نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:49 ق.ظ

قرارداد هوندا و جنرال موتورز برای نوآوری در آینده

Honda, General Motors sign deal to work on vehicles together

توسط تام کریشر 3 سپتامبر 2020

در این عکس در روز 30 ژانویه 2020 ، یک عکاس پس از یک کنفرانس خبری در دیترویت ، تصاویری از سلول سوختی نسل بعدی General Motors-Honda را به ثبت می رساند. روز پنجشنبه ، 3 سپتامبر ، جنرال موتورز و هوندا گفتند که آنها توافق نامه ای را برای کار مشترک بر روی زیرساخت های مشترک خودرو و قوای محرکه در آمریکای شمالی را امضا کرده اند. این شرکت ها می گویند بحث برنامه ریزی در مورد خودروهای مشترک طراحی شده بلافاصله آغاز می شود و شامل وسایل نقلیه ای است که هم از طریق موتورهای الکتریکی و هم از موتورهای احتراق داخلی تأمین می شوند.

جنرال موتورز و هوندا در حال حرکت به سمت اتحادی در آمریکای شمالی برای تقسیم هزینه های توسعه وسایل نقلیه و فناوری هستند زیرا صنعت به سمت وسایل نقلیه برقی و خودمختار حرکت می کند.

تفاهم نامه غیر الزام آور بوده و شرکت ها می گویند که آنها قصد دارند زیرساخت های خودرو و همچنین موتورها و سیستم انتقال قدرت را به اشتراک بگذارند.

این نشانه دیگری از افزایش ادغام در تجارت خودرو است زیرا شرکت ها با سرمایه های هنگفتی برای تولید محصولات فعلی و همچنین وسایل نقلیه مجهز به باتری و خودران ها مواجه هستند.

جف ویندوو  و ادوارد جونز تحلیلگر ، گفتند: “صنعت خودرو دارای سابقه طولانی ای است که تحت فشار هزینه ها و  با حاشیه کم (سود) تحت فشار قرار می گیرد.” “آنها در تلاشند تا در اینجا با یک فرآیند گران قیمت تولید وسیله نقلیه ، بتوانند این کار را تا حد ممکن کارآمد انجام دهند.”

در مورد اینکه چه وسایلی به طور مشترک تولید می شوند ، جزئیاتی ارائه نشده است ، اما این شرکت ها در بیانیه ای اعلام کردند که کار برنامه ریزی بلافاصله آغاز می شود و شامل وسایل نقلیه ای است که هم از طریق موتورهای الکتریکی و هم از موتورهای احتراق داخلی کارمی کنند. کارهای مهندسی از اوایل سال آینده آغاز می شود. آنها همچنین در زمینه ساخت ، خرید قطعات ، تحقیق وتوسعه همکاری خواهند کرد.

در اوایل سال جاری ، فورد رقیب Crosstown قراداد مشابهی را با فولکس واگن آلمان به پایان رساند ، در حالی که خودروساز ایتالیایی-آمریکایی فیات کرایسلر در اوایل سال 2021 در حال ادغام با PSA پژو فرانسه است.

در قرارداد GM-Honda ، شرکت ها می گویند که آنها در “طیف وسیعی از وسایل نقلیه فروخته شده با مارک های مشخص هر شرکت” همکاری خواهند کرد.

این اعلامیه بر اساس کارهایی است که شرکت ها به طور مشترک روی وسایل نقلیه  با سلول سوختی برقی و هیدروژنی و همچنین یک وسیله نقلیه خودمختار انجام داده اند. در ماه آوریل ، این شرکت ها اعلام کردند که مشترکاً دو خودروی الکتریکی برای هوندا بر اساس پلت فرم جهانی خودروهای الکتریکی GM تولید خواهند کرد. ویندو گفت که کار پیل سوختی از سال 2013 آغاز شده است ، بنابراین تعجبی نیست که این همکاری گسترش یابد.

مارک روس ، رئیس جنرال موتورز روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: “این اتحاد به هر دو شرکت کمک خواهد کرد تا با آزادسازی منابع اضافی ، سرمایه گذاری در زمینه نوآوری در آینده را تسریع کنند.” وی گفت كه این شركت ها “هم افزایی قابل توجهی” در تولید وسایل نقلیه به دست می آورند.

معاون اجرایی هوندا ، سیجی کورایشی در این بیانیه گفت: “ما می توانیم در آمریکای شمالی به بازدهی قابل توجهی در هزینه برسیم که ضمن حفظ پیشنهادات محصول متمایز و رقابتی خود به ما امکان سرمایه گذاری در فناوری در آینده را بدهد.”

در این بیانیه آمده است که این اتحاد توسط کمیته مشترکی از مدیران ارشد هر دو شرکت اداره می شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *