نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 2:42 ق.ظ

بحران اپیدمی، سرعت حرکت روزنامه ها را به آینده دیجیتالی تسریع می کند

Jobs all along the newspaper production chain are at risk, from printers and paper makers to journalists

  7 آگوست  2020توسط Taimaz Szirniks 

کسب و کارهای موجود در سراسر زنجیره تولید روزنامه از چاپخانه ها گرفته تا تولید کنندگان کاغذ و حتی روزنامه نگاران در معرض خطر مواجه شدن با بیکاری هستند.بحران روزنامه های چاپی که از مدتها قبل برای بقای خود در سراسر جهان می جنگند  با بروز بحران ویروس کرونا بسیار سنگین تر شده است و تعداد نسخه های فروخته شده در حالی که خوانندگان دیجیتالی برای آنها سود کمتری دارند ، به فروش می رسند.

آنچه که روزگاری به سادگی تحویل اوراق چاپی به مغازه ها یا مراجعه مشتری برای خرید آنها بود اکنون به یک چالش جدی تبدیل شده است و باعث کاهش بسیار زیادی در درامد سال های پر رونق در فروش و درآمد تبلیغاتی می شود.

در گزارش سالانه 2020 موسسه رویترز آمده است: “مصرف روزنامه های چاپی به دلیل انسداد سیستم توزیع فیزیکی کاهش یافته است و سرعت انتقال به آینده ای دیجیتالی را تسریع می کند.”

روزنامه های اصلی در برزیل و مکزیک قبلاً فقط به صورت آنلاین  شده بوده اند و یا تیراژ های بالای گذشته را کاهش داده اند ، در حالی که در فیلیپین ۱۰ روزنامه از ۷۰ روزنامه عضو انجمن PPI تعطیل شده اند.

آریل سبلینو ، مدیر اجرایی PPI به AFP گفت: “زمان سختی است. هیچ تبلیغ کننده ای وجود ندارد و هیچ کس در حال خواندن روزنامه ما نیست.”

با سقوط فروش در خیابان ، روزنامه های کوچک محلی این مجمع الجزایر به سختی با این بحران برخورد کرد.

سبلینو گفت: “این صنعت تحت محاصره است و همه ما کسالت و افسردگی گرفته ایم.”

ناپدید شدن روزنامه ها به دور از تأثیرگذاری بر روی روزنامه نگاران ، درد و رنج در همه زنجیره تولید را به دنبال داشته است  ، در چاپخانه ها ، تولید کنندگان کاغذ و افراد آنها دیده گرفته می شود.

اما برند های اصلی رسانه های بریتانیایی توانسته اند با 6.6 میلیون خواننده آنلاین جدید در سه ماهه اول سال رکورد جدیدی داشته باشد. این چیزی است که آنها به انجمن خود اعلام داشته اند.

فروش خیابانی برای روزنامه های فیلیپینی بسیار مهم است اما به دلیل بحران ویروس بسیار آسیب دیده است ، اما بیشتر آنها همان میزان  قبلی را در فروش خود ندیده اند.

از زمان سقوط اقتصادی در سال  2008  اپیدمی کرونا به “بزرگترین تهدید برای صنعت جهانی اخبار” تبدیل شده است.

بین سال های 2005 و 2018 ، حدود 250 مجله محلی در سراسر انگلیس بسته شد ، در حالی که امروز از هر  سه شغل روزنامه نگاری یک شغل در معرض تهدید قرار دارد.

در ایالات متحده این تصویری از وضعیت مشابه است ، جایی که از زمان بحران ده ها نشریه بسته و یا با رقبای محلی ادغام شده اند.بین سالهای 2008 و 2019 ، طبق آمار موسسه پیو ، نیمی از کل کارگران روزنامه های آمریکایی شغل خود را از دست دادند.

در سرتاسر جهان ، تماشاگران برگه های کاغذی مجانی که در مراکز شلوغ شهری توزیع می شدند ، ناگهان غیب شده اند.

Not everyone is prepared to make the switch to consuming news online

برخی از آنها قادر به تأمین بودجه از سوی تبلیغ کنندگان نیستند ، انتشار برخی متوقف شده ، از جمله  آنها نشریه مترو یا Destak در برزیل  و یا نشریه ۲۰ دقیقه در فرانسه.

فرانک یوبرال ، رئیس فدراسیون روزنامه نگاران DJV گفت: با توجه به جمعیت سالخوردگانی که  منتظر در دست داشتن روزنامه کاغذی در دستان خود بودند ، ناشران روزنامه های آلمان “همه قبل از بحران از آنها پول جمع می کردند ، اما امروز آمار و ارقام در حال کاهش است.”همه افراد آماده نیستند تا سوبه سمت  اخبار آنلاین  شیفت کنند.

یوبرال گفت: “اکنون همه چیز متفاوت است” ، اما “روزنامه نگاری متنی و تولید محتوا هنوز روزهای خوبی را پشت سر می گذارد.””افراد مسن به ویژه از کاربری فناوریهای دیجیتال بطور گسترده فاصله دارند.”

ژیل داچامپز ، رئیس یک چاپخانه در شمال پاریس ، با بیان اینکه “این موضوع  مهمی برای خوانندگان و تبلیغ کنندگان مهم استکه که یک مطلب بصورت چاپی را داشته باشند . وی گفت: “چاپ گران است ، اما نوسانات و گردشهای زیادی در این موضوع وجود دارد.”

علیرغم تلاش هایی مانند کاهش اندازه برای صرفه جویی در کاغذ  و یا سرمایه گذاری در وب در طول 30 سال گذشته ، تعداد کمی از نشریات فرمول برتری را برای کسب درآمد از طریق روزنامه نگاری قرن 21 را پیدا کرده اند.

پنلوپ آبرناتی ، معاون سابق وال استریت ژورنال و معاون نیویورک تایمز که اکنون به تدریس اقتصاد رسانه  در دانشگاه کارولینای شمالی مشغول است می گوید: “حتی در کوچکترین بازارها ، فیس بوک و گوگل سه چهارم از درآمد دیجیتال را به دست می آورند.””این باعث می شود همه رسانه های دیگر برای کاهش ضررهای دیجیتالی شدن  مبارزه کنند.”

مارک های قوی مانند NYT ممکن است از این انتقال جان سالم به در ببرند ، زیرا درآمد دیجیتالی Grey Lady برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری از میزان کاغذی آن  فراتر رفته است.

با راه اندازی مجله های جدید موفق در سال های اخیر که بیشتر مخاطبان دیجیتالی را هدف قرار داده اند ،

اما ماهی های کوچکتر ممکن است برای زنده ماندن مجبور شوند به کاهش تولید و افزایش قیمت خود ادامه دهند .

Abernathy پیش بینی کرد: “چاپ به نوعی زنده خواهد ماند ، اگرچه احتمالاً  گزینه های هفتگی و ماهیانه بیشتر از نشریه روزانه است.

وی گفت: “دوره چاپ روزانه  دوره ی با شکوهی به نظر می آید که کل مفهوم تاریخ 24 ساعت گذشته را ثبت می کرد.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *