نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 12:59 ق.ظ

برنامه رمزنگاری پساکوانتومی وارد “دور انتخاب” می شود

23 ژوئیه 2020

توسط مؤسسه ملی استاندارد و فناوری چند الگوریتم انتخاب شده ، که برخی از آنها در یکی از سه “خانواده” ریاضی قرار دارند که در حال انجام آخرین بررسی ها هستند. برخی از آنها هسته اصلی اولین استاندارد رمزنگاری پسا کوانتومی را تشکیل می دهند.

در همین اثنا مسابقه برای محافظت از اطلاعات الکترونیکی حساس در برابر تهدید رایانه های کوانتومی وارد محدوده خانه ها  شده است.

موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) پس از گذشت بیش از سه سال به بررسی رویکردهای جدید برای رمزگذاری و محافظت از داده ها که می تواند حمله به رایانه های کوانتومی را از بین ببرد ، پرداخته است  . برنده از بین ۶۹ طرح ارسال شده  انتخاب می شود که در ابتدا به گروه نهایی 15 نفره رسیده است.  موسسه اکنون دور سوم بررسی های عمومی را آغاز کرده است. این “دور انتخاب” به آژانس کمک می کند تا در مورد زیر مجموعه کوچکی از این الگوریتم ها که هسته اصلی اولین استاندارد رمزنگاری پسا کوانتومی را تشکیل می دهند ، تصمیم بگیرد.

داستین مودی ، ریاضیدان NIST ، گفت: “در پایان این دور ، برخی الگوریتم ها را انتخاب و آنها را استاندارد می کنیم.” “ما قصد داریم ابزارهایی را فراهم کنیم که بتوانند از اطلاعات حساس برای آینده قابل پیش بینی محافظت کنند ، از جمله بعد از ظهور رایانه های کوانتومی قدرتمند.”

آخرین جزئیات این پروژه در گزارش وضعیت در دور دوم فرآیند استاندارد سازی رمزنگاری پسا-کوانتومی NIST (NISTIR 8309) ، که امروز منتشر شده است ، دیده می شود و از متخصصان خواسته است تا نظرات خود را در مورد نامزدها در گزارش ارائه دهند.

مودی گفت: “ما از متخصصین رمزنگاری می خواهیم كه همه جا توجه خود را به این الگوریتم های آخری معطوف كنند.” “ما می خواهیم الگوریتم هایی که در نهایت انتخاب می کنیم تا حد ممکن قوی باشند.”

رایانه های کلاسیک از نقاط قوت زیادی برخوردار هستند ، اما آنها برخی از مشکلات را غیرقابل تحمل می دانند – از جمله سرعت. سیستم های رمزنگاری کنونی از این مشکل برای محافظت از جزئیات معاملات بانکی آنلاین و سایر اطلاعات حساس به سوء استفاده ، مراقبت می کنند. رایانه های کوانتومی می توانند بسیاری از این مشکلات که قبلاً غیرقابل نفوذ بودند را به راحتی حل کنند و در حالی که این فناوری در مراحل ابتدایی خود قرار دارد ، با بالغ شدن قادر به شکست بسیاری از سیستمهای رمزنگاری فعلی خواهد بود.

از آنجا که درباره قابلیت های آینده رایانه های کوانتومی یک سؤال باز باقی مانده است ، تیم NIST روشهای مختلف ریاضیاتی را برای محافظت از رمزگذاری در نظر گرفته است. 26 الگوریتم ارایه شده بر روی ایده هایی است که به طور عمده در سه خانواده مختلف از رویکردهای ریاضی قرار گرفته اند.

مودی گفت: “از 15 موردی که این مرحله هستند ، 12 مورد از سه خانواده هستند و سه الگوریتم باقیمانده مبتنی بر رویکردهای دیگر است.” “برای استاندارد نهایی این مهم است که چندین راه برای رمزگذاری ارائه دهد ، تا در صورتی که کسی موفق به شکستن یکی از آنها شود با دو مورد دیگر نیز مواجه باشد.” https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *