نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 4:47 ق.ظ

خنده به عنوان یک امضای بیومتریک بی نظیر

23 ژوئیه 2020 توسط دیوید بردلی

نمای امنیت بیومتریک که اغلب افراد را  جلب خود می کند اثر انگشت ، اسکن عنبیه یا شبکیه و سیستمهای دارای صدا می باشد . با این حال ، هر ویژگی انسانی منحصر به فرد اعم از شکل گوش ، کل صورت ، الگوی رگ های خونی در پشت دست ، الگوی راه رفتن ، ضربان قلب ، ممکن است مورد استفاده قرار گیرد تا امنیت را فراهم کند. هریک از موارد فوق امضای ورود به هر سیستم است و انتخاب برخی از صفات نسبت به سایرین آسانتر است و برخی آنها مانند اثر انگشت به مرور می توانند از بین بروند.

تحقیقات منتشر شده در ژورنال بین المللی Biometrics یک ویژگی جالب توجه را به اثبات رسانده است که چگونگی استفاده از خنده شخص در موضوع بیومتریک را نشان می دهد.

Comfort Oluwaseyi Folorunso ، Olumuyiwa Sunday Asaolu و Oluwatoyin Popoola از گروه مهندسی سیستم در دانشگاه لاگوس در آکوکا ، لاگوس ، نیجریه ، در این زمینه خاطرنشان می کنند که افراد می توانند افراد دیگر را با توجه به ماهیت منحصر به فرد خنده خود ، بطور واضح تر تشخیص دهند. راهی بهتر نسبت به تشخیص صدای آنها. علاوه بر این ، در حالی که بسیاری از افراد در جعل صدای افراد دیگر مهارت دارند ، تقلید خنده شخص بسیار دشوار است. این تیم اکنون از تجزیه و تحلیلهای آماری در مورد فرکانسهای مختلف شنیداری موجود در خنده شخص استفاده کرده تا امضای دیجیتالی برای هر خنده  را بصورت یکه و بی نظیر ایجاد کند.

آزمایشات فرایند نشان می دهد که الگوریتم تشخیص نمونه اولیه آنها در 90 درصد موارددقیق است ، که بسیار مطابق با دقت 65 درصدی یک مدل گاوسی معمولی است. با این حال ، ترکیب الگوریتم آنها با رویکرد گاوسی می تواند بیش از 5 درصد دقت را در کل تقویت کند.

این تیم نتیجه گیری می کند: ” نشان داده شده است که خنده یک ویژگی بیومتریک پایدار برای شناسایی شخص است که می تواند در برنامه های هوش مصنوعی در برنامه های متنوع جاسازی شود.” https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *