نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

21 اردیبهشت 1403 7:25 ق.ظ

تونل جدید آلپ سوئیس قرار است ارتباطات ریلی اروپا را متحول کند

With the Ceneri tunnel open the new rail route through the Alps is finally complete

توسط ناتالی اولوف-اورس4 سپتامبر 2020

با باز شدن تونل Ceneri ، مسیر جدید راه آهن از طریق آلپ سرانجام کامل می شود.سوئیس روز جمعه تونل Ceneri خود را افتتاح کرد . این  یک پروژه تکمیلی است که در مسیر جدیدی از طریق کوه های آلپ گذر می کند و باید ارتباطات ریلی بین شمال و جنوب اروپا را تغییر دهد.

پس از افتتاح تونل لوتسبرگ در سال 2007 و تونل گوتارد در سال 2016 ، Ceneri در منطقه تیچینوی جنوبی سوئیس مرحله نهایی اتصال راه آهن جدید از طریق پروژه آلپ است.

این مسیر جریان کالا را در امتداد یک دالان حمل و نقل ریلی از دریای شمال در روتردام ، بزرگترین بندر دریایی اروپا ، به جنوا ، بزرگترین بندر ایتالیا ، در دریای مدیترانه ، کاهش دهد.

امید است که این لینک با ارائه یک مسیر راه آهن جایگزین ، تعداد کامیون هایی را که در کوه های آلپ در حال تردد هستند ، کاهش دهد.

اما تونل Ceneri به طول 15.4 کیلومتر که در ماه دسامبر به طور کامل وارد سرویس می شود ، همچنین مسافرینی را که از بزرگترین رشته کوه غربی اروپا عبور می کنند ، کاهش می دهد.به عنوان مثال ، زمان سفر بین زوریخ و میلان – که قبلاً به طور قابل توجهی توسط تونل گوتارد کوتاه شده بود – با 40 دقیقه کاهش به سه ساعت کاهش می یابد.

حمل بار در سوئیس مدتهاست که به لوکوموتیوهای قدرتمند برای پیمایش در گردنه های کوهستان احتیاج دارد – و همچنین عملیات سنگینی برای بارگیری کانتینرها در قطارها در مرز های یک کشور محصور در خشکی می باشد.

وینسنت داکروت ، مدیر اجرایی راه آهن فدرال سوئیس در مراسم راه اندازی به خبرگزاری فرانسه گفت: “این آخرین حلقه از مسیری است که به ما یک خط صاف از طریق کوه های آلپ می دهد.”

وی با تأکید بر مزایای زیست محیطی گفت: “در آینده ، ما می توانیم قطارهای باری به طول 750 متر داشته باشیم که می تواند تا 2100 تن کالا را حمل کند”.

وی گفت: با خارج كردن معادل 3000 كامیون از جاده ها و حمل و نقل کانتینرها در مسیر ریلی جدید ، می توان انتشار دی اکسید کربن را 900 تن در روز کاهش داد.

“پروژه قرن”

این تونل ، در ارتفاع 329 متری از سطح دریا ، باید 170 قطار باری و 180 قطار مسافری را در روز گذر دهد.

رییس جمهور سوئیس ، سیمونتا ساماراگا ، در مراسمی که توسط آلفورن ها و نوازندگان مناطق آلمانی زبان سوئیس و ایتالیایی زبان تیچینو ترتیب داده شده بود ، تونل را به طور رسمی افتتاح کرد ، که نمادی از پیوند جدید بین شمال و جنوب کشور این کوهستانی است.با عبور اولین قطار باری از جنوب ، سوماراگا روبان را در انتهای شمالی برید.رئیس جمهور به خبرگزاری فرانسه گفت: “این خط قطار جدید از طریق آلپ پروژه قرن برای کشور ما است.”

وی گفت: “این بزرگترین سرمایه گذاری است که ما تاکنون انجام داده ایم.”

طرح NRLA در ابتدا با همه پرسی در سال 1992 تصویب شد. هزینه این پروژه سه تونلی 24 میلیارد فرانک سوئیس (26.4 میلیارد دلار ، 22.7 میلیارد یورو) بود و بخشی از آن با عوارض برای وسایل نقلیه سنگین تأمین می شد.

هزینه تونل Ceneri  معادل ۶/۳ میلیارد فرانک – بسیار زودتر از 12.2 میلیارد سرمایه گذاری شده در تونل گوتارد ، که طولانی ترین تونل جهان با 57 کیلومتر طول است ، بوده است .

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *