نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 8:15 ب.ظ

4 مرحله برای تقویت پایداری تیم کاری

4 Steps for Building Your Team's Resilience

  12 آگوست 2020   تانر سیمکینز بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Complete SET Agency

تیم های کاری بصورت دایمی با چالش ها روبرو هستند و از آنها چیز های زیادی یاد می گیرند. به همین دلیل برای رهبران ضروری است که پایداری را در تیم های خود ایجاد کنند. در اینجا چند روش عملی برای تقویت پایداری وجود دارد.

پایداری در موفقیت تیمها و همچنین افراد بسیار مهم است. در حالی که به طور معمول ما  تاب آوری را به عنوان یک صفت شخصی که کسی یا آن را ندارد یا نه ، می دانیم ، تاب آوری همچنین یک ویژگی تیمی است. در زمینه تیمها ، پایداری می تواند توسط رهبران ایجاد  شده و شکل بگیرد. شما با کمک به تیم خود در ایجاد انعطاف پذیری ، از کارمندان مشغول و کارآمد تر و نتایج کوتاه مدت و بلند مدت بهتر – به ویژه در دورهبروز بحران COVID-19 بهره مند می شوید.

چه تیم های مقاوم به نظر می رسند؟

تاب آوری توانایی و انگیزه برای غلبه بر ناسازگاری است. انجمن روانشناسی آمریكا آن را “فرایند سازگاری خوب در مواجهه با سختی ، تروما ، فاجعه ، تهدیدات یا منابع قابل توجه استرس” تعریف می كند.

Harvard Business Review یک مطالعه در مورد تاب آوری انجام داده که هزاران تیم در امور ورزش و سایر صنایع را مورد بررسی قرار داد تا صفاتی را که مشترکات تیمهای تاب آور در آنها وجود دارد مشخص کند. این مطالعه چهار مشخصه را برای همه تیمهای پایدار نشان داد:

  • این عقیده که تیم می تواند به طور موثر وظایف را با هم انجام دهد
  • درک درست و مشترک از نقش ها و الگوی مشترک کار تیمی
  • توانایی نواوری در حین کار
  • احساس اعتماد و احساس امنیت

علاوه بر این صفات متداول ، سایر ویژگیهای تیمهای پایدار نیز شامل خوش بینی ، فرهنگ حمایتی و تشویقی و ارزشها و اهداف مشترک هستند. بعلاوه ، تیم های مقاوم به طور کلی از وضوح هدف ، اتصالات محکم و یک نگرش کارآزمایی برخوردار هستند. سرانجام ، آنها به خوبی با نیازهای ذینفعان داخلی و خارجی مطابقت دارند و از همه مهمتر ، کارها را درست انجام می دهند.

مراحل ایجاد پایداری در تیم

در زمان کار ، همه تیم ها با مشکلات و چالش هایی روبرو هستند. چه این تغییرات سازمانی ، خواسته مشتری ، کاهش مهلت یا بسیاری از موانع پیش بینی نشده  و ناگزیر باشد ، همه تیم ها تحت فشار و شرایط نامطلوب قرار می گیرند.

تیم های تاب آور نه تنها بر موانع غلبه می کنند بلکه درک می کنند که شکست می تواند سودمند باشد. بعضی اوقات شکست باعث ایجاد بازخورد اساسی می شود و توانایی تیم را برای بازگشت به شرایط قبل ایجاد می کند ، که برای تیم های قدرتمند بسیار حیاتی است.

این توانایی برای رشد در روبرویی با چالش ها و دیگر مزایای یک تیم انعطاف پذیر باعث می شود تا رهبران برای ایجاد انعطاف پذیری در تیم خود به صورت پیشرو عمل کنند. در اینجا چند روش عملی برای تقویت پایداری ارایه می شود.

1. متحد باشید

اعتماد و ایمنی مؤلفه های مهم تیم های پایدار است. اولین قدم در جهت ایجاد اعتماد و احساس امنیت ایجاد روابط سالم بین اعضای تیم است. رهبران باید با ایجاد یک اتحاد بین همه اعضای تیم ، زمینه ایجاد روابط قوی و حمایتی را تعیین کنند.

متحد بودن برای اعضای تیم شما به این معنی نیست که نمی توانید بازخورد انتقادی ارائه دهید یا انتظارات بالایی را تعیین کنید. درعوض ، به معنای تلاش برای حمایت از کارکنان از طریق مبارزات ، ارایه بازخورد مثبت برای تعادل  با بازخورد منفی به طور منظم و ایجاد معنا و احساس اعتماد به نفس در بین همه کارمندان است.

متحد بودن نه تنها به ایجاد پایه و اساس اعتماد در بین اعضای تیم کمک می کند ، بلکه همچنین یک فضای دلگرم کننده و حمایتی را که شما می خواهید به همه اعضای تیم برای ایجاد کمک کنند ، الگوسازی خواهد کرد.

2. هدفمند باشید

کارمندان وقتی با آنچه انجام می دهند ارتباط برقرار می کنند و تأثیر تلاش خود برآنها را می بینند. شما می خواهید تیم شما ادر مورد هدف شفافیت داشته باشد و برای دستیابی به اهداف ، اعضای  تیم با یکدیگر همکاری کنند. شما می توانید این کار را با داشتن یک رهبر هدف محور انجام دهید.

داشتن یک رهبر هدفمند به معنای یادآوری منظم تیم خود به آن چیزی است که آنرا انجام می دهد و یافتن راه هایی برای اتصال آن به هدف خود است. در مورد نگه داشتن خود  در این راستا و هدایت تیم خود خلاق باشید ، خواه با ارسال علائم در تمامی مراحل کار ، بازدید از مشتری یا سفر منظم به سایت های کاری. فقط مطمئن شوید که شما و تیم خود انجام می دهید ، هدف بزرگتر شما همیشه در مرکز کار است .

3. اهداف و معیارهای واضحی را برای تیم خود تعیین کنید.

نکته اصلی پایداری شما این است که بدانید که در چه زمینه ای کار می کنید. تیم هایی که دارای  دید واضحی نسبت به هدف هستند ، بهتر قادر به غلبه بر سختی ها و پیشبرد اهداف هستند. تیم شما باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را به وضوح درک کند. از این اشتباه ، خودداری کنید.از تصور اینکه همه افراد اهداف را می دانند .  با گذاشتن وقت برای به اشتراک گذاشتن اهداف به طور صریح و اطمینان از درک همه اعضای تیم و پیگیری آنها کار کنید.

4- فرهنگ اعتماد به نفس ایجاد کنید.

تیم هایی که در آن کارکنان احساس امنیت می کنند و به یکدیگر اعتماد دارند ، پایداری بیشتری نشان می دهند. اگرچه پویایی تیم بصورت طبیعی می تواند سطح اعتماد به نفس را ایجاد کند ، تصور نکنید که یک فرهنگ اعتماد به طور طبیعی به خودی خود شکل می گیرد. درعوض ، برای ایجاد فرهنگ احترام و اعتماد گام بردارید.

چند راه برای ایجاد اعتماد شامل برجسته کردن نقش های متمایز هر یک از اعضای تیم ، نامگذاری سهم هایی که هر یک از اعضای تیم انجام می دهد ، اجازه می دهد تا در مواقع تأمل گروهی به موفقیت ها و شکست ها و تشویق ارتباط صادقانه بپردازید. تیم هایی که از هدایای منحصر به فرد هر عضو قدردانی می کنند ، برنده ها را تشویق می کنند و صادقانه صحبت می کنند در راه رسیدن به یک فرهنگ اعتماد متقابل به پیش می روند.

تیم های تاب آور نتایج بهتری به دست می آورند و می توانند از فراز و نشیبهای اجتناب ناپذیر که همه تیمها  آنرا تجربه می کنند ،  عبور کنند. صرف نظر از تعریف موفقیت شما ، یک تیم مقاوم و معتبر به شما در دستیابی به اهداف کمک می کند. در حالی که برخی از افراد نسبت به سایرین انعطاف پذیرتر هستند ، پایداری در برابر تیم چیزی است که رهبران می توانند آنرا شکل داده و توسعه دهند. منتظر رفع عیب یا چالش بعدی برای مقابله با پایداری خود باشید.

https://www.entrepreneur.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *