند.

واکنش و بهبود همه گیری کرونا به طور طبیعی در فهرست موضوعات داغ برتر آنها قرار گرفت و به دنبال آن نگرانی ها درباره رکود اقتصادی در سال 2021 وجود داشت. اما سومین موضوع  که ممکن است CIO ها را متعجب کند موضوعات مسائل زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیت بود  (ESG) امروزه بیش از هر زمان دیگری توجه هیئت مدیره ها را به خود جلب می کند.

قبل از اینکه همه گیری جهانی دنیا را در بحران ببرد ، مدیران ارشد اجرایی و مدیر ارشد سرمایه گذاری بودند بودند که بیشترین توجه را به مسائل ESG داشتند ، نه مدیران فناوری. در شرایط حاضر که به طور انحصاری حسابرسان در حال بررسی انطباق با مقررات سرمایه گذاران آگاه اجتماعی هستند که معیارهای پایداری را ردیابی می کنند ، ESG در جهان پس از همه گیری ما یک موضوع استراتژیک در دستور کار هیئت مدیره است.

اندازه گیری فرهنگ شرکت

کریستن سالیوان ، شریکی که خدمات پایداری Deloitte & Touche را هدایت می کند ، می گوید: “ممکن است بسیاری از CIO ها ارتباطی را برای این موضوعات مشاهده نکنند ، اما این مربوط به داده ها است و به استفاده از روشهای مبتنی بر داده برای ارزیابی استراتژی بلند مدت می انجامد.

به گفته یکی از سخنرانان کارگاه ، داده ها “در هر دو طرف معادله بسیار حیاتی هستند”. “اما این فرهنگ شرکت است که عامل ارتباطی است که این موضوعات سه گانه را  تقویت خواهد کرد.”  این زمانی است که مدیران اعضای هیئت مدیره ها نیز موافقت کرده اند که چگونه جنبش زندگی سیاه به ویژه احساس آنها را در مورد تغییر چشمگیر انتظارات کارمندان افزایش داده است.

کریستین اسپادافور ، رییس هیئت مدیره باتجربه ، مفسر بازرگانی بی بی سی و مدیرعامل گروه SpadaforClay Group می گوید: “این تغییر از سرمایه داری سهامدار به ذینفعان است ، که در مورد شرکت هایی است که نقش یکپارچه و مسئولیت پذیرتری در بهبود جامعه دارند. “کارمندان ، شرکای تجاری و سرمایه گذاران همه می خواهند و انتظار دارند که نقش شرکت فراتر از تمرکز بر سهامداران رشد کند.”

اسپادافور خاطرنشان می کند ، سرمایه گذاران نهادی به طور فزاینده ای از شرکت ها درخواست داده در مورد تنوع تیم اجرایی ارشد و اعضای هیئت مدیره را دارند. “این امر هنوز در ایالات متحده اتفاق نمی افتد ، اما تنظیم کننده های خارج از کشور اکنون از شرکت ها می خواهند که پیشرفت خود را در دستیابی به معیارهای خاص ESG گزارش دهند.”به عنوان مثال در انگلستان ، شرکت های دولتی با بیش از 250 کارمند باید نسبت حقوق بین مدیران عامل و متوسط ​​کارمندان را فاش کنند.

فوری ، پیچیده و فراوان

آنجلا یوکم ، مدیر ارشد تحول و دیجیتال Novant Health ، یک سیستم بهداشتی و درمانی غیرانتفاعی و یکپارچه که به 4 میلیون بیمار در چندین ایالت جنوبی خدمات می دهد ، می گوید: “هیئت مدیره ما بسیار درگیر این موضوع است.

یوكم می افزاید ، از آنجا كه “فناوری همه چیز را لمس می كند” ، CIO ها به طور منحصر به فرد قادر به درک و برقراری ارتباط در مورد منابع داده و توانایی های دیجیتالی هستند که شرکت های آنها می توانند در زمینه های مختلف ESG متمرکز بر آن شوند. “این بر تمامی حوزه های کسب و کار ما تأثیر می گذارد ، از نحوه فکر کردن در مورد پایداری  ، تا اینکه چگونه از جوامع بدون دسترسی آسان به مراکز اشتغال سنتی راههای استعدادیابی را دنبال می کنیم.”

Sullivan می گوید: “همه این منابع جدید بررسی و اندازه گیری ، پیچیدگی داده ها را افزایش می دهند” ، و با اشاره به اینکه چگونه ورودی های استانداردتر و به راحتی اندازه گیری شده (مانند ارز) از قبل دارای این کنترل ها “در سیستم ها هستند و برای افشای اطلاعات آماده شده اند”.

چندین متخصص گفتند ، این فرصتی برای CIO ها  است كه زمینه های اولویت هیئت مدیره را بشناسند و به عنوان نوعی شاهد خبره در مورد كیفیت و ارزش داده های ESG عمل كنند. آیا منبع معتبر است؟ آیا داده ها به موقع است؟ چگونه ایمن و قابل دسترسی است؟  

ملانی اشتاینر ، رییس هیئت مدیره زیست محیطی ایالات متحده (Nasdaq: ECOL) ، جایی که او ریاست کمیته ریسک و مسئولیت شرکت را بر عهده دارد ، می گوید: “برای من ، دهه آینده در مورد پایداری ، تنوع و دیجیتال به عنوان موضوع بزرگ است.” وی اضافه می کند که ارتباط بین مسائل ESG و CIO همچنین در مکالمات مربوط به امنیت و انعطاف پذیری زنجیره های تأمین دیجیتالی یک شرکت نشان داده می شود.

https://www.cio.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *