نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 1:21 ق.ظ

تصویب آیین‌نامه اجرایی «روش احراز عمق ساخت داخل و تحقق آن

http://media.dolat.ir/uploads/org/160181538993517900.jpg

يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹

هیئت وزیران به استناد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و به منظور شناسایی عمق ساخت داخل محصولات داخلی (با هدف انجام حمایت‌ هدفمند و به موقع از سوی دولت) آیین‌نامه اجرایی مربوط به روش احراز عمق ساخت داخل و تحقق آن را در ۷ ماده به تصویب رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه ۹ مهر ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت (با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت خانه های نفت، نیرو، جهادکشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) آیین نامه اجرایی تبصره جزء (۳) بند (الف) ماده (۴) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی درخصوص روش احراز عمق ساخت داخل و تحقق آن را به تصویب رساند.

بر اساس این آیین نامه، عمق ساخت داخل، میزان مجموع سهم ارزش عوامل تولید و نهاده‌های به کار رفته در فرآیند ساخت محصولات داخلی که در قلمرو جغرافیایی کشور ایجاد شده، می باشد. هم چنین، درصد عمق ساخت کلیه خدماتی که در قلمرو جغرافیایی کشور ارائه می‌شوند معادل درصد سهم نیروی کار ایرانی در ارائه آن خدمت است.

درصد عمق ساخت داخل هر یک از کالاها و خدمات که با روش شاخص‌های ارزش جزء به جزء (IPI) تعیین شده، در پنج بازه “۲۰ درصد و کمتر از آن”، ” بیش از ۲۰ تا ۴۰ درصد”، ” بیش از ۴۰ تا ۶۰ درصد”، “بیش از ۶۰ تا ۸۰ درصد” و “بیش از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد” تعریف می شود.

مطابق آیین نامه مزبور چنانچه خلاف واقع بودن اظهار بنگاه اقتصادی درخصوص درصد عمق ساخت داخل کالا یا خدمتی، برای وزارت صمت محرز شود نسبت به اصلاح درصد عمق ساخت اقدام شده، در صورت تکرار نسبت به حذف بنگاه از سامانه به مدت سه ماه و در صورت تکرار مجدد نسبت به حذف بنگاه به مدت دو سال اقدام می شود.

علاوه بر این، عدم اظهار درصد عمق ساخت داخل حداکثر شش ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه، موجب خروج بنگاه اقتصادی از فهرست توانمندی‌های مندرج در سامانه می‌گردد.

http://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *