نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 1:00 ب.ظ

اتوبوس بدون تماس برای زمان اپیدمی طراحی شد

covid

25 آگوست 2020 توسط محمد عبدالفتاح

هدف از طراحی جدید حمل و نقل عمومی این است كه با كمترین تماس ، استفاده از پارچه ضد میكروبی و نصب دسته های ضدعفونی كننده ، با دادن اطمینان به مسافران آنها را برای استفاده از اتوبوس سوار كند.

“Futurebus” که توسط یک تیم بین المللی طراحی شده است و شامل یک دانشجوی دانشگاه Northwwest West Ryan است ، با ترکیب همه ورودی ها و پیاده روها در یک درب کشویی بزرگ ، شیوه سوار و پیاده شدن مسافران از اتوبوس را تغییر می دهد. این اتوبوس اجازه می دهد تا مسافران آزادانه و بدون تماس با جایی در داخل اتوبوس از آن خارج شوند.

این طرح برنده جایزه برتر در FourC Challenge ، یک مسابقه طراحی بین المللی با حمایت مالی دانشکده طراحی دانشگاه جیو تانگ شانگهای است. این رقابت به طور کامل بصورت آنلاین برگزار شد و این امکان را برای ادامه تجربیات جهانی برای دانشجویان در شرایطی فراهم می کند که COVID-19 محدودیت های سنگینی را در سفر و ایجاد تعامل بوجود آورده است.

Ryan Teo که در زمینه طراحی محصولات ، مهندسی و مردم شناسی به عنوان بخشی از برنامه مطالعات مهندسی یکپارچه مک کورمیک مطالعه می کند ، گفت: “ما از گل قاصدک الهام گرفتیم.” “قاصدک گلبرگهای خود را به طور گسترده ای باز می کند ، و باعث می شود بذرهای آن آزادانه پراکنده شوند. ما می خواستیم  همین آزادی حرکت را به مسافران  بدهیم تا تماس ها  را به حداقل برساند.”

این تیم همچنین جهت فراهم آوردن حریم خصوصی ، جهت صندلی را تغییر داده و از پارچه ای با مس تزریقی و مقرون به صرفه که برای کاهش عوامل بیماری زا شناخته شده است ، استفاده کردند.

دستگیره ها یک فرصت طراحی دیگر برای تیم ایجاد کرده است. دسته های جدید دارای یک لوله از جنس استنلس استیل است که توسط یک بسته بندی پلاستیکی یکبار مصرف پوشانده شده است. هر بار که اتوبوس متوقف شود ، دسته چرخشی آهسته و 360 درجه ایجاد می کند و این امکان را می دهد که با استفاده از یک نوار نور 254 نانومتری UV در پشت دسته ، استریل سطح کل لوله انجام شود.

تیم برنده جایزه همچنین شامل دانشجویان دانشکده طراحی دانشگاه جیانگ تانگ ، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ و دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد بود.

چهل تیم شرکت کننده از 52 دانشکده و دانشگاه در سراسر جهان شش طرح ابتکاری را در 24 ساعت از جمله در زمینه های تیم سازی ، حل مسئله و تولید نمونه اولیه به پایان رساندند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *